Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Jak działa walka?

Problemy, wszyscy je mamy. Jeśli Twój dotyczy gry możesz go opisać tutaj.

Moderator: Caindel

przez Thoran Rion » Pt, 21 gru 2012, 11:19:07

Schemat walki jest dość prosty co nie znaczy prostacki :)

Mamy właściwie cztery statystyki, które są potrzebne w walce:

Atak
Obrona
Unik
Inicjatywa

Oprócz tego mamy jeszcze Kondycję, która odpowiada za zmęczenie naszej postaci.

To w co trzeba rozdawać cechy jest określone w KP ale daję jeszcze poglądową tabelkę

Obrazek

Walka składa się z kilku etapów, skupię się tylko na ataku póki co.

Na początku testowany jest stosunek ataku do obrony przeciwnika, jeśli atak jest większy to jest tylko mała szansa, że atak się nie uda, jeśli jest mniejsza to jest spora szansa że atak się nie uda.

Jeśli nasza inicjatywa jest większa od inicjatywy przeciwnika to dodawane jest 10% inicjatywy do uniku.

Następnie testowany jest unik. Wiemy już, że nasz atak przełamał obronę przeciwnika (gardę, zasłonę itp.) więc może on jeszcze w ostatniej chwili uniknąć otrzymania obrażeń. Tutaj porównywane są dwie rzeczy, nasza umiejętność walki i uniki przeciwnika. Najniższa możliwa wartość uniku to 17%, im mniejsza różnica między biegłością walki a unikiem tym wyższa szansa na unik.
Ostatnim etapem jest zadanie obrażeń. I tutaj już bez ceregieli zdejmowane są obrażenia u przeciwnika przez którego obronę się przełamaliśmy i który nie uniknął ciosu.

Kondycja modyfikuje statystyki walki, nie modyfikuje obrażeń (póki co). Dzięki temu można spokojnie obliczyć po ilu trafnych ciosach przeciwnika ubijemy. Obrażenia są modyfikowane tylko przez atuty.

Jeśli walczymy magią to aby atuty zadawały obrażenia musimy mieć wyekwipowany czar ofensywny bezpośredni (jeśli mamy ich kilka to skrypt weźmie do wyliczeń najsilniejszy).

Zniszczenie przedmiotów ma wpływ na ich parametry, zniszczony miecz, zada mniej obrażeń niż naprawiony, to samo tyczy się pancerzy.

Jeśli ktoś walczy wręcz, bez broni to jego obrażenia liczone są z Siły (50% siły). Czyli zada przy 700 siły tyle obrażeń ile broń jednoręczna (od rzemieślnika).

Na pewno trzeba jeszcze pomyśleć o różnych bonusach dla różnych typów broni i walki. Ja postaram się jeszcze rozszerzyć ten opis jak będę miał dłuższą wolną chwilę.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Kitsune » Pt, 10 lip 2015, 14:32:51

Czy siła wlicza się w obrażenia zadawane od łuku?
Avatar użytkownika
Kitsune
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 127
Dołączył(a): Wt, 26 lut 2013, 10:34:05
ID: 16

przez Thoran Rion » Pt, 10 lip 2015, 16:51:01

Tak.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1


Powrót do Pytania & Problemy

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości