Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Jedno wspólne miasto

Forum gdzie zebrane są wszystkie informacje dotyczące rozwoju KF2.

przez Shaed » Śr, 8 paź 2014, 20:09:45

Być może wiedziony natchnieniem walnę niebawem taką lokację-huba. Mam nawet ideę, więc jeśli takie coś miałoby prawo istniej mogę się szarpnąć i ładnie opis wedle schematu przygotować. :)
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Thoran Rion » Śr, 8 paź 2014, 20:15:53

Od strony kodu nie widzę przeszkód.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Lijen Lui » Cz, 9 paź 2014, 06:05:58

To może ja bym zapytał czy nie dałoby się wynajmować pokoju w karczmie za darmo? Teraźniejsze ceny są dość horrendalne, choć nie wiem co jest tego powodem. Założenie pokoju tworzy właściwie odrębną lokację. Dodać by do tego opcję zarządzania, dodawania NPC i tak dalej. Wtedy można by mieć nad tym większą kontrolę. W codziennikach też można stworzyć własną karczmę, ale samemu trzeba wszystko ogarniać, włącznie z NPCami. Dobrze byłoby, gdyby w swoim przybytku każdy był karczmarzem, ustalał zasady i fabularnie zajmował się zabawianiem gości, lub nadawał takie uprawnienia wybranym osobom. Każdy by miał swój własny plac zabaw.
Chyba, że za jakąś w miarę symboliczną opłatę, żeby nie musieć tłuc kilku miesięcy, by sobie po prostu pograć.

Widywałem już chat'y, gdzie można tworzyć własne pokoje, oraz skasować je w razie jakby przestały być używane. To były całkiem fajny pomysł moim zdaniem. Nie wiem tylko, na ile jest to technicznie możliwe do wykonania.

I może dałoby się zrobić leczenie postaci z przycisku dostępnego w panelu? To klikanie z rozdroży do chaty uzdrowiciela jest męczące.

I inne, jednak w każdym z tych miejsc można byłoby założyć pokój na sesję. Postaci mogłyby się spotykać na sesję w danym miejscu, tak, żeby to faktycznie miało sens. Moglibyśmy wychodzić z karczmy i wspólnie iść powiedzmy pod Zegar Miejski, gdzie również inni gracze mogliby do nas dołączyć.


Tym bardziej coś takiego byłoby niegrywalne. Po co utrudniać to, co jest proste? Są codzienniki i poczta, gdzie gracze sami decydują o tym, co i jak grają. Kto by miał czas na zgrywanie się z klikaniem, żeby skakać od lokacji do lokacji? I po co? Równie dobrze można jeszcze wprowadzić czas podróży w czasie rzeczywistym...
To byłoby nie do ogarnięcia. Każde większe miasto zatem powinno mieć kilka charakterystycznych lokacji. Każda z lokacji mapę, opis, NPCów i kogoś, kto by tym zarządzał. Trzeba by dorabiać chat do każdej lokacji. Teraz byś wchodził fabularnie do każdego ze sklepów i instancji z chatem.
W przypadku jednego lub kilku miast, można by się pokusić o instancje. W świecie z kilkoma państwami, każde ze stolicą i większymi miastami taki pomysł nie ma za bardzo sensu. To się sprawdza w małych lokacjach
Avatar użytkownika
Lijen Lui
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 59
Dołączył(a): Śr, 24 wrz 2014, 18:10:14
ID: 11487

przez Rindorn » Cz, 9 paź 2014, 08:54:55

Założę się, że po miesiącu od wprowadzenia takich bajerów nikt by już z tego nie korzystał.
Avatar użytkownika
Rindorn
Giermek
Giermek
 
Posty: 392
Dołączył(a): So, 5 paź 2013, 16:31:53
ID: 8194

przez Decymus Tarkuniusz » Cz, 9 paź 2014, 09:21:55

Dlatego warto wprowadzić taką lokację testową, by wybadać podejście graczy. :)
Avatar użytkownika
Decymus Tarkuniusz
Nieznajomy
Nieznajomy
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr, 8 paź 2014, 19:48:19
ID: 11800

przez Limanniel » Cz, 9 paź 2014, 09:24:50

Rindorn, przyjmuję zakład... ;>
Limanniel
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 132
Dołączył(a): So, 23 sie 2014, 14:38:55
ID: 23

przez Astenna » Cz, 9 paź 2014, 09:31:28

Pesymiści :roll: Jeszcze nie sprawdzili a już na nie :/

Każda z lokacji mapę, opis, NPCów i kogoś, kto by tym zarządzał. Trzeba by dorabiać chat do każdej lokacji. Teraz byś wchodził fabularnie do każdego ze sklepów i instancji z chatem.
W przypadku jednego lub kilku miast, można by się pokusić o instancje. W świecie z kilkoma państwami, każde ze stolicą i większymi miastami taki pomysł nie ma za bardzo sensu.
Stanęło na tym, że karczma Ebiego to karczma Ebiego, jest po staremu. Karczmarze mają swój plac zabaw i nic się tam nie zmienia. Nie ma tam żadnego miasta.

I stanęło również na tym, że zrobi się jedną taką lokację z mini lokacjami testową, eksperymentalną np zamek Cesarza, rozdroża czy rynek czy coś (to się jeszcze ustali). JEDNĄ, aby mieć nad tym kontrolę.

Dlatego warto wprowadzić taką lokację testową, by wybadać podejście graczy.
Dokładnie tak. Brawo dla tego pana. Spodoba się to będzie super. Na tym chyba polega różnorodność tej gry, że proponuje różne opcje do wyboru. Nie spodoba się, nikt tam nie będzie grał - to się usunie. Nie ma problemu.

PS. Też przyjmuję zakład :)
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Eonell » Cz, 9 paź 2014, 10:03:23

I ja przyjmuję zakład!
Cieszę się, że temat się rozkręcił. I otóż to - karczma to miejsce, gdzie nie może wejść chociażby centaur, tzn. teoretycznie może, ale...
Uważam, że rozwiązanie z dodaniem nowej lokacji, w której możemy pisać fabularnie po prostu daje większe możliwości.
A co do wszystkich pesymistycznie nastawionych - zobaczmy, myślę, że to się sprawdzi, nie ma co gdybać bez faktycznego przetestowania.

I jeszcze jedno WIELKIE DZIĘKI Astenna, jako jedyna zrozumiałaś o co mi chodzi i pociagnęłaś temat pod moją nieobecność, chwała Ci za to!
Avatar użytkownika
Eonell
Chłop
Chłop
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz, 25 wrz 2014, 17:47:23
ID: 11385

przez Lijen Lui » Cz, 9 paź 2014, 15:41:03

Dodanie samej lokacji, jako wydmuszki, nie daje żadnych możliwości. Zobacz chociażby na pokoje w karczmie. Prawie nikt nie bywał w innych, prócz tej głównej izby.
Danie większej kontroli nad pokojem jego właścicielowi mogłoby zaowocować większym zainteresowaniem. Oprócz karczmy byłyby inne lokacje, a ich właściciel miałby pełną kontrolę nad doborem opcji. Zamiast żmudnego tworzenia niezliczonej ilości kont i logowania się na każdym, żeby pisać za NPC, można by dać możliwość tworzenia ich bezpośrednio dla lokacji i tak dalej. To byłoby po prostu łatwiejsze w obsłudze, a co za tym idzie, zachęcałoby do korzystania z tego.
Teraz sporo osób ma własne lokacje w rodzaju bibliotek, sklepów czy łaźni.
Dla takich lokacji nie ma żadnej możliwości zaistnienia w grze, prócz codziennika, a ten nie jest łatwy w prowadzeniu, zwłaszcza, jeśli lokacja przyciąga sporą ilość ludzi.

A przy okazji, to pokusić by się można również o zastosowanie takich opcji w codziennikach. Wprowadzanie NPC na miejscu mogłoby być pomocne.
Avatar użytkownika
Lijen Lui
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 59
Dołączył(a): Śr, 24 wrz 2014, 18:10:14
ID: 11487

przez Astenna » Cz, 9 paź 2014, 16:52:21

Zobacz chociażby na pokoje w karczmie. Prawie nikt nie bywał w innych, prócz tej głównej izby.
Pokoje wiszą dlatego, że gdzieś podziali się ich założyciele. A dwa - koszty utrzymania takich pokojów to kolejny minus, który zniechęcał założycieli dlatego tam wieje pustką. Moim zdaniem wszystko zależy od tego, czy ktoś ma dobry fabularny pomysł na poprowadzenie pokoju. Jak ktoś zakładał tylko dla swojego, wąskiego grona znajomych to trochę pograli, znudzili się i zniknęli, a pokój wisi. Nieaktywne pokoje powinny moim zdaniem znikać automatycznie np po miesiącu nieużywania.

Teraz sporo osób ma własne lokacje w rodzaju bibliotek, sklepów czy łaźni. Dla takich lokacji nie ma żadnej możliwości zaistnienia w grze, prócz codziennika, a ten nie jest łatwy w prowadzeniu, zwłaszcza, jeśli lokacja przyciąga sporą ilość ludzi.
Z tego co słyszałam (mam nadzieję, że koncept nie upadł i się nie zmienił) sklepy mają być wprowadzone do gry tzn. możliwość ich zakładania, opisywania, wykupywania npc np ochrony przed złodziejami. Wtedy każdy po spełnieniu odpowiednich wymogów (fabularnych i mechanicznych - wykupienie) będzie mógł taki sklep - lokację w grze założyć. Temat wymaga jeszcze dopracowania, ale były już wstępne gadki, że tak to ujmę :) Gra cały czas się rozwija, padają różne propozycje. Na pewno coś się rozsądnego zrobi by wilk syty i owca cała.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Ehrel » Cz, 9 paź 2014, 18:39:54

Astenna napisał(a):
Zobacz chociażby na pokoje w karczmie. Prawie nikt nie bywał w innych, prócz tej głównej izby.
Pokoje wiszą dlatego, że gdzieś podziali się ich założyciele. A dwa - koszty utrzymania takich pokojów to kolejny minus, który zniechęcał założycieli dlatego tam wieje pustką. Moim zdaniem wszystko zależy od tego, czy ktoś ma dobry fabularny pomysł na poprowadzenie pokoju. Jak ktoś zakładał tylko dla swojego, wąskiego grona znajomych to trochę pograli, znudzili się i zniknęli, a pokój wisi. Nieaktywne pokoje powinny moim zdaniem znikać automatycznie np po miesiącu nieużywania.

No właśnie, aktualnie jest tak, że każdy może sobie założyć pokój i wedle własne widzi mi się grać tam. Moim zdaniem jasno to pokazuje, że dawanie takich możliwości spowoduje tylko większy chaos który w konsekwencji skończy się jeszcze gorzej aniżeli to co jest teraz. Mówicie, że pokoje są drogie, ja dla przykładu mordownie w karczmie utrzymuję ze własną kasę już nawet nie wiem od kiedy i jakoś daję radę. Poza tym weźcie też pod uwagę, że wiszące pokoje co miesiąc zjadają trochę kasy tak więc gdyby to wszystko było za darmo to mieliśmy XYZ pokojów i wszystkie by sobie wisiały tak no bo w sumie jak za free to po co kasować niech sobie wisi. Teraz jest płatne a i tak jest kilka pokoi i aż strach pomyśleć co by się działo jak po wejściu do karczmy mielibyśmy 30 sal. IMO jest dobrze jak jest, co najwyżej faktycznie można by ewentualnie dodać jakieś uprawnienia graczom którzy je zakładają. Ale w moim przekonaniu nic więcej. Co do usuwania nieaktywnych pokoi to również można spojrzeń z trochę szerszego punktu widzenia. No bo skoro mielibyśmy tak ludziom kasować te pokoje o których rzekomo zapomnieli (a kasa tracą co miesiąc) to co w takim razie z organizacjami, które nie raz też reprezentowane są przez 1-2 członków, którzy nie zawsze są aktywni. Takie organizacje też powinniśmy kasować? No bo ostatecznie trzeba być w tych postępowaniach konsekwentnym. Reasumując, jestem przeciwny zakładaniu pokojów za darmo ponieważ jeśli ktoś już za coś zapłacił to w jakimś stopniu (mniejszy lub większym) o to dba, podobnie z organizacjami. Jak sobie gracze/gracz uzbierał to niech ma, tak samo pokoje. I od razi mówię, proszę mi tutaj nie zarzucać, że co ma piernik do wiatraka bo przedstawiam to ze swojej strony, a że mi się organizację nawinęły pod klawisze to napisałem też :P
Avatar użytkownika
Ehrel
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1721
Dołączył(a): Pn, 28 sty 2013, 15:00:42
ID: 39

przez Sharahin » Cz, 9 paź 2014, 21:19:25

Pytanie dotyczące ewentualnego wprowadzenia pokoi gry na żywo w lokacjach:
Czy wydarzenia rozgrywające się tam liczyłyby się do fabuły głównej (w tym do osi czasu postaci) czy nie? Jakby to wyglądało w przypadku konfrontacji dwojga graczy? Czy jakiś MG czuwał by nad tym?
Czy działaby się tam "ugrywalna" fabuła, czy tylko lekka i nieobowiązująca gra, która nie "liczy się" do dorobku fabularnego postaci?
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Lijen Lui » Cz, 9 paź 2014, 21:28:53

No właśnie, aktualnie jest tak, że każdy może sobie założyć pokój i wedle własne widzi mi się grać tam. Moim zdaniem jasno to pokazuje, że dawanie takich możliwości spowoduje tylko większy chaos który w konsekwencji skończy się jeszcze gorzej aniżeli to co jest teraz.

O jakim chaosie mówisz?
Jest mnóstwo możliwości, żeby do takiego chaosu nie dopuścić i utrzymać porządek. Wystarczy tylko ruszyć głową.

Mówicie, że pokoje są drogie, ja dla przykładu mordownie w karczmie utrzymuję ze własną kasę już nawet nie wiem od kiedy i jakoś daję radę.


A mnie na pokój nie stać i stać nie będzie. Stąd wniosek, ze nie każdy mże sobie na pokój pozwolić. To może wprowadzimy takowy za magiczne monety, bo te kupić można zawsze, ale uzbieranie złota w grze zajmuje jednak szmat czasu. Więc to że ty dajesz radę nie jest wyznacznikiem normy, tym bardziej żadnym argumentem.

Poza tym weźcie też pod uwagę, że wiszące pokoje co miesiąc zjadają trochę kasy tak więc gdyby to wszystko było za darmo to mieliśmy XYZ pokojów i wszystkie by sobie wisiały tak no bo w sumie jak za free to po co kasować niech sobie wisi.


No i niech wisi, co to komu przeszkadza?

Teraz jest płatne a i tak jest kilka pokoi i aż strach pomyśleć co by się działo jak po wejściu do karczmy mielibyśmy 30 sal.


A kto powiedział, ze to musi być w karczmie? Wystarczy zrobić osobne stanowisko i dodać je do panelu... Możliwości jest mnóstwo, jak wspominałem. Właśnie p oto, żeby nie było bałaganu, ja byłbym za zlikwidowaniem pokojów w karczmie ebiego i dodaniem osobnego panelu do nich.

IMO jest dobrze jak jest, co najwyżej faktycznie można by ewentualnie dodać jakieś uprawnienia graczom którzy je zakładają. Ale w moim przekonaniu nic więcej.


Co do usuwania nieaktywnych pokoi to również można spojrzeń z trochę szerszego punktu widzenia. No bo skoro mielibyśmy tak ludziom kasować te pokoje o których rzekomo zapomnieli (a kasa tracą co miesiąc) to co w takim razie z organizacjami, które nie raz też reprezentowane są przez 1-2 członków, którzy nie zawsze są aktywni. Takie organizacje też powinniśmy kasować?


To nie kasujmy niczego. Ewentualnie zawieszajmy ich działalność, w ten sposób usuwając je z listy pokoi do wyboru. A kasujmy dopiero po jakimś dłuuugim czasie nieobecności.

Reasumując, jestem przeciwny zakładaniu pokojów za darmo ponieważ jeśli ktoś już za coś zapłacił to w jakimś stopniu (mniejszy lub większym) o to dba, podobnie z organizacjami.
Jak sobie gracze/gracz uzbierał to niech ma, tak samo pokoje. I od razi mówię, proszę mi tutaj nie zarzucać, że co ma piernik do wiatraka bo przedstawiam to ze swojej strony, a że mi się organizację nawinęły pod klawisze to napisałem też :P

Jest to bzdurą niestety, a ten argument mi tu śmierdzi żalem o to, że ty wydałeś na pokój mnóstwo kasy i go utrzymujesz, więc teraz by cię zabolało, jakby inni mieli gratisy.
Za sesje się nie płaci, a ludzie o nie dbają, o ile im na nich zależy. Reszta to olewa. To samo jest z pokojami. W wielu grach w internecie ogółem są jakieś płatne opcje, a to wcale nie zmniejsza liczby osób, które płacą, bo mogą, ale za bardzo to nie dbają o swoje. Chyba nie trzeba podawać przykładów.

Sama organizacja to wydatek jednorazowy, i wcale nie taki duży jeśli gra się rzemieślnikiem, bo z kasą i tak nie ma co robić, więc to żaden argument. Tym bardziej, że niedbanie organizację nikomu nie przeszkadza. Z pokojami byłoby podobnie, bowiem nikt nikomu nie kazałby w żadnym przebywać. Byłby to wolny wybór.
Avatar użytkownika
Lijen Lui
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 59
Dołączył(a): Śr, 24 wrz 2014, 18:10:14
ID: 11487

przez Astenna » Cz, 9 paź 2014, 21:33:58

Co do usuwania nieaktywnych pokoi to również można spojrzeń z trochę szerszego punktu widzenia. No bo skoro mielibyśmy tak ludziom kasować te pokoje o których rzekomo zapomnieli (a kasa tracą co miesiąc) to co w takim razie z organizacjami, które nie raz też reprezentowane są przez 1-2 członków, którzy nie zawsze są aktywni. Takie organizacje też powinniśmy kasować?
Ja miałam na myśli założycieli, którzy zakładają pokoje a potem ich nie ma. Zaśmiecają tylko tam miejsce. Wisi nazwa i tyle. Nie ma co chomikować pustych pokoi. Jeśli taka osoba wróci, to może przecież od nowa pokój założyć, nie ma problemu. Nie ponosi żadnych wielkich strat.
Przy martwych organizacjach (jak nie ma założyciela) problem się rozwiązuje tak, że ktoś, kto chce się nią zająć pisze do ID 1 i się ją przekazuje. Usunąć organizacji nie można, bo 5mln piechotą nie chodzi. Dla niektórych to mechaniczny majątek. Choć nie ukrywam, że nieaktywne organizacje nie poprawiają wizerunku gry.

Pytanie dotyczące ewentualnego wprowadzenia pokoi gry na żywo w lokacjach:
Czy wydarzenia rozgrywające się tam liczyłyby się do fabuły głównej (w tym do osi czasu postaci) czy nie? Jakby to wyglądało w przypadku konfrontacji dwojga graczy? Czy jakiś MG czuwał by nad tym?
Czy działaby się tam "ugrywalna" fabuła, czy tylko lekka i nieobowiązująca gra, która nie "liczy się" do dorobku fabularnego postaci?
Jeśli byłaby to wprowadzona jedna (ta eksperymentalna) lokacja, to:
- tak, wydarzenia liczyłyby się do fabuły głównej i osi czasu postaci
- tak, byłby MG czuwający (tak, jak to masz w codzienniku, bo wszystko co gracze by tam w lokacji napisali to będzie zachowane, jak archiwum karczmy), w każdej chwili można to przeczytać, sprawdzić, ocenić itp.
- wolałabym by fabuła tam liczyła się do dorobku fabularnego postaci.

Ja mogę śmiało tym się zająć. Zarówno rozkręceniem tam fabuły, jak i pilnowaniem. Pytanie tylko brzmi jaka to by miała być lokacja - trzeba wybrać taką, która byłaby dla najszerszego grona postaci różnych ras, profesji.

Sama organizacja to wydatek jednorazowy, i wcale nie taki duży jeśli gra się rzemieślnikiem, bo z kasą i tak nie ma co robić, więc to żaden argument.
Zobaczymy czy po aktualizacji będziesz tak samo mówił ^^ ;)
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Boom » Cz, 9 paź 2014, 21:55:34

A mnie na pokój nie stać i stać nie będzie. Stąd wniosek, ze nie każdy mże sobie na pokój pozwolić. To może wprowadzimy takowy za magiczne monety, bo te kupić można zawsze, ale uzbieranie złota w grze zajmuje jednak szmat czasu. Więc to że ty dajesz radę nie jest wyznacznikiem normy, tym bardziej żadnym argumentem.


Co do tego to się nie zgodzę. Czemu Cię nie stać ^^? Przecież powyżej 30/40 poziomu nie ma co już robić ze złotem. Możliwość wydawania go, czy to na przedmioty fabularne, czy pokoje w karczmie powinna pozostać.

Mimo, że nie gram obecnie fabularnie, to czasem zdarzy mnie się wyjść na jakiś codziennik ( tak przeglądnąć, przewinąć stronę w dół. Nie mówię że od razu to czytam ^^), ale za to pamiętam czasy karczm w różnych miejscach i pamiętam też, że to się kompletnie nie sprawdziło.

Dlatego, jako że są kontrowersje, proponuje zebrać wszystkie pomysły z tego tematu i przeprowadzić głosowanie według zasad ustalonych przez Thorana prawie rok temu ( będzie to też ciekawa sprawa, bo pierwszy raz zdaje się odbędzie się takie głosowanie :D)
viewtopic.php?f=113&t=5233
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do DevForum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości