Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

KF - metalurgia

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Zyvryk » N, 22 lis 2015, 20:29:05

Shed, byłbym wdzięczny za pomoc z kwarkiem.

Co do nowych metali, to żeby zaraz nie było zatrzęsienia różnych metali o kosmicznych właściwościach. To ja bym proponował to rozstrzygnąć tak jak to jest z rasami premiowanymi. Wpłacasz 50 zł na grę i masz możliwość zrobienia rozpiski którą potem T zaaprobuje.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Shaed » N, 22 lis 2015, 20:47:41

Brzmi sympatycznie, choć za tę kwotę domyślam się, że będzie można mocno ograniczyć znajomość wytwarzania takiego stopu do jednej org/regionu.

Co do kwarka jasna sprawa ^^
Podeślę ci na pocztę, jak tylko coś naskrobię ;)
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Zyvryk » N, 22 lis 2015, 22:38:30

W zasadzie to mi to będzie bardziej przydatne w sesji, bo jak już to wejdzie to będę miał plany z tym związane i chce wiedzieć z którego potwora to lotować w fabule.
A w mechanice to kiedyś tam dla T.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Zyvryk » N, 17 sty 2016, 19:48:46

Metale powszechne:
Cyna:
Szarawy metal, łatwy w obróbce i ogólnie dostępny, bo każde państwo posiada jego skromne złoża, które wystarczają na zaspokojenie jego potrzeb, stąd też jest tani. Nie rdzewieje i jest lekki, z faktu jednak, że równocześnie miękki to nie nadaje się do produkcji broni czy pancerzy. Jest za to wykorzystywany w produkcji przyrządów i narzędzi codziennego użytku dla klas niższych i średnich.
Używany jest do produkcji brązu. Najwięcej cyny występuje wraz z pokładami miedzi w Irimgardzie.

Cynk:
Niebieskawoszary metal, łatwy w obróbce, ogólnodostępny i tani. Nie rdzewieje, pokrywa się tylko nieszkodliwym nalotem, który daje się łatwo wypolerować. Jest lekki, miękki i kruchy, co wyklucza go przy produkcji broni. Znajduje jednak szerokie zastosowanie przy produkcji przedmiotów codziennego użytku, najczęściej ozdobnych takich jak ramy do okien czy luster. Jest też surowcem do produkcji mosiądzu. Największe złoża cynku można znaleźć wraz z miedzią na Wyspie Mew.

Ołów:
Niebieskoszary metal, od cynku odróżnia go to iż jest od niego znacznie cięższy. Łatwy w obróbce, jednak ze względu, iż jest bardzo ciężki i miękki to nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, z wyjątkiem pocisków do proc. Wykorzystywany jest w budownictwie, do budowy rurociągów, pokryć dachów i uszczelniania framug okiennych. Znajduje też zastosowanie w medycynie do przemywania i odkażania ran, wyprysków, oparzeń, stłuczeń i krwiaków. Ogólnie dostępny, jednak droższy od cynku i cyny.
Jest surowcem potrzebnym do produkcji spiżu, najwięcej go posiada Cesarstwo.

Spiż:
Stop miedzi, cyny, cynku i ołowiu. Jego kolor może się wahać od szarawego do brunatnoczerwonego, w zależności od ilości domieszek różnych metali. Wykorzystywany do produkcji dzwonów, ozdób i też w rzeźbiarstwie. Mimo iż posiada podobną twardość i właściwości co brąz, to nie jest powszechnie stosowany do produkcji broni, pancerzy czy narzędzi ze względu na potrzebę zastosowania większej ilości surowców, co z kolei wiąże się z większymi kosztami.

Miedź:
Czerwonobrunatny metal, łatwy w obróbce ze względu na swoje właściwości odlewnicze. Jego eksporterami jest Irimgard i Twierdza Urrthorror. Ceniony w jubilerstwie ze względu, iż idealnie nadaje się do tworzenia stopów z cennym złotem. Ponadto w swojej czystej postaci służy do wyrobu narzędzi i przedmiotów codziennego użytku takich jak naczynia czy proste ozdoby, choć zdarzają się też utalentowani złotnicy którzy i z miedzi potrafią wykonać przepiękną i nietanią biżuterię. Wykorzystywany też do produkcji kociołków i sprzętu alchemików oraz szczelnych beczek browarników. Doskonale też nadaje się na pokrycia dachów.
Będąc obiektem zainteresowań alchemików, miedź jest ciągle poznawana i ostatnimi czasy odkryto jej nowe, nieznane wcześniej zastosowania. Tak zwany siarczan miedziowy (witriol) jest używany na przykład jako środek dezynfekujący. Miedź ciągle jest badana i tajemnicą pozostaje jakie jeszcze dobrodziejstwa w sobie kryje.
Nie rdzewieje jak żelazo, tylko pokrywa się zielonkawym nalotem, który z czasem tworzy warstwę patyny przypominającą rdze. Patyna jest charakterystycznym procesem dla wszystkich stopów metali, w których przeważa miedź.
Jest głównym surowcem do produkcji brązu i mosiądzu.

Żelazo:
Srebrzystoszary metal dominujący w Cesarstwie i Careogrodzie. Wykorzystywany w budownictwie, przy produkcji narzędzi, przedmiotów codziennego użytku i elementów zamiennych do machin oblężniczych. Praca z nim wymaga trochę więcej cierpliwości niż w przypadku miedzi, a to ze względu na fakt iż rudę żelaza przetapia się w dymarkach, a nie odlewa w gotowe formy.
Sam w sobie nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, jest za to surowcem niezbędnym do produkcji wytrzymałej stali węglowej przy której zbrojmistrzowie i płatnerze pracują wszędzie tam gdzie żelazo jest łatwo dostępne.
Wadą żelaza, jak i wszystkich stopów które bazują na nim, jest rdza która potrafi bardzo szybko osłabić kruszec.

Mithril:
Biały, nieskazitelny i połyskliwy metal wydobywany przez Krasnoludy z Careogordu. Łatwy w obróbce ze względu na fakt, iż podobnie jak miedź można go odlewać w gotowe formy. Powszechnie stosowany w jubilerstwie i do produkcji eleganckich, pięknych i bogato zdobionych przedmiotów ozdobnych takich jak na przykład świeczniki czy zastawa stołowa. Bogaci rycerze i szlachcice często przyozdabiają nim swoje zbroje i broń, wrażliwość i zmysł artystyczny elfów jest szczególnie wyróżniany kiedy myśli się o grawerunkach z "gwiezdnego metalu".
Mithlir nie koroduje, co więcej nie trzymają się go żadne zabrudzenia. Kórz na nim nie osiada, ciecze zawsze spływają i nie mogą zaschnąć. To samo jednak tyczy się innych metali, bo sam mithril nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, to jednak trudna do otrzymania stal mithrilowa już tak. Co więcej, metal ten wykazuje dużą tolerancje na magię. Łatwo się umagicznia i na o wiele dłużej niż w przypadku innych metali, przez co często jest stosowany przez magów w ich eksperymentach.

Adamantyt:
Niezwykły, czarny metal. Jego pochodzenie jest sporem wielu uczonych, najpowszechniejszą teorią jest ta wedle której nie powstał on w naturalny sposób w Sferrum. Wedle tej teorii złoża adamantytu miały powstać w miejscach przesiąkniętych magią. Fakt, iż największe jego pokłady znajdują się na terenie Irimgardu i Amarthu zdaje się to potwierdzać. Jest mocny i co najważniejsze, całkowicie antymagiczny. Żadne metody zastosowania na nim magii nie dały żadnego rezultatu, kruszec po prostu wydaje się być na nią obojętny.
Adamantyt obrabia się podobnie jak żelazo, metodą dymarek i podobnie jak żelazo ma podobne zastosowania w produkcji narzędzi, elementów zamiennych machin oblężniczych, w budownictwie i tworzeniu przedmiotów codziennego użytku. Czasami jest też wykorzystywany w jubilerstwie lub do produkcji ozdób. Przewyższa miedź i żelazo pod tym względem, że nie koroduje.
Adamantyt jest surowcem potrzebnym do produkcji Stali Adamantytowej. Czarnego metalu, wysoce antymagicznego i opierającego się próbą zaklinania. Pancerze z tej stali oferują swoim posiadaczom ochronę przeciwko wrogiej magii. Niestety, proces wytwarzania stali sprawia, że potężny lub odpowiednio zdeterminowany mag jest w stanie przebić się przez taką ochronę, więc nie jest ona całkowita. Mimo to osoby nienawidzące magii i łowcy czarownic chętnie wchodzą w posiadanie takowych broni i pancerzy.


Metale szlachetne:
Srebro:
Srebrzysty metal, ciężki, miękki i stosunkowo rzadki, przez co i drogi. Wydobywany w niewielkich ilościach na terenie całego Fallathanu, jednak w małych ilościach. Kruszec ten z racji swojej wartości i walorów estetycznych jest bardzo chętnie wykorzystywany w jubilerstwie, wytarza się z niego piękne naczynia, zastawy stołowe i sztuce. Kapłani wielu religii cenią sobie srebro, które wykorzystują do produkcji różnych ceremonialnych przyrządów. Ozdoby ze srebra nie są ogólnie dostępne dla klas niższych i średnich, tylko bogaci przedsiębiorcy i szlachta może się chwalić posiadaniem srebrnych przedmiotów, wyjątki się jednak zdarzają i czasami coś srebrnego trafi w ręce kogoś mniej zamożnego, a i nie zawsze szlachcic jest dość bogaty, by zapewnić sobie srebrną zastawę.
Srebro nie rdzewieje, z czasem jednak ciemnieje, daje się jednak łatwo wypolerować, przybierając wtedy srebrzysty i połyskliwy kolor. Jest symbolem bogactwa i szlachetności, ale także próżności.

Z racji swojej wagi, srebro nie nadaje się do produkcji pancerzy. Pochodzący jednak z Irimgardu zakon Argielitów stosuje posrebrzaną broń. Jak twierdzą zabójcy potworów, metal ten jest wyjątkowo szkodliwy dla różnorakich bestii i potworów. Nie wiadomo ile w tym prawdy, a ile mitu. Zakonnicy zajmujący się tępieniem potworów jednak od lat stosują zasadę noszenia dwóch mieczy, z których jeden jest posrebrzany.
Wtajemniczeni wiedzą też, że na metal ten są też wyjątkowo wrażliwe wilkołaki. Jednak jaki, iż nie każdy mieszkaniec Fallathanu wierzy w istnienie wilkołaków, to jest to uważane za zwykłe bajki.
Argielici wzmacniają srebro na swoich mieczach specjalnymi metodami alchemicznymi, dzięki temu to jest on trwalszy niż zwyczajny kruszec. Tracji jednak swój metaliczny połysk.

Złoto:
Złoto jest ogólnodostępnym kruszcem, a to z racji tego, iż niewielkie jego ilości występują w parze niemal z każdym innym metalem. Jednak podobnie jak srebra jest go stosunkowo niewiele i jest jeszcze cenniejszy. Ten żółty, połyskliwy metal jest pożądany przez każdego, czy to jednostkę, gildię czy państwo. Bierze się to stad, że jest umownym środkiem płatności i służy do podtrzymywania stabilności gospodarki, zarówno wewnętrznej, jak i międzynarodowej.
Złoto niemal nigdy nie występuje w czystej postaci, zawsze jest uzupełniane przez inne metale. Na ozdoby z czystego złota mogą sobie pozwolić tylko najmożniejsi ekscentrycy tego świata. Najczęściej występuje w parze z miedzią, mosiądzem, srebrem i platyną. Monety będące stopem miedzi i złota od dawna są przyjmowane na całym świecie jako środek płatniczy. Oprócz tego mieszanki złota są chętnie wykorzystywane przez złotników do wyrobu pięknej i drogocennej biżuterii czy nawet zastawy stołowej. Najbardziej cenione są wyroby Cesarskich i Careogrodzkich złotników. Jest łatwy w obróbce i niezwykle ciężki oraz miękki, przez co nie nadaje się do produkcji broni czy pancerzy. Jednak grawerunki ze złota są częstym sposobem przyozdabiania zbroi i oręża.
Złoto jest symbolem bogactwa, władzy i szczęścia, ale także chciwości.

Platyna:
Najcenniejszy i najrzadszy metal w Fallathanie. Nie występuje w stanie wolnym tylko zawsze w niewielkich ilościach w towarzystwie innych metali, szczególnie żelaza. W postaci niewielkich ziaren i bryłek, i zawsze zanieczyszczony przez metal, któremu towarzyszy. Stąd najcenniejsze sztabki platyny to te, które pochodzą z Caerogrodzkiej Wielkiej Huty, tylko tam krasnoludy potrafią przetapiać platynę w taki sposób, by pozbyć się jak największej ilości zanieczyszczeń. Stąd wiele państw będących w dobrych stosunkach z krasnoludami, wysyła do nich swoje znaleziska by te tam je przetapiały. Platyna jest używana do produkcji drogocennej biżuterii, najzamożniejsi medycy posiadają narzędzia wykonywane właśnie z platyny. Sztabki nieposiadające na sobie puncy Wielkiej Huty są często dwukrotnie tańsze. Na sprawdzenie czystości sztabki czy wyrobu z platyny istnieje prosty sposób polegający na zanurzeniu jej w pełnym wody naczyniu i sprawdzeniu ile cieczy zostanie wypartej ze zbiornika. Niejeden złotnik stracił głowę przez próbę zastąpienia platyny domieszkami srebra. Jest niemal najcięższym metalem, zaraz po adamantycie i mocniejszym niż brąz czy mosiądz. Z racji ceny i wagi jednak nie nadaje się do produkcji bojowego ekwipunku.
Jest symbolem prestiżu i zarazem oszustwa, krąży wiele legend, w których chciwi jubilerzy próbowali zastąpić platynę srebrem, przez co zawsze tracili głowy.


Metale użytkowe do produkcji pancerzy i broni:
Brąz:
Brąz to wytrzymały stop miedzi i cyny, posiada szarawą barwę. Twardy i łatwy w obróbce ze względu na możliwości odlewnicze, wykorzystywany przede wszystkim do wykonywania zbroi i pancerzy. Choć może występować w budownictwie lub przy produkcji narzędzi i przedmiotów codziennego użytku. Podobnie jak miedź patynuje, przez co zaniedbana broń z brązu może zawieść w najmniej spodziewanym momencie.
Jest wykorzystywany głównie w Irimgardzie, gdzie występują bogate złoża miedzy w towarzystwie cyny, stamtąd dzięki kontaktom handlowym rozpowszechnia się też w innych państwach nie posiadających złóż miedzy lub żelaza.

Mosiądz:
Stop miedzi i cynku, o złotawo pomarańczowej barwie. Lejny i prosty w obróbce, oprócz w wytwarzaniu oręża i zbroi, wykorzystywany też w jubilerstwie i produkcji narzędzi lub w budownictwie. Najczęściej stosowany jest w na terenie Twierdzy Urrthorror, gdzie występują bogate złoża miedzi w towarzystwie ze złożami cynku. Stamtąd rozprzestrzenia się wraz z kupcami na inne państwa.
Mosiądz patynuje podobnie jak miedź i brąz.

Stal węglowa:
Stop żelaza i węgla drzewnego, o szarawosrebrnym odcieniu. Podobnie jak mosiądz i brąz jest twarda i sprężysta, idealna do produkcji broni i pancerzy. Najczęściej spotykana w Cesarstwie i Careogrodzie, skąd rozpowszechnia się na inne państwa o ożywionych kontaktach handlowych. Wyrabiana jest metodą dymarek, by otrzymać metal o odpowiednim rozłożeniu węgla trzeba go kilkukrotnie nakładań na siebie i przekuwać warstwowo. Przyjęło się powszechnie, że terminem "stal" najczęściej określa się właśnie ten metal. W przypadku innych mieszanek wymienia się pełne nazwy bez uproszczeń.
Podobnie jak żelazo, jest podatna na korozje, przez co rdzewieje.

Wskazówki dla MG i graczy: Wymienione wyżej metale posiadają takie same właściwości i różnią się jedynie kolorem i sposobem produkcji. Dominują w różnych częściach świata, przez co ktoś z Cesarstwa raczej nie będzie nosić broni z mosiądzu, a Urrthorrorczyk ze stali. Należy o tym pamiętać jeżeli chce się prowadzić jak najbardziej klimatyczną postać.
Broń i zbroje z brązu lub mosiądzu niczym nie ustępują tym ze stali węglowej i nie zapewniają żadnych premii czy kar.

Stal Mithrilowa i Adamantytowa:
Dzięki zastosowaniu właściwości Kwarku przed kowalami i rzemieślnikami otworzyły się nowe sposoby obróbki materiałów. Możliwa do osiągnięcia niebywale wysoka temperatura i niezwykła natura Kryształów Faerie doprowadziły do pojawienia się dwóch stopów metali w Fallathanie. Wytrzymałych, pięknych i o niezwykłych właściwościach zarazem.
Nieskazitelnie biały mithril, który normalnie nie pozwala się łączyć z żadnym innym metalem w połączeniu z temperaturą i okazuje się być tolerancyjny wobec tylko jednego, samego kryształu. Wyrób Stali Mithrilowej zakłada sproszkowanie sporej ilości kryształu i za pomocą chemicznego procesu któremu podlega znajdująca się w nim ciecz, wklepaniu pyłu w strukturę stali. Następnie tą się składa, skuwa i ponownie w jej powierzchnie wklepuje sproszkowany kryształ. Po kilkunastu powtórzeniach tego procesu otrzymuje się wspaniałą sztabę stali, wbity w jej strukturę pył utwardza i nadaje sprężystości kruszcowi, podobnie jak ma to miejsce w stali węglowej gdzie żelazo łączy się z węglem. Powstały metal jest o niebo lepszy niż zwykły mithril i równocześnie ciągle posiada jego piękno i właściwości tolerancji na magię. Przez co wyjątkowo łatwo się zaklina, a efekty czarów utrzymują się dłużej.
Stal Adamantytowa, jest otrzymywana tym samym sposobem co Stal Mithrilowa. Różni się jednak kolorem, bo jak Gwiezdna stal (inna nazwa stali mithrilowej) jest nieskazitelnie biała, tak Mroczna stal (to z kolei inna nazwa stali adamantytowej) jest czarna niczym noc. Kolejna różnica polega na magii i tolerancji na nią. Gwiezdna stal idealnie nadaje się do umagiczniania, jednak jej mroczna kuzynka już nie. Podobnie jak zwykły Adamantyt, tak i jej stop jest antymagiczny. Nie daje się umagcziniać, a eksperymenty i próby na upartego w tej dziedzinie kończyły się zazwyczaj katastrofami. Wojownik uzbrojony w Adamantytowy miecz będzie w stanie przebić się przez magiczną tarczę maga, a tarcza czy zbroja zapewni pewną ochronę przez wrogimi zaklęciami. Niestety, zastosowanie kwarku osłabia właściwości antymagiczne, jednak mroczna stal ciągle jest ulubionym wyposażeniem zabójców magów.

Wskazówki dla MG i graczy: Te metale są niezwykle rzadkie i powinny być nagrodą za grę fabularną. MG powinien pamiętać o tym wręczając je graczom, a gracze liczyć się z tym, że mogą one być obiektami zazdrości innych przez co ich postacie mogą stać się obiektami spisków i ataków innych graczy chcących to zdobyć. Oprócz łatwości i tolerancji na magię mithrilu i antymagiczności adamantu nie posiadają one innych właściwości które by je wyróżniały od stali węglowej, mosiądzu lub brązu.
MG i gracz winien też zauważyć, że obnoszenie się ze "świecącym się" mithrilem na wierzchu, to kiepski pomysł dla tych którzy lubią się ukrywać.


Kwark (poprawione wedle sugestii Sheda:
Substancja zwana potocznie Kryształ Faerie lub Klejnot Faerie. Przypominająca bursztyn bryła, tworząca się niekiedy w organizmach magicznych stworzeń. Rozmiar, kolor i kształt różnią się zależnie od tego w jakiej bestii powstały kryształy zawsze jednak posiadają dwie ważne cechy. Po pierwsze wszystkie bez wyjątku są inkluzami, w których centrum znajduje się bardzo gęsta biała substancja, dająca słaby blask. Po drugie zaś każdy taki Klejnot potrafi absorbować magię z otoczenia i przetwarzać ją w ciepło. Normalnie przemiana przebiega powoli, tak iż kryształy są zaledwie letnie, jednak w obecności chociaż odrobiny siarki ten niezwykły mechanizm gwałtownie przyspiesza. Jest to przemiana tak efektywna, że pozwala otrzymać temperaturę nieosiągalną w żaden inny sposób. Przez to kryształy są niesamowicie wysoko cenione przez kowali, magów i alchemików. Dzięki nim bowiem można wytapiać mithrilową i adamantową stal, tworzyć niezwykle niebezpieczne magiczne pułapki lub do wykrywania dużej ilości energii magicznej w otoczeniu, przez osoby nie posiadające naturalnej umiejętności wyczucia magii.


Lekko poprawiona wersja.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Caindel » N, 17 sty 2016, 22:05:29

Jutro sporawdze to i na pewno beda poprawki ^^ ale to jutro ;)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Caindel » N, 7 lut 2016, 12:32:16

Zyvryk interesuje mnie sprawa Mithrilu w tym opisie ( tak na pierwszy ogień).

Sam mithril według Twojego założenia jest taki:
Mithril:
Biały, nieskazitelny i połyskliwy metal wydobywany przez Krasnoludy z Careogordu. Łatwy w obróbce ze względu na fakt, iż podobnie jak miedź można go odlewać w gotowe formy. Powszechnie stosowany w jubilerstwie i do produkcji eleganckich, pięknych i bogato zdobionych przedmiotów ozdobnych takich jak na przykład świeczniki czy zastawa stołowa. Bogaci rycerze i szlachcice często przyozdabiają nim swoje zbroje i broń, wrażliwość i zmysł artystyczny elfów jest szczególnie wyróżniany kiedy myśli się o grawerunkach z "gwiezdnego metalu".
Mithlir nie koroduje, co więcej nie trzymają się go żadne zabrudzenia. Kórz na nim nie osiada, ciecze zawsze spływają i nie mogą zaschnąć. To samo jednak tyczy się innych metali, bo sam mithril nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, to jednak trudna do otrzymania stal mithrilowa już tak. Co więcej, metal ten wykazuje dużą tolerancje na magię. Łatwo się umagicznia i na o wiele dłużej niż w przypadku innych metali, przez co często jest stosowany przez magów w ich eksperymentach.


Do tego mamy to:
Dzięki zastosowaniu właściwości Kwarku przed kowalami i rzemieślnikami otworzyły się nowe sposoby obróbki materiałów. Możliwa do osiągnięcia niebywale wysoka temperatura i niezwykła natura Kryształów Faerie doprowadziły do pojawienia się dwóch stopów metali w Fallathanie. Wytrzymałych, pięknych i o niezwykłych właściwościach zarazem.
Nieskazitelnie biały mithril, który normalnie nie pozwala się łączyć z żadnym innym metalem w połączeniu z temperaturą i okazuje się być tolerancyjny wobec tylko jednego, samego kryształu. Wyrób Stali Mithrilowej zakłada sproszkowanie sporej ilości kryształu i za pomocą chemicznego procesu któremu podlega znajdująca się w nim ciecz, wklepaniu pyłu w strukturę stali. Następnie tą się składa, skuwa i ponownie w jej powierzchnie wklepuje sproszkowany kryształ. Po kilkunastu powtórzeniach tego procesu otrzymuje się wspaniałą sztabę stali, wbity w jej strukturę pył utwardza i nadaje sprężystości kruszcowi, podobnie jak ma to miejsce w stali węglowej gdzie żelazo łączy się z węglem. Powstały metal jest o niebo lepszy niż zwykły mithril i równocześnie ciągle posiada jego piękno i właściwości tolerancji na magię. Przez co wyjątkowo łatwo się zaklina, a efekty czarów utrzymują się dłużej.


Interesuje mnie skąd pomysł by Mithril i stal Mithrilowa były takie "papierowe". Szczególnie, że ma się to nijak do tego co już obowiązuje nas z zapisków na wiki, a które powinny zostać uwzględnione przy takim pomyśle.

Mithrilowa zbroja – bogato zdobiony i wykonany z tego najcenniejszego kruszcu pancerz jest niezwykle lekki i niekrępujący ruchów a jest przy tym wytrzymały.
- z projektu RD.:)

Nie powiesz mi, że armia RD ubrała swoich żołnierzy w papierowe zbroje, co?
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez chemik96 » Pn, 8 lut 2016, 21:12:34

Zyvryk napisał(a):Mithril:
Biały, nieskazitelny i połyskliwy metal wydobywany przez Krasnoludy z Careogordu. Łatwy w obróbce ze względu na fakt, iż podobnie jak miedź można go odlewać w gotowe formy. Powszechnie stosowany w jubilerstwie i do produkcji eleganckich, pięknych i bogato zdobionych przedmiotów ozdobnych takich jak na przykład świeczniki czy zastawa stołowa. Bogaci rycerze i szlachcice często przyozdabiają nim swoje zbroje i broń, wrażliwość i zmysł artystyczny elfów jest szczególnie wyróżniany kiedy myśli się o grawerunkach z "gwiezdnego metalu".
Mithril nie koroduje, co więcej nie trzymają się go żadne zabrudzenia. Kórz na nim nie osiada, ciecze zawsze spływają i nie mogą zaschnąć. To samo jednak tyczy się innych metali, bo sam mithril nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, to jednak trudna do otrzymania stal mithrilowa już tak. Co więcej, metal ten wykazuje dużą tolerancje na magię. Łatwo się umagicznia i na o wiele dłużej niż w przypadku innych metali, przez co często jest stosowany przez magów w ich eksperymentach.


Powiedziałbym, że fragment przeze mnie pogrubiony odnosi się w rzeczywistości do każdego metalu. Miedź dlatego jest łatwa w obróbce, analogicznie może to być cecha wspólna z mithrilem i srebrem, że ze względu na ich miękkość, mogą być kute na ZIMNO, czyli bez użycia jakiegokolwiek rozgrzania metalu.

Skoro zaś mithril ma podobne właściwości do miedzi, to nieważne co, ale mithril byłby niezwykle niewytrzymałym materiałem. Wykonany z niego stop, tzw. stal mithrilowa byłaby podatna na gięcie się, szybkie tępienie itd. broni poza obuchowymi to raczej z tego nie zrobisz, może okucia na kostury bojowe, ale ostrza to z tego będą biedne. Dodatkowo to by powodowało, że umagicznianie artefaktów wykonanych z tego stopu nie miałoby sensu, bo po co komuś magiczna zbroja, w którą zwykły oręż, przy odpowiedniej sile wejdzie jak w masło. Skoro mithril trudno się miesza z jakimkolwiek metalem itd. to moim zdaniem powinien być również trudny w obróbce. To znaczy, twardy, kruchy, wytrzymalszy częściowo od stali, ale nie tak jak adamantyt. No i lżejszy od adamantytu, od stali mógłby być, ale nie musi. To tylko moje zdanie.
Avatar użytkownika
chemik96
Chłop
Chłop
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz, 12 lut 2015, 11:39:23
ID: 8930

przez Thoran Rion » Wt, 22 mar 2016, 08:57:11

Zyvryk mam prośbę, wrzuć efekty pracy na forum wewnętrzne ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Pt, 20 maja 2016, 14:07:32

Spis dodałem na wiki

http://www.kf2.pl/wiki/artykul/1813

Dzięki Zvyrk :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Poprzednia strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości