Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

KF - metalurgia

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Zyvryk » Wt, 17 lis 2015, 09:19:05

Trochę się zagalopowałem w poprzednim poście z tą niezniszczalnośćią.
Niezniszczalna jest stall Adamantytowa, której nie wiemy jak produkować. Sam adamantyt jest bardzo wytrzymały, nie jestem specem ale chyba można powiedzieć, że ma podobną twardość co diament.

Co do twojego pomysłu, nie wiem czy takie coś miało by sens. Bo jeżeli tak zrobisz to, to nawet jeżeli adamantyt byłby niezniszczalny (a nie jest, sorrki, za tamto w poprzednim poście). To miałbyś zbroję która nie chroni. Bo co to za zbroja na której są wolne przestrzenie wielkości wielkości dłoni? Co do broni to: Poważnie? Chciałbyś mieć taki miecz?

Obrazek

Wyobraź sobie, że to czarne to adamantyt, to czerwone to jakby wyglądał mniej więcej będąc adamantytem z zanieczyszczeniami, przed twoją dyfuzją.

Edit:
rysunek tutaj
http://ifotos.pl/z/srasqra
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Tukan » Wt, 17 lis 2015, 10:50:03

*Krótkie OT*

MISZCZ PAINTA!
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Thoran Rion » Wt, 17 lis 2015, 11:27:04

Ta, zaraz zaczniecie rozkminiać czy adamantyt posiada wiązania kowalencyjne :D Dajcie spokój bo w końcu dojdziecie do jakichś absurdów. Porzućcie na chwilę swoje gdybanie i skupcie się. Po co nam prawie niezniszczalny materiał? Jaki jest sens jego istnienia? Skoro nie umiemy go przetapiać to po grzyb on nam? Druga sprawa, że jeśli materiał jest tak trudny w obróbce to raczej jego przetwórstwo by się nie rozwinęło w żadnym stopniu bo właściwości które daje (czyli nie wiadomo jakie) można uzyskać przez umagicznienie stali co wydaje się bardzo proste ^^
Druga sprawa mithril. Powszechnie wiadomo, że mithril jest lepszy od stali, właśnie dzięki temu się rozprzestrzeniła jego obróbka. Jest lekki a jednocześnie wytrzymały dlatego moim zdaniem powinien przejąć adamantytowe możliwości. Przy czym łatwo byłoby go umagicznić.
Adamantyt zaś także bym dał jako materiał łatwy w obróbce ale jego cechą byłaby antymagiczność. Choćby dla krasnoludów może to być ważne.
W każdym razie nie ma potrzeby stopniować metali w skali wytrzymałości, wszystkie mogą być tak samo wytrzymałe chodzi o ich zastosowanie w świecie gry. Tak brąz jak i stal mają inne zastosowanie dlatego są wykorzystywane obok siebie. Podobnie jest z mithrilem i adamantytem. Weźcie to pod uwagę.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Zyvryk » Wt, 17 lis 2015, 13:50:30

Thoran napisał(a):Ta, zaraz zaczniecie rozkminiać czy adamantyt posiada wiązania kowalencyjne :D Dajcie spokój bo w końcu dojdziecie do jakichś absurdów. Porzućcie na chwilę swoje gdybanie i skupcie się. Po co nam prawie niezniszczalny materiał? Jaki jest sens jego istnienia? Skoro nie umiemy go przetapiać to po grzyb on nam? Druga sprawa, że jeśli materiał jest tak trudny w obróbce to raczej jego przetwórstwo by się nie rozwinęło w żadnym stopniu bo właściwości które daje (czyli nie wiadomo jakie) można uzyskać przez umagicznienie stali co wydaje się bardzo proste ^^
Druga sprawa mithril. Powszechnie wiadomo, że mithril jest lepszy od stali, właśnie dzięki temu się rozprzestrzeniła jego obróbka. Jest lekki a jednocześnie wytrzymały dlatego moim zdaniem powinien przejąć adamantytowe możliwości. Przy czym łatwo byłoby go umagicznić.
Adamantyt zaś także bym dał jako materiał łatwy w obróbce ale jego cechą byłaby antymagiczność. Choćby dla krasnoludów może to być ważne.
W każdym razie nie ma potrzeby stopniować metali w skali wytrzymałości, wszystkie mogą być tak samo wytrzymałe chodzi o ich zastosowanie w świecie gry. Tak brąz jak i stal mają inne zastosowanie dlatego są wykorzystywane obok siebie. Podobnie jest z mithrilem i adamantytem. Weźcie to pod uwagę.


No w końcu ktoś napisze konkrety, na bazie których mogę pracować i poprawiać tekst. Dzięki T.

Ok, usunąć wytrzymałość metali. Baz, mosiądz, stal, adamantyt są takie same. Po prostu jedne kraje mają ten metal, inne drugi. Stal adamentytową usunę. Adamantyt nie umagicznia się wcale, reszta średnio.

Jednak z tą łatwą obróbką mithrilu, który miałby być zarazem lekki, wytrzymały i jeszcze łatwy w umagicznianiu to bym się wstrzymał. Bo skoro jest w nadmiarze, łatwy w obróbce to zaraz wyprze stal i żelazo w których na dobrą sprawę nikt chcący mieć jakieś szanse w grze nie będzie chciał biegać.
Więc mithril bym zostawił jak jest, z podziałem na sam metal i stal która jest już trudna w wyrobie i będzie stanowić nagrodę za grę fabularną. Teraz od razu można tutaj rozwiązać sprawę państw które mają rozwiniętą Metalurgię. Jedynie te kraje będą w stanie wykonywać stal mithrilową, ale nie szaleją z masową produkcją.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Thoran Rion » Wt, 17 lis 2015, 14:14:15

Może tak. W mechanice mamy dość prosty podział. Metale są wykorzystywane do produkcji przedmiotów i tak drewno, miedź są wykorzystywane do produkcji lekkiego ekwipunku a żelazo do produkcji ciężkiego. Z tego podziału bym nie rezygnował i dopasował do niego opisy tych surowców. Z kolei te materiały z których obecnie nic nie produkujemy są nieprzydatne w sensie mechaniki (przy czym nie zawsze tak będzie) ale są przydatne pod względem fabuły a w opisie fabularnym można napisać cokolwiek, więc jeśli się napisze, że mithril jest słabo dostępny to tak będzie. Ja bym jednak już na tym poziomie to połączył. Docelowo wiemy, że mithril może służyć do wyrobu przedmiotów, powiedzmy ze będzie to lekki ekwipunek, ale nie będzie się go robić z mithrilu tylko ze stali mitrhilowej (tej jak wiadomo w grze nie mamy obecnie dlatego pozostaje furtka by taką stworzyć jako element mechaniki), z kolei sama ruda mithrilu jest bezużyteczna (choć można ją kupować w dużych ilościach). Widzę to tak, że z rudy można będzie wytapiać stal, ale ten proces będzie TRUDNY i drogi, dlatego mitrilowy ekwip byłby tak trudny do zdobycia. Z kolei adamantyt może mieć takie same właściwości co żelazo (czyli ciężki ekwipunek) + antymagiczność. I tutaj tak samo trzeba by przetopić go na stal, i mechanika ta sama co z mithrilem co także powoduje jego rzadkość.
Węgiel będzie się przydawał do tworzenia przedmiotów także, wszędzie tam gdzie będziemy coś przetapiać. Także tego, jakoś to połącz wszystko xD
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Zyvryk » Wt, 17 lis 2015, 15:59:29

Fabularnie:
Żelazo - do produkcji narzędzi, budownictwo, przedmioty codziennego użytku itp. Surowiec do produkcji Stali.
Miedź - narzędzia, przedmioty codziennego użytku i biżuteria Surowiec do Mosiądzu i Brązu
Mithlir - biżuteria. Surowiec do produkcji stali mithrilowej. Mechanicznie też można podciągnąć pod amulety.
Adamantyt - do produkcji narzędzi, budownictwo, przedmioty codziennego użytku itp. Surowiec do produkcji stali adamantytowej.
Wszystkie te metale będą takie same, nie nadające się do produkcji broni same w sobie, dopiero po odpowiednim przetworzeniu.
Natomiast państwa które mają Metalurgię, będą mogły używać Stali Adamantytowej i Mithrilowej do wyposażania w nie armii.

Brązy (brąz i mosiądz) - Fabularnie metale do produkcji lekkiego/średniego ekwipunku. Mechanicznie lekki ekwipunek, taki jak dzisiaj.
Stal Mithrilowa (mithril+rtęć) - Fabularnie tylko do produkcji średnich zbroi o wadze lekkich, z dodatkowym soltem na umagicznianie (tylko do ugrania). Mechanicznie może mieć +1% do uników i o jeden więcej miejsca na kamienie.
Stal węglowa - Fabularnie do produkcji ciężkiego/średniego ekwipunku. Mechanicznie jak ekwipunek ciężki żelazny bez zmian.
Stal Adamantytowa (adamantyt+rtęć) - Fabularnie tylko do produkcji ciężkiego ekwipunku, antymagiczny przez co taka zbroja zapewnia dodatkową ochronę przeciwko atakom magicznym (tylko do ugrania). Mechanicznie dodatkowe kilka procent do ochrony przeciwko magii, o jeden mniej miejsc na kamienie.

Co mam namyśli po przez dodatkowy solt na umagicznienie? A mianowicie to, że ekwipunek z brązu lub stali węglowej będzie można umagiczniać by był np. twardszy lub lżejszy, ale tylko jeden raz. Broń z mithrilu będzie można umagicznić dwa razy. Oczywiście nie będzie to zawsze proces łatwy i jeżeli magowi się nie uda to przedmiot zostaje zniszczony. Drugie umagicznienie będzie też trudniejsze.

Mechanicznie:
Obecnie w mechanice:
Drewno: Kostury, łuki i kusze, strzały, włócznie, amulety.
Żelazo: Miecze, sztylety, topory, młoty, miecze dwuręczne, wszystkie elementy ciężkiego pancerza.
Miedź: Lekkie hełmy, lekkie zbroje, lekkie tarcze.
Skury: Lekkie buty, lekkie rękawice, lekkie spodnie, mapy.
Mithril: Zwoje, pierścienie.

Jeśli chcesz wprowadzić też węgiel do mechaniki. To rozumiem, że wtedy rozdzielisz ilość potrzebnych surowców. Czyli przedmiot który dzisiaj potrzebuje 100 żelaza do wykucia. Będzie potrzebował 50 żelaza i 50 węgla (popraw mnie jeśli się mylę) Stal Mithlirowa i Adamantytowa to natomiast będzie 50 adamantytu/mithrilu, 50 węgla i 50 rtęci. Więcej surowców = droższa też na rynku mechanicznym.
Wtedy zarówno rudy mithliru i adamantytu będą dostępne i w ogóle, tylko same w sobie nieprzydatne. Rtęć zróbmy cholernie rzadką, czyli jak kowal będzie chciał wykuć fabularnie broń lub pancerz z tych stali to tylko jeśli pierw rtęć ugra też fabularnie. Mechanicznie, zrobić lokacje dla rtęci i tyle, oraz zwiększyć szanse na niepowodzenie w produkcji przy Stali Mithrilowej i Adamantytowej.
Co do żelaza, to mechanicznie niech rzemieślnik poświęca 50 żelaza i 50 węgla i dostaje w efekcie ekwipunek stalowy. Mosiądz i brąz będzie podzielony tylko fabularnie, mechanicznie napisać, że rzemieślnik poświęca 50 miedzi i węgla i dostaje ekwipunek z brązu. Albo w ogóle wywalić mosiądz (nawet z fabuły), Fallathan już jest płaski, słońce w nim nie grzeje itp. to i bez jednego metalu się obejdzie.
Co do broni, to mechanicznie zostawić takie jakimi są. Chyba, że te ze Stali Mithrilowej będą miały większe trafienie, a te ze Stali Adamantytowej za to zadawać będą większe obrażenia.
Przy okazji też wprowadzić zmianę w sklepach, niech będą do kupienia tylko przedmioty Zielone i bez miejsc na kamienie. Wtedy to co kują rzemieślnicy nabierze większej wartości.


Mechanika to twoja sprawa, dałem jakąś tam propozycje. Mi zależy głównie na fabule, więc jeśli Ci to pasuje to daj zielone światło, a na dniach poprawię opisy.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Deus » Wt, 17 lis 2015, 16:31:07

Tylko jeżeli rtęć będzie możliwa do zakupu w mechanice to również w grze fabularnej. Z tego co pamiętam to było mówione że to co można kupić na rynku jest też możliwe do zdobycia dla postaci.
Co od razu sprowadza się do tego że nie trzeba ugrywać rtęci. To też znaczy że rzemyki mogą bez problemu (no, nie tyle bez problemu bo zmniejszyłbym szanse na powodzenie przy próbie stworzenia takiego pancerza lub broni, żeby widać było że taki ekwipunek jest dużo ciężej zrobić) tworzyć takie przedmioty. Niech T mnie poprawi jeśli się mylę.
Avatar użytkownika
Deus
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 137
Dołączył(a): So, 22 cze 2013, 16:46:30
ID: 7511

przez Zyvryk » Wt, 17 lis 2015, 17:06:01

Jeżeli nie będziesz miał lokacji do wykupu rtęci, to skąd ją weźmiesz mechanicznie? Wykup będzie, rzemieślnicy będą też mogli wykuwać takie cacka mechanicznie, posiadanie tego mechanicznie nie będzie jednak się równać z posiadaniem fabularnym. Fabularnie nie musi być w 100% tak jak jest w mechanice. Spróbuj w codzienniku napisać, że masz na sobie dyniowy ekwipunek.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Thoran Rion » Wt, 17 lis 2015, 17:15:21

Zyvryk napisał(a):Fabularnie:
Żelazo - do produkcji narzędzi, budownictwo, przedmioty codziennego użytku itp. Surowiec do produkcji Stali.
Miedź - narzędzia, przedmioty codziennego użytku i biżuteria Surowiec do Mosiądzu i Brązu
Mithlir - biżuteria. Surowiec do produkcji stali mithrilowej. Mechanicznie też można podciągnąć pod amulety.
Adamantyt - do produkcji narzędzi, budownictwo, przedmioty codziennego użytku itp. Surowiec do produkcji stali adamantytowej.
Wszystkie te metale będą takie same, nie nadające się do produkcji broni same w sobie, dopiero po odpowiednim przetworzeniu.
Natomiast państwa które mają Metalurgię, będą mogły używać Stali Adamantytowej i Mithrilowej do wyposażania w nie armii.


Ok, tak może być.

Zyvryk napisał(a):Brązy (brąz i mosiądz) - Fabularnie metale do produkcji lekkiego/średniego ekwipunku. Mechanicznie lekki ekwipunek, taki jak dzisiaj.
Stal Mithrilowa (mithril+rtęć) - Fabularnie tylko do produkcji średnich zbroi o wadze lekkich, z dodatkowym soltem na umagicznianie (tylko do ugrania). Mechanicznie może mieć +1% do uników i o jeden więcej miejsca na kamienie.
Stal węglowa - Fabularnie do produkcji ciężkiego/średniego ekwipunku. Mechanicznie jak ekwipunek ciężki żelazny bez zmian.
Stal Adamantytowa (adamantyt+rtęć) - Fabularnie tylko do produkcji ciężkiego ekwipunku, antymagiczny przez co taka zbroja zapewnia dodatkową ochronę przeciwko atakom magicznym (tylko do ugrania). Mechanicznie dodatkowe kilka procent do ochrony przeciwko magii, o jeden mniej miejsc na kamienie.


Rtęć jest trująca więc nie wiem czy się nadaje jako submateriał. Może wprowadzimy jakiś materiał magiczny np. znany z GW kwarek. Kwarki byłyby trudne do znalezienia, mogłyby je dropić potwory tak jak święte składniki. I tylko na 100 poziomie. Wtedy mamy powiedzmy x adamantytu + 1 kwarek = jakiś % szans, że się uda stworzyć przedmiot no a jak się nie uda to wybucha ci w twarz xD

Zyvryk napisał(a):Co mam namyśli po przez dodatkowy solt na umagicznienie? A mianowicie to, że ekwipunek z brązu lub stali węglowej będzie można umagiczniać by był np. twardszy lub lżejszy, ale tylko jeden raz. Broń z mithrilu będzie można umagicznić dwa razy. Oczywiście nie będzie to zawsze proces łatwy i jeżeli magowi się nie uda to przedmiot zostaje zniszczony. Drugie umagicznienie będzie też trudniejsze.


Z tym umagicznieniem jest tak, że czar nie działa przez wieczność, po pewnym czasie się wyczerpie i trzeba umagicznić ponownie. Dlatego bym może uzależnił wartość od czasu działania przedmiotu umagicznionego, wtedy przedmiot zwykły umagiczniony działałby powiedzmy 7 dni, a taki mithrilowy 30 (4x wyższa wartość umagicznienia).

Zyvryk napisał(a):Mechanicznie:
Obecnie w mechanice:
Drewno: Kostury, łuki i kusze, strzały, włócznie, amulety.
Żelazo: Miecze, sztylety, topory, młoty, miecze dwuręczne, wszystkie elementy ciężkiego pancerza.
Miedź: Lekkie hełmy, lekkie zbroje, lekkie tarcze.
Skury: Lekkie buty, lekkie rękawice, lekkie spodnie, mapy.
Mithril: Zwoje, pierścienie.

Jeśli chcesz wprowadzić też węgiel do mechaniki. To rozumiem, że wtedy rozdzielisz ilość potrzebnych surowców. Czyli przedmiot który dzisiaj potrzebuje 100 żelaza do wykucia. Będzie potrzebował 50 żelaza i 50 węgla (popraw mnie jeśli się mylę) Stal Mithlirowa i Adamantytowa to natomiast będzie 50 adamantytu/mithrilu, 50 węgla i 50 rtęci. Więcej surowców = droższa też na rynku mechanicznym.
Wtedy zarówno rudy mithliru i adamantytu będą dostępne i w ogóle, tylko same w sobie nieprzydatne. Rtęć zróbmy cholernie rzadką, czyli jak kowal będzie chciał wykuć fabularnie broń lub pancerz z tych stali to tylko jeśli pierw rtęć ugra też fabularnie. Mechanicznie, zrobić lokacje dla rtęci i tyle, oraz zwiększyć szanse na niepowodzenie w produkcji przy Stali Mithrilowej i Adamantytowej.
Co do żelaza, to mechanicznie niech rzemieślnik poświęca 50 żelaza i 50 węgla i dostaje w efekcie ekwipunek stalowy. Mosiądz i brąz będzie podzielony tylko fabularnie, mechanicznie napisać, że rzemieślnik poświęca 50 miedzi i węgla i dostaje ekwipunek z brązu. Albo w ogóle wywalić mosiądz (nawet z fabuły), Fallathan już jest płaski, słońce w nim nie grzeje itp. to i bez jednego metalu się obejdzie.
Co do broni, to mechanicznie zostawić takie jakimi są. Chyba, że te ze Stali Mithrilowej będą miały większe trafienie, a te ze Stali Adamantytowej za to zadawać będą większe obrażenia.
Przy okazji też wprowadzić zmianę w sklepach, niech będą do kupienia tylko przedmioty Zielone i bez miejsc na kamienie. Wtedy to co kują rzemieślnicy nabierze większej wartości.


Proporcje będą zależeć od obliczeń, których nie robiłem ale jeśli mam wprowadzić do obrotu stal to trzeba będzie policzyć i dodać hutę w majątku :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Zyvryk » Wt, 17 lis 2015, 18:33:49

W stali byłoby jej jakieś 5-10%. Z tego co się dowiedziałem, w średniowieczu używano jej jako zabawki. O ile dobrze rozumiem i można ufać tym ciekawostką.
http://rtec.republika.pl/rtec/ciekawostki.htm
5-10 procent dodane do stopu, potem stale przekuwane i łączone w warstwy, raczej nie powodowałoby momentalnej śmierci zarówno rzemieślnika jak i posiadacza zbroi lub broni. Byłaby równomiernie rozłożona na całej powierzchni.
Ale pomysł zdobywania tego z potworków lepszy. Tylko czy kwarek? Może wymyślmy jakąś nazwę oryginalną dla KFu? Albo meteoryt, w ogóle mamy tutaj meteoryt?

Ok, umagicznienie dajmy na dni. To nawet lepiej, byłby jednak też za tym. By raz umagiczniony przedmiot nie wymagał potem ciągłego machania różdżką na niego. Raz umagiczniłeś stalowy miecz by był super twardy, po tygodniu zaklęcie mija i potem zamiast rzucać drugie i szukać maga przemian, to wziąć pierwszego lepszego i niech po prostu naładuje. Wiązałoby się to z wyryciem run, coś jak w Wiedźminie. Puki mają moc to by świeciły, jak by straciły toby wyblakły i po ponownym naładowaniu odzyskały blask i moc.

Raczej nie zaraz hutę, to byłoby w kuźni. Nawet Japończycy chyba byli w stanie wytwarzać niewielkie ilości tamahagane w swoich warsztatach. Nie było to to samo, ale miecze z tego kuto. W średniowieczu też to robiono. Nie wytwarzałby rzemieślnik wielkich ilości surowca by zaraz wyposażyć pół armii, ale dość na potrzeby swojego interesu.

Raczej nie zaraz do obrotu, bo to wiązałoby się ze stworzeniem nowej profesji Hutnika. Państwa mają swoje huty, tak jak Khazadzi Wielką Hutę. Prywaciarze, czyli nasi gracze grający rzemieślnikami wytwarzali by stal przy produkcji surowca. Tak jak teraz mamy trzy procesy tworzenia przedmiotu, to tak byłoby dalej:
Wytworzenie mieszanki -> kucie -> wykończenie.
Wystarczy jak w obrocie będzie żelazo i węgiel.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Thoran Rion » Wt, 17 lis 2015, 18:55:28

Ok, może być i w procesie kucia choć dodania kolejnego budynku pozostaje w planach ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Zyvryk » Wt, 17 lis 2015, 19:00:51

W sobotę lub niedzielę przedstawię poprawione wersje.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Caindel » Wt, 17 lis 2015, 19:26:18

To czekamy:)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Zyvryk » N, 22 lis 2015, 16:08:21

Starałem się też skrócić opisy, by już tak nie odstraszały.

Cyna:
Szarawy metal, łatwy w obróbce i ogólnie dostępny, bo każde państwo posiada jego skromne złoża, które wystarczają na zaspokojenie jego potrzeb, stąd też jest tani. Nie rdzewieje i jest lekki, z faktu jednak, że równocześnie miękki to nie nadaje się do produkcji broni czy pancerzy. Jest za to wykorzystywany w produkcji przyrządów i narzędzi codziennego użytku dla klas niższych i średnich.
Używany jest do produkcji brązu. Najwięcej cyny występuje wraz z pokładami miedzi w Irimgardzie.

Cynk:
Niebieskawoszary metal, łatwy w obróbce, ogólnodostępny i tani. Nie rdzewieje, pokrywa się tylko nieszkodliwym nalotem, który daje się łatwo wypolerować. Jest lekki, miękki i kruchy, co wyklucza go przy produkcji broni. Znajduje jednak szerokie zastosowanie przy produkcji przedmiotów codziennego użytku, najczęściej ozdobnych takich jak ramy do okien czy luster. Jest też surowcem do produkcji mosiądzu. Największe złoża cynku można znaleźć wraz z miedzią na Wyspie Mew.

Ołów:
Niebieskoszary metal, od cynku odróżnia go to iż jest od niego znacznie cięższy. Łatwy w obróbce, jednak ze względu, iż jest bardzo ciężki i miękki to nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, z wyjątkiem pocisków do proc. Wykorzystywany jest w budownictwie, do budowy rurociągów, pokryć dachów i uszczelniania framug okiennych. Znajduje też zastosowanie w medycynie do przemywania i odkażania ran, wyprysków, oparzeń, stłuczeń i krwiaków. Ogólnie dostępny, jednak droższy od cynku i cyny.
Jest surowcem potrzebnym do produkcji spiżu, najwięcej go posiada Cesarstwo.

Spiż:
Stop miedzi, cyny, cynku i ołowiu. Jego kolor może się wahać od szarawego do brunatnoczerwonego, w zależności od ilości domieszek różnych metali. Wykorzystywany do produkcji dzwonów, ozdób i też w rzeźbiarstwie. Mimo iż posiada podobną twardość i właściwości co brąz, to nie jest powszechnie stosowany do produkcji broni, pancerzy czy narzędzi ze względu na potrzebę zastosowania większej ilości surowców, co z kolei wiąże się z większymi kosztami.

Miedź:
Czerwonobrunatny metal, łatwy w obróbce ze względu na swoje właściwości odlewnicze. Jego eksporterami jest Irimgard i Twierdza Urrthorror. Ceniony w jubilerstwie ze względu, iż idealnie nadaje się do tworzenia stopów z cennym złotem. Ponadto w swojej czystej postaci służy do wyrobu narzędzi i przedmiotów codziennego użytku takich jak naczynia czy proste ozdoby, choć zdarzają się też utalentowani złotnicy którzy i z miedzi potrafią wykonać przepiękną i nietanią biżuterię. Wykorzystywany też do produkcji kociołków i sprzętu alchemików oraz szczelnych beczek browarników. Doskonale też nadaje się na pokrycia dachów.
Będąc obiektem zainteresowań alchemików, miedź jest ciągle poznawana i ostatnimi czasy odkryto jej nowe, nieznane wcześniej zastosowania. Tak zwany siarczan miedziowy (witriol) jest używany na przykład jako środek dezynfekujący. Miedź ciągle jest badana i tajemnicą pozostaje jakie jeszcze dobrodziejstwa w sobie kryje.
Nie rdzewieje jak żelazo, tylko pokrywa się zielonkawym nalotem, który z czasem tworzy warstwę patyny przypominającą rdze. Patyna jest charakterystycznym procesem dla wszystkich stopów metali, w których przeważa miedź.
Jest głównym surowcem do produkcji brązu i mosiądzu.

Żelazo:
Srebrzystoszary metal dominujący w Cesarstwie i Careogrodzie. Wykorzystywany w budownictwie, przy produkcji narzędzi, przedmiotów codziennego użytku i elementów zamiennych do machin oblężniczych. Praca z nim wymaga trochę więcej cierpliwości niż w przypadku miedzi, a to ze względu na fakt iż rudę żelaza przetapia się w dymarkach, a nie odlewa w gotowe formy.
Sam w sobie nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, jest za to surowcem niezbędnym do produkcji wytrzymałej stali węglowej przy której zbrojmistrzowie i płatnerze pracują wszędzie tam gdzie żelazo jest łatwo dostępne.
Wadą żelaza, jak i wszystkich stopów które bazują na nim, jest rdza która potrafi bardzo szybko osłabić kruszec.

Mithril:
Biały, nieskazitelny i połyskliwy metal wydobywany przez Krasnoludy z Careogordu. Łatwy w obróbce ze względu na fakt, iż podobnie jak miedź można go odlewać w gotowe formy. Powszechnie stosowany w jubilerstwie i do produkcji eleganckich, pięknych i bogato zdobionych przedmiotów ozdobnych takich jak na przykład świeczniki czy zastawa stołowa. Bogaci rycerze i szlachcice często przyozdabiają nim swoje zbroje i broń, wrażliwość i zmysł artystyczny elfów jest szczególnie wyróżniany kiedy myśli się o grawerunkach z "gwiezdnego metalu".
Mithlir nie koroduje, co więcej nie trzymają się go żadne zabrudzenia. Kórz na nim nie osiada, ciecze zawsze spływają i nie mogą zaschnąć. To samo jednak tyczy się innych metali, bo sam mithril nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy, to jednak trudna do otrzymania stal mithrilowa już tak. Co więcej, metal ten wykazuje dużą tolerancje na magię. Łatwo się umagicznia i na o wiele dłużej niż w przypadku innych metali, przez co często jest stosowany przez magów w ich eksperymentach.

Adamantyt:
Niezwykły, czarny metal. Jego pochodzenie jest sporem wielu uczonych, najpowszechniejszą teorią jest ta wedle której nie powstał on w naturalny sposób w Sferrum. Wedle tej teorii złoża adamantytu miały powstać w miejscach przesiąkniętych magią. Fakt, iż największe jego pokłady znajdują się na terenie Irimgardu i Amarthu zdaje się to potwierdzać. Jest mocny i co najważniejsze, całkowicie antymagiczny. Żadne metody zastosowania na nim magii nie dały żadnego rezultatu, kruszec po prostu wydaje się być na nią obojętny.
Adamantyt obrabia się podobnie jak żelazo, metodą dymarek i podobnie jak żelazo ma podobne zastosowania w produkcji narzędzi, elementów zamiennych machin oblężniczych, w budownictwie i tworzeniu przedmiotów codziennego użytku. Czasami jest też wykorzystywany w jubilerstwie lub do produkcji ozdób. Przewyższa miedź i żelazo pod tym względem, że nie koroduje.
Adamantyt jest surowcem potrzebnym do produkcji Stali Adamantytowej. Czarnego metalu, całkowicie antymagicznego i opierającego się próbą zaklinania. Pancerze z tej stali oferują swoim posiadaczom ochronę przeciwko wrogiej magii. Niestety, proces wytwarzania stali sprawia, że potężny lub odpowiednio zdeterminowany mag jest w stanie przebić się przez taką ochronę, więc nie jest ona całkowita. Mimo to osoby nienawidzące magii i łowcy czarownic chętnie wchodzą w posiadanie takowych broni i pancerzy.


Metale szlachetne
Srebro:
Srebrzysty metal, ciężki, miękki i stosunkowo rzadki, przez co i drogi. Wydobywany w niewielkich ilościach na terenie całego Fallathanu, jednak w małych ilościach. Kruszec ten z racji swojej wartości i walorów estetycznych jest bardzo chętnie wykorzystywany w jubilerstwie, wytarza się z niego piękne naczynia, zastawy stołowe i sztuce. Kapłani wielu religii cenią sobie srebro, które wykorzystują do produkcji różnych ceremonialnych przyrządów. Ozdoby ze srebra nie są ogólnie dostępne dla klas niższych i średnich, tylko bogaci przedsiębiorcy i szlachta może się chwalić posiadaniem srebrnych przedmiotów, wyjątki się jednak zdarzają i czasami coś srebrnego trafi w ręce kogoś mniej zamożnego, a i nie zawsze szlachcic jest dość bogaty, by zapewnić sobie srebrną zastawę.
Srebro nie rdzewieje, z czasem jednak ciemnieje, daje się jednak łatwo wypolerować, przybierając wtedy srebrzysty i połyskliwy kolor. Jest symbolem bogactwa i szlachetności, ale także próżności.

Z racji swojej wagi, srebro nie nadaje się do produkcji pancerzy. Pochodzący jednak z Irimgardu zakon Argielitów stosuje posrebrzaną broń. Jak twierdzą zabójcy potworów, metal ten jest wyjątkowo szkodliwy dla różnorakich bestii i potworów. Nie wiadomo ile w tym prawdy, a ile mitu. Zakonnicy zajmujący się tępieniem potworów jednak od lat stosują zasadę noszenia dwóch mieczy, z których jeden jest posrebrzany.
Wtajemniczeni wiedzą też, że na metal ten są też wyjątkowo wrażliwe wilkołaki. Jednak jaki, iż nie każdy mieszkaniec Fallathanu wierzy w istnienie wilkołaków, to jest to uważane za zwykłe bajki.
Argielici wzmacniają srebro na swoich mieczach specjalnymi metodami alchemicznymi, dzięki temu to jest on trwalszy niż zwyczajny kruszec. Tracji jednak swój metaliczny połysk.

Złoto:
Złoto jest ogólnodostępnym kruszcem, a to z racji tego, iż niewielkie jego ilości występują w parze niemal z każdym innym metalem. Jednak podobnie jak srebra jest go stosunkowo niewiele i jest jeszcze cenniejszy. Ten żółty, połyskliwy metal jest pożądany przez każdego, czy to jednostkę, gildię czy państwo. Bierze się to stad, że jest umownym środkiem płatności i służy do podtrzymywania stabilności gospodarki, zarówno wewnętrznej, jak i międzynarodowej.
Złoto niemal nigdy nie występuje w czystej postaci, zawsze jest uzupełniane przez inne metale. Na ozdoby z czystego złota mogą sobie pozwolić tylko najmożniejsi ekscentrycy tego świata. Najczęściej występuje w parze z miedzią, mosiądzem, srebrem i platyną. Monety będące stopem miedzi i złota od dawna są przyjmowane na całym świecie jako środek płatniczy. Oprócz tego mieszanki złota są chętnie wykorzystywane przez złotników do wyrobu pięknej i drogocennej biżuterii czy nawet zastawy stołowej. Najbardziej cenione są wyroby Cesarskich i Careogrodzkich złotników. Jest łatwy w obróbce i niezwykle ciężki oraz miękki, przez co nie nadaje się do produkcji broni czy pancerzy. Jednak grawerunki ze złota są częstym sposobem przyozdabiania zbroi i oręża.
Złoto jest symbolem bogactwa, władzy i szczęścia, ale także chciwości.

Platyna:
Najcenniejszy i najrzadszy metal w Fallathanie. Nie występuje w stanie wolnym tylko zawsze w niewielkich ilościach w towarzystwie innych metali, szczególnie żelaza. W postaci niewielkich ziaren i bryłek, i zawsze zanieczyszczony przez metal, któremu towarzyszy. Stąd najcenniejsze sztabki platyny to te, które pochodzą z Caerogrodzkiej Wielkiej Huty, tylko tam krasnoludy potrafią przetapiać platynę w taki sposób, by pozbyć się jak największej ilości zanieczyszczeń. Stąd wiele państw będących w dobrych stosunkach z krasnoludami, wysyła do nich swoje znaleziska by te tam je przetapiały. Platyna jest używana do produkcji drogocennej biżuterii, najzamożniejsi medycy posiadają narzędzia wykonywane właśnie z platyny. Sztabki nieposiadające na sobie puncy Wielkiej Huty są często dwukrotnie tańsze. Na sprawdzenie czystości sztabki czy wyrobu z platyny istnieje prosty sposób polegający na zanurzeniu jej w pełnym wody naczyniu i sprawdzeniu ile cieczy zostanie wypartej ze zbiornika. Niejeden złotnik stracił głowę przez próbę zastąpienia platyny domieszkami srebra. Jest niemal najcięższym metalem, zaraz po adamantycie i mocniejszym niż brąz czy mosiądz. Z racji ceny i wagi jednak nie nadaje się do produkcji bojowego ekwipunku.
Jest symbolem prestiżu i zarazem oszustwa, krąży wiele legend, w których chciwi jubilerzy próbowali zastąpić platynę srebrem, przez co zawsze tracili głowy.



Brąz:
Brąz to wytrzymały stop miedzi i cyny, posiada szarawą barwę. Twardy i łatwy w obróbce ze względu na możliwości odlewnicze, wykorzystywany przede wszystkim do wykonywania zbroi i pancerzy. Choć może występować w budownictwie lub przy produkcji narzędzi i przedmiotów codziennego użytku. Podobnie jak miedź patynuje, przez co zaniedbana broń z brązu może zawieść w najmniej spodziewanym momencie.
Jest wykorzystywany głównie w Irimgardzie, gdzie występują bogate złoża miedzy w towarzystwie cyny, stamtąd dzięki kontaktom handlowym rozpowszechnia się też w innych państwach nie posiadających złóż miedzy lub żelaza.

Mosiądz:
Stop miedzi i cynku, o złotawo pomarańczowej barwie. Lejny i prosty w obróbce, oprócz w wytwarzaniu oręża i zbroi, wykorzystywany też w jubilerstwie i produkcji narzędzi lub w budownictwie. Najczęściej stosowany jest w na terenie Twierdzy Urrthorror, gdzie występują bogate złoża miedzi w towarzystwie ze złożami cynku. Stamtąd rozprzestrzenia się wraz z kupcami na inne państwa.
Mosiądz patynuje podobnie jak miedź i brąz.

Stal węglowa:
Stop żelaza i węgla drzewnego, o szarawosrebrnym odcieniu. Podobnie jak mosiądz i brąz jest twarda i sprężysta, idealna do produkcji broni i pancerzy. Najczęściej spotykana w Cesarstwie i Careogrodzie, skąd rozpowszechnia się na inne państwa o ożywionych kontaktach handlowych. Wyrabiana jest metodą dymarek, by otrzymać metal o odpowiednim rozłożeniu węgla trzeba go kilkukrotnie nakładań na siebie i przekuwać warstwowo. Przyjęło się powszechnie, że terminem "stal" najczęściej określa się właśnie ten metal. W przypadku innych mieszanek wymienia się pełne nazwy bez uproszczeń.
Podobnie jak żelazo, jest podatna na korozje, przez co rdzewieje.

Wskazówki dla MG i graczy: Wymienione wyżej metale posiadają takie same właściwości i różnią się jedynie kolorem i sposobem produkcji. Dominują w różnych częściach świata, przez co ktoś z Cesarstwa raczej nie będzie nosić broni z mosiądzu, a Urrthorrorczyk ze stali. Należy o tym pamiętać jeżeli chce się prowadzić jak najbardziej klimatyczną postać.
Broń i zbroje z brązu lub mosiądzu niczym nie ustępują tym ze stali węglowej i nie zapewniają żadnych premii czy kar.

Stal Mithrilowa:
Stop mithrilu i kwarku, wytrzymały niczym stal węglowa, brąz lub mosiądz. Biały, nieskazitelny i połyskliwy niczym czysty "gwiezdny metal". Choć sam mithril wydobywany jest tylko w Careogrodzie to stall potrafią wytwarzać wszystkie państwa o rozwiniętej metalurgii, dzieło z "gwiezdnej stali" jest też ukoronowaniem pracy wielu mistrzów płatnerstwa lub kowalstwa. W pełni zachowuje swoje właściwości tolerancji na magie, przez co broń i pancerze ze stali mithrilowej idealnie nadają się do umagiczniania.
Nie koroduje, jednak trudność w zdobyciu materiałów i potem ich obróbki sprawia iż nie jest on częstym widokiem. Wszak kwark powstaje tylko w organizmach potężnych, magicznych bestii i to też niezwykle rzadko.

Stal Adamantytowa:
Podobnie jak w przypadku stali mithlirilowej, do produkcji i tego metalu potrzebny jest kwark. "Mroczna stal", jak bywa często nazywana zachowuje swoje właściwości antymagczne i tylko najwybitniejsi i najbardziej zdeterminowani magowie Fallathanu są w stanie przebić się swoimi zaklęciami przez taką ochronę. Broń natomiast zapewnia możliwość przebijania się przez zaklęcia ochronne magów, co sprawia, że ten metal jest ulubionym narzędziem w rękach łowców magów i czarownic.
Podobnie jak stal mithrilowa, jest niezwykle trudny do otrzymania, a fakt iż kwark jest rzadki to i rzadko się zdarza by był kuty na szeroką skalę.
Stal Adamantytowa nie koroduje.

Wskazówki dla MG i graczy: Te metale są niezwykle rzadkie i powinny być nagrodą za grę fabularną. MG powinien pamiętać o tym wręczając je graczom, a gracze liczyć się z tym, że mogą one być obiektami zazdrości innych przez co ich postacie mogą stać się obiektami spisków i ataków innych graczy chcących to zdobyć. Oprócz łatwości i tolerancji na magię mithrilu i antymagiczności adamantu nie posiadają one innych właściwości które by je wyróżniały od stali węglowej, mosiądzu lub brązu.
MG i gracz winien też zauważyć, że obnoszenie się ze "świecącym się" mithrilem na wierzchu, to kiepski pomysł dla tych którzy lubią się ukrywać.




Propozycja "Kwarku" do wyrobu stali mithrilowej i adamantytowej. Choć proponowałbym może mały konkurs w którym gracze podali by swoje propozycje co do nazwy, wybrałoby się kilka najciekawszych i zrobiło ankietę w grze. Zwycięzca miałby 1PKF.

Kwark:
Niezwykły, magiczny surowiec. Występuje w formie kamieni żołądkowych które powstają tylko w organizmach najpotężniejszych i najstarszych bestii magicznych. Wyglądem przypomina kryształ górski, bezbarwny i niemal przeźroczysty. Nie jest jednak metalem czy kamieniem szlachetnym, choć jest równie cenny co platyna. Można go przetopić, lub przekuć. Jest całkowicie kowalny, sam w sobie jednak nie nadaje się do produkcji broni i pancerzy. Wykorzystywany jednak w połączeniu z mithlirem i adamantytem pozwala na wyrób niezwykłych i rzadkich stali. Przez co jest poszukiwanym kruszcem przez wszelakich kowali.
Zyvryk
Giermek
Giermek
 
Posty: 267
Dołączył(a): N, 26 kwi 2015, 12:05:10
ID: 11912

przez Shaed » N, 22 lis 2015, 20:14:48

Ja mam jeszcze takie pytanie. Czy będzie istniała możliwość wprowadzania nowych stopów metali? Bo o ile trudno raczej odnaleźć nowy nieznany wcześniej metal, o tyle mieszanki o ciekawych właściwościach mogą się zdarzyć.

Co do Kwarku... Kryształ/Klejnot Faerie? Przypominająca bursztyn organiczny materiał służąca potężniejszym magicznym stworzeniom do magazynowania magii w organizmie. (Tak w skrócie. Mogę rozpisać w sumie i dać spis bestii w organizmach których może się to wytworzyć).
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości