Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Gotowanie, czyli małe co nieco

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Astenna » Pt, 27 lut 2015, 11:42:55

Pomysł

Tak sobie myślę, że skoro realia gry są takie, gdzie kult jedzenia jest ważny, bo wydawane są bale, uczty, wesela, obiadki... Jest mnóstwo karczm/zajazdów/gospód, a Krasnoludy, Hobbity czy Orkowie wręcz uwielbiają dobre żarło... to w moim odczuciu byłoby super, jakby w grze była opcja gotowania.

Dla kogo?
- Każdy mógłby mechanicznie gotować pod warunkiem, że miałby umiejętność Gotowanie (po upie Atut Gotowanie czy co tam Immuś wykmini), nieważne na jakim poziomie ta umiejka.
- Karczmarze mogliby w karczmie NPC np. Kasieńką czy Petronelą przygotowywać posiłki na zamówienie gości. Czy im się uda zrobić czy np. sfajczą potrawę to zależałoby już od silnika gry, szczęścia, losu :)

Gdzie te składniki?

Ponieważ składników byłoby sporo, aby nie mieszać ich z surowcami, widziałabym ich listę jako osobny stragan na rynku czyli:
Stragany z
Materiałami
Przedmiotami
Żywnością


Mniam, mniam, czyli składniki

Kategoria warzywa:
• Bakłażan
• Cebula
• Czosnek
• Fasola
• Groch
• Kalafior
• Kapusta
• Kukurydza
• Marchewka
• Ogórki
• Papryka
• Pietruszka
• Pomidory
• Por
• Rzepa
• Rzodkiewka
• Sałata
• Seler
• Szczypiorek
• Ziemniaki

Kategoria owoce:
• agrest
• ananasy
• arbuzy
• awokado
• banany
• brzoskwinie
• czereśnie
• grejpfrut
• gruszki
• jabłka
• jagody
• kiwi
• maliny
• mandarynki
• pomarańcze
• porzeczki
• śliwki
• truskawki
• winogrona
• morele

Kategoria mięso:
• baranina
• cielęcina
• drób
• jagnięcina
• konina
• kozina
• wieprzowina
• wołowina
• dziczyzna drobna – mięso zajęcy, dzikiego ptactwa
• dziczyzna gruba – mięso dzików, saren, jeleni

Jak by to się gotowało?

(inspirowane opisem z BZ)

Gotuj w kociołku*

*musisz mieć przynajmniej 4 składniki, 10 PA oraz wybraną umiejętność Gotowanie


Chciałabym poznać Waszą opinię na temat tego pomysłu, czy się podoba, czy nie chcecie czegoś takiego. Jeśli chcielibyście to trzeba by jeszcze wymyślić nazwy potraw (chyba, że weźmiemy te z karczmy, co już są, a teraz by się je po prostu mechanicznie robiło). Jakbyście mieli jakieś propozycje na udoskonalenie tego konceptu to śmiało pisać. Mnie pomysł wydaje się fajny, bo uatrakcyjni grę, mechanikę i w karczmach (nawet tych po wykupieniu, jako lokacje) będzie można gotować :) Bejerem by było zrobić graficzki do listy zakupów, by można by składniki kupować jak surowce na rynku np:

Kapusta
Kup po: 500
Sprzedaj po: 450

Dodatkowo takie przygotowane jedzenie można by wystawić na rynek i dawałoby to energię np. 10 PA klientowi a kucharzowi złoto.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Jaromir » Pt, 27 lut 2015, 11:52:29

Na pewno nie mogło by to dawać PA, bo to byłaby maszynka do przekazywania PA z multikont na swoje główne
Bonusy już tak, typu zwiększenie punktów życia o 5-10% na dajmy na to kilka 5 minutowych resetów,
czy zwiększenie obrażeń o 5% (analogicznie jak broń, aby nie ingerować w statystyki na potrzeby sesji)
obrony, kondycji, szansy na kradzień, zrobienie itemu...
Avatar użytkownika
Jaromir
Giermek
Giermek
 
Posty: 223
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:25:25
ID: 444

przez Astenna » Pt, 27 lut 2015, 11:58:05

Ewentualnie mogłoby zwiększyć daną statystykę na jakiś określony czas. Po zjedzeniu obiadku mamy energię, siły, więc może
efekt: zwiększenie cechy Siła/Wytrzymałość o +20 na czas 5 min.
Nie będę upierać się co zjedzenie posiłku miałoby dawać - byleby była jakaś z tego korzyść :) Trzeba pamiętać, że nie wszyscy są wojownikami i nie walczą na arenie.
Posiłek mógłby pomóc także magom czy rzemieślnikom --> lepsza koncentracja, inteligencja. Na głodniaka to wszyscy wiedzą, że źle się uczy (mniej wydajnie) czy pracuje.

Myślałam też o powiązaniu tego ze szpitalem w grze - może tam jako opcja wzmocnienia organizmu, coś w ten deseń? Zróbcie burzę pomysłów :)
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Telkir » Pt, 27 lut 2015, 12:03:22

Może być jako atut, jako możliwość zbijania PA (Bo w końcu będzie zbieractwo po 8up, więc ktoś będzie mógł sobie zbierać tyle kapuchy ile zechce).
Tylko, że tak jak kowale robią bronie, a alchemicy mikstury, tak może dać możliwość przygotowania mechanicznego obiadu? ^^
Będzie dodatkowe okienko we Włościach (pod tymi rzemieślniczymi) o nazwie KUCHARZ.
I tam, będzie można wybrać poziom potrawy i dzięki temu stworzyć jakąś :)
Materiały by nie szły na marne, a i kasa by się mogła z tego robić, bo jestem pewny, że na bale itp itd by zamawiali :)
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Astenna » Pt, 27 lut 2015, 12:09:27

Tylko, że tak jak kowale robią bronie, a alchemicy mikstury, tak może dać możliwość przygotowania mechanicznego obiadu? ^^
Telkuś, dlatego napisałam, że każdy kto ma umiejkę Gotowanie może to wykonywać. Masz oprócz alchemików czy rzemieślników także mnóstwo wojowników/wędrowców/medyków, którzy sami od siebie brali tę przydatną umiejkę :) Wiesz, w czasie podróży to nie każdy chce jeść tylko suche racje żywnościowe :) Byłoby po prostu ogólnie miejsce do gotowania jak np. Grawernia, to będzie np. Kuchnia.
Nie ograniczałabym tej zabawy w gotowanie dla takiej a takiej profesji. Warunkiem jest posiadanie min. 1 poziom umiejki Gotowanie, a to każdy może zdobyć.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Mhruu » Pt, 27 lut 2015, 12:14:31

Podoba mi się. Moja postać fabularnie umie i lubi gotować, ja realowo też bardzo to lubię i zawsze mi brakowało na grach takiej opcji, żeby móc sobie coś ugotować. Ot tak, dla satysfakcji samej, patrząc na informację typu "Twoja umiejętność gotowania nie zawiodła cię. Przygotowałeś pieczoną kaczkę garnirowaną przepiórczymi jajkami [nazwę podciągałoby z przygotowanej potrawy], a zapach doskonałej potrawy niesie się przyjemnie w powietrzu."
Nawet i korzyści mechanicznej nie trzeba do tego, przynajmniej w moim odczuciu, ale na chłopski rozum, gdyby taka potrawa przywracała na przykład połowę zdrowia, jaką otrzymujemy z potka leczącego, też by nie było źle.

Chętnie pomogę w przygotowaniu spisu fajnych potraw, jakby co: od kaszy ze skwarkami, po wspomnianą wyżej kaczkę. I desery^^
Avatar użytkownika
Mhruu
Chłop
Chłop
 
Posty: 43
Dołączył(a): N, 26 lut 2012, 17:46:27
ID: 2207

przez Astenna » Pt, 27 lut 2015, 12:15:46

Dokładnie :) Będzie dużo frajdy z gotowania :) Na samą myśl to ślinka cieknie :D *Dobrze, że po śniadaniu już* :D
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Natrea » Pt, 27 lut 2015, 12:17:42

Uber-smacznie! :) Pomysł jest w dechę! A potem będzie można rozpisywać sesje w klimatach "Kuchennych rewolucji" - oczywiście, zarąbiste parodie. Nie wiem tylko, jaki gość zostałby KFowym Gordonem Ramseyem.
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Mhruu » Pt, 27 lut 2015, 12:21:24

Proponuję Darkona. Jego legendarny pęd do sałaty i ryk, jaki zapewne potrafiłby wydać z siebie, bo "zupa jest za słona" zupełnie dobrze kwalifikuje go do tej roli^^
A tak nawiasem: wydarzenie w rodzaju epidemii salmonelli wynikłej z gotowania i powodującej dziwne skutki uboczne?^^ No nic, zapędzam się. Jedna upierdliwa epidemia to już za dużo.
Avatar użytkownika
Mhruu
Chłop
Chłop
 
Posty: 43
Dołączył(a): N, 26 lut 2012, 17:46:27
ID: 2207

przez Natrea » Pt, 27 lut 2015, 12:23:32

No kurczę, dokładnie o tym samym myślałam! Epidemia salmonelli :D
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Astenna » Pt, 27 lut 2015, 12:38:22

Można też tak zrobić (wybiegam już myślą na przód, ale kuję żelazo póki gorące) :D że gracze będą mieć te swoje karczmy po wykupieniu, a każda z nich może stworzyć własną listę potraw, jakie będą serwować gościom. Już widzę tę rywalizację "Bitwa o klienta", walka na noże i widelce i talerze - ranking karczm, która najwięcej zrobi potraw - ale tylko tych zamówionych, czyli także fabularnie :)
Przypuszczam, że można zrobić taką opcję, że jak gracz ma np.
Karczmę Pod Pełnym Brzuchem
lista potraw
i miejsce na codziennik, aby klienci mogli tam przychodzić i zamawiać, czyli fabularnie przyjść się najeść :)

Rozkręcą się rody, to posypią się uczty, wesela i balangi - wielkie świętowanie po pokonaniu BZ na pewno będzie wielkie chlanie :)
Event jak znalazł :D
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Boom » Pt, 27 lut 2015, 12:55:04

W jaki sposób zdobywałoby się te składniki i czy nie jest ich po prostu za dużo? Mamy w cholerę materiałów, które tak naprawdę nie są do niczego potrzebne, jak ktoś już rozbuduje włości (kamienie, czy smołę dajmy na to, bo drewno zdaje się idzie do przedmiotów) jest sens dorzucać jeszcze 30 gatunków warzyw i 10 mięsa? Opcja wydaje mi się w porządku, pod warunkiem, coby ją uprościć i pozwolić na ewentualnie 10 - 15 potraw, które będą "coś" dawały. Tak jak ktoś wcześniej powiedział: niewielkie, czasowe premie do określonych cech, statystyk. Natomiast łączenie tego z fabułą nadmiernie komplikuje propozycje, powstają coraz to bardziej rozbudowane koncepcje wykorzystania pomysłu, które i tak pewnie gdzieś utkną i dupa z tego będzie :P
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Astenna » Pt, 27 lut 2015, 12:59:51

W jaki sposób zdobywałoby się te składniki i czy nie jest ich po prostu za dużo? Mamy w cholerę materiałów, które tak naprawdę nie są do niczego potrzebne, jak ktoś już rozbuduje włości (kamienie, czy smołę dajmy na to, bo drewno zdaje się idzie do przedmiotów) jest sens dorzucać jeszcze 30 gatunków warzyw i 10 mięsa?
Kupowałoby się z rynku albo uprawiało ogródek (jeśli da radę takie coś wprowadzić do mechaniki - zbieractwo tylko w ogrodzie).
Wiem, że listy składników są długie, dlatego zaproponowałam, aby były na rynku w osobnym straganie, nie wymieszane z surowcami.

Stragany z
Materiałami
Przedmiotami
Żywnością aby zobaczyć listę tylko żywności wchodziłoby się w ten stragan, więc nie byłoby tak źle Boom. Żadnego wymieszania rzeczy.

Natomiast łączenie tego z fabułą nadmiernie komplikuje propozycje, powstają coraz to bardziej rozbudowane koncepcje wykorzystania pomysłu, które i tak pewnie gdzieś utkną i dupa z tego będzie :P
Dlaczego komplikuje?
Teraz wchodzisz do karczmy Ebiego i albo mechanicznie zamawiasz piwo albo piszesz postacią "Poproszę piwo" - tak czy siak postać jest w karczmie i tam pisze. To samo widziałabym w karczmach-lokacjach graczy. Mechanika i fabuła = razem.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Boom » Pt, 27 lut 2015, 13:10:19

Stragany z
Materiałami
Przedmiotami
Żywnością aby zobaczyć listę tylko żywności wchodziłoby się w ten stragan, więc nie byłoby tak źle Boom. Żadnego wymieszania rzeczy.


Tak, to przeczytałem w pierwszym poście ;) Chodziło mi raczej o to, że dodawanie w sumie około 50 składników po to żeby stworzyć posiłek. Jasne nie wiadomo ile byłoby tych dań, ale chyba nie ma sensu robić ich więcej niż efektów, które mogłyby dawać. Chyba że miałyby być stopniowane np: kromka z chlebem +5x, a bułka z chlebem +6x, to wtedy jeszcze ma to jakiś sens :)

Dlaczego komplikuje?
Teraz wchodzisz do karczmy Ebiego i albo mechanicznie zamawiasz piwo albo piszesz postacią "Poproszę piwo" - tak czy siak postać jest w karczmie i tam pisze. To samo widziałabym w karczmach-lokacjach graczy. Mechanika i fabuła = razem.


To rozumiem jak najbardziej. Na myśli miałem komplikacje w stylu: "otworzenie x karczm, epidemie salmonelli, które moim zdaniem zgubią ten pomysł, bo rozdmuchają go do niebotycznych rozmiarów i Thoran musiałby zwolnić się z roboty, żeby pisać kod (a wtedy MY musielibyśmy mu płacić :D)
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Mhruu » Pt, 27 lut 2015, 13:13:37

Akurat na aż takie szaleństwo fabularne z tym gotowaniem to raczej bym się nie szykowała. Raz - dlatego, że mimo niewątpliwej atrakcyjności (bo nowość) i szumu jaki by się zrobił zaraz po tym - każdy by próbował tej nowości, szybko by się to wypaliło. Dwa - karczmy ci nie wyjdą, Astenna. Ludzie mają własne fabuły, i w większości własna karczma im do nich nie podejdzie, czy to fabularnie czy mechanicznie. Więc atrakcyjność znikoma, tak jak użyteczność.
Sugeruję zostać przy podstawowej opcji to jest:
- dodaniu umki gotowanie,
- zrobieniu listy potraw, które moga wyjść z jakiejś tam listy składników (uproszczonej, na zasadzie do kaczki garnirowanej jajkami przepiórek byłaby potrzebna tylko kaczka, jajka przepiórcze, jajka kurze i mąka, bo nikogo tu szkolić w przepisach do zabawy nie trzeba^^)
- dorzuceniu mechanicznego bonusa, czyli co dostaniesz, jak już upichcisz daną potrawę (1/4, 1/2, max całość równowartości energii za potka życia, zależnie od tego czy zrobisz kasze ze skwarkami, mięsne ciasto, czy wspominaną kaczkę jako danie luksusowe).

No i wystarczy. Ludzie będa mieć możliwość alternatywy: pójdę kupię gotowego potka, lub kupię sobie składniki i upichcę własne żarło. Mnie by się taka opcja podobała wlaśnie i była wystarczająca.
Avatar użytkownika
Mhruu
Chłop
Chłop
 
Posty: 43
Dołączył(a): N, 26 lut 2012, 17:46:27
ID: 2207

Następna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości