Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Gotowanie, czyli małe co nieco

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Gronel » Pt, 27 lut 2015, 13:33:25

Boom napisał(a):W jaki sposób zdobywałoby się te składniki i czy nie jest ich po prostu za dużo? Mamy w cholerę materiałów, które tak naprawdę nie są do niczego potrzebne, jak ktoś już rozbuduje włości (kamienie, czy smołę dajmy na to, bo drewno zdaje się idzie do przedmiotów) jest sens dorzucać jeszcze 30 gatunków warzyw i 10 mięsa? Opcja wydaje mi się w porządku, pod warunkiem, coby ją uprościć i pozwolić na ewentualnie 10 - 15 potraw, które będą "coś" dawały. Tak jak ktoś wcześniej powiedział: niewielkie, czasowe premie do określonych cech, statystyk. Natomiast łączenie tego z fabułą nadmiernie komplikuje propozycje, powstają coraz to bardziej rozbudowane koncepcje wykorzystania pomysłu, które i tak pewnie gdzieś utkną i dupa z tego będzie :P


Może pamiętacie jak w KF1 można było hodowac na swoim własnym polu przed domkiem ziela? Myślę że to nie był głupi pomysł, by można mieć coś takiego. Kupujesz sobie załóżmy sadzonkę za x złota i ją sadzisz. Codziennie ją podlewasz i powiedzmy po 5 dniach masz jakiś badziew typu marchewka czy seler. Powiedzmy od zebrania by były ważne tydzień - po tym czasie się psują i przepadają (zarówno na targu jak i w ekwipunku).
Coś co się wyhoduje można sprzedawać np dla alchemików czy do karczmy (zamiast do beczki)

Co do tego że pomysł może się rozrosnąć i trafić do lodówki (jak większość projektów) to niestety wydaje się bardzo prawdopodobne. Pomysł w sobie bardzo fajny i warty głębszego rozpatrzenia, ale właśnie to go może udupić na samym początku (offtop: firefox mi nie podkreślił słowa udupić - takie coś istnieje w słowniku^^)

gotowanie= stworzenie miejsca gdzie się to robi + stworzenie nowych grafik+ stworzenie nowej biegłości + wprowadzenie nowych przedmiotów zmieniających statystyki + powiązania z sesjami lub karczmą.
Poza tym byśmy mieli tu pierwszy przypadek połączenia umiejętności fabularnych z biegłościami mechanicznymi, co chyba jeszcze bardziej komplikuje całą sprawę.
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Gronel » Pt, 27 lut 2015, 13:48:14

tyle że potki są robione za PA przez osoby które się tym zajmują od 1 lvl. Wprowadzenie gotowania na zasadzie alternatywy dla mikstur tylko jeszcze bardziej przesieje alchemików (choć na tle innych rzemyków i tak wypadają znakomicie pod względem ilości aktywnych graczy)

Nie mniej jednak największym problemem będzie uzależnienie mechaniki od umiejętności fabularnych. Jeśli dobrze kojarzę to będzie to pierwszy przypadek. Naturalną koleją rzeczy byłoby uzależnienie kowali i płatnerzy od kowalstwa, alchemików od produkcji mikstur/trucizn, jubielrów od jubilerstwa a złodziei od kradzieży kieszonkowej. Tutaj zwykłe gotowanie przeksztalca się w pewną rewolucję wymagającą znacznie więcej niż wprowadzenie marchewki, selera i innego badziewia.

Sama hodowla roślin była przetestowana w KF1 - tam kazdy miał ogródek przy domu i mógł coś tam sadzić... lub nie. Niestety w KF2 jest wszechobecna panika że gracze będą przesyłać między multikontami kasę i surowce (oczywiście zapominając o tym że większość postaci ma tyle kasy że już nie wie co z nią robić). Powoduje to że większość ciekawych projektów upada.
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Mazurski » Pt, 27 lut 2015, 14:15:18

Przeprowadzić denominacje złota. Może by pomogło bardzo w tym.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Astenna » Pt, 27 lut 2015, 14:52:07

Dwa - karczmy ci nie wyjdą, Astenna. Ludzie mają własne fabuły, i w większości własna karczma im do nich nie podejdzie, czy to fabularnie czy mechanicznie.
Tego jeszcze nie wiemy, czy karczmy nie wypalą. We włościach będzie można wykupić lokację np. karczmę i ją rozbudowywać. To nie problem dodać opcję przygotowywania posiłków. I na forum w lokacjach widzę kilka elegancko rozpisanych już karczm, więc tu bym z góry tego nie przekreślała.

Może pamiętacie jak w KF1 można było hodowac na swoim własnym polu przed domkiem ziela? Myślę że to nie był głupi pomysł, by można mieć coś takiego. Kupujesz sobie załóżmy sadzonkę za x złota i ją sadzisz. Codziennie ją podlewasz i powiedzmy po 5 dniach masz jakiś badziew typu marchewka czy seler. Powiedzmy od zebrania by były ważne tydzień - po tym czasie się psują i przepadają (zarówno na targu jak i w ekwipunku).
Coś co się wyhoduje można sprzedawać np dla alchemików czy do karczmy (zamiast do beczki)
Gram w KF dopiero 3 lata, więc nie wiedziałam, że była taka hodowla sałaty. Popieram czym się da, by takie coś wprowadzić z powrotem :D To byłby świetny sposób zdobywania tych składników.
Co do tego że pomysł może się rozrosnąć i trafić do lodówki (jak większość projektów) to niestety wydaje się bardzo prawdopodobne.
Gronel, nie bądźmy pesymistami :) Więcej wiary w Marcina. Nie chciałabym aby to poszło do kosza czy lodówki :(
gotowanie= stworzenie miejsca gdzie się to robi + stworzenie nowych grafik+ stworzenie nowej biegłości + wprowadzenie nowych przedmiotów zmieniających statystyki + powiązania z sesjami lub karczmą.
No to już lepiej brzmi :D to samo pisałam w poprzednich postach tylko ciut po swojemu :D
tyle że potki są robione za PA przez osoby które się tym zajmują od 1 lvl. Wprowadzenie gotowania na zasadzie alternatywy dla mikstur tylko jeszcze bardziej przesieje alchemików (choć na tle innych rzemyków i tak wypadają znakomicie pod względem ilości aktywnych graczy)
Było powiedziane, że papu NIE będzie dawało Punktów Akcji a inny bonus :)
Nie mniej jednak największym problemem będzie uzależnienie mechaniki od umiejętności fabularnych. Jeśli dobrze kojarzę to będzie to pierwszy przypadek. Naturalną koleją rzeczy byłoby uzależnienie kowali i płatnerzy od kowalstwa, alchemików od produkcji mikstur/trucizn, jubielrów od jubilerstwa a złodziei od kradzieży kieszonkowej. Tutaj zwykłe gotowanie przeksztalca się w pewną rewolucję wymagającą znacznie więcej niż wprowadzenie marchewki, selera i innego badziewia.
Tu się nie zgodzę, bo umiejętność gotowanie jest no taką dość powszechną umiejętnością, codzienną i każdy może się tego nauczyć. A nie każdy zna się na kowalstwie. Zresztą kowale mają swoją już pracownię i elegancko pracują. Bardzo wiele postaci (na podstawie obserwacji KP graczy z sesji) wiem, że bez względu na profesję mają gotowanie, nieważne czy alchemik, wojownik, kowal czy mnich. Dlatego wolałabym by to było jako dodatek do gry, tak jak teraz robi się lek na BZ. Zdobyć 1 umiejkę Gotowanie to nabicie 1 poziomu. Każdy może to mieć i się bawić.

Co do złota, to było mówione, że nastanie czas, że go zabraknie :) Era milionów przeminie.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Ethan » Pt, 27 lut 2015, 15:33:45

Kiedyś zrobiłem cały projekt gotowania, wraz z grafikami. Masz to Thoran? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pt, 27 lut 2015, 15:44:53

Ethan napisał(a):Kiedyś zrobiłem cały projekt gotowania, wraz z grafikami. Masz to Thoran? :)


Tak.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Rafiss » Pt, 27 lut 2015, 19:51:35

Gronni napisał(a):Uber-smacznie! :) Pomysł jest w dechę! A potem będzie można rozpisywać sesje w klimatach "Kuchennych rewolucji" - oczywiście, zarąbiste parodie. Nie wiem tylko, jaki gość zostałby KFowym Gordonem Ramseyem.

Naprawdę nie wiesz?

Mnie też się pomysł podoba.
Avatar użytkownika
Rafiss
Chłop
Chłop
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn, 10 cze 2013, 17:22:52
ID: 2627

przez Natrea » Pt, 27 lut 2015, 19:58:13

Rany koguta, Rafiss - na śmierć zapomniałam! *twarzoplask* Ale... w takim razie Magda Gessler i Gordon Ramsey, o!

A poza tym: karczmy, jeżeli ktoś chce, to tam zrobi. Tło fabularne dla swojej postaci, wio!
Nie każdy gnie kark, gdy ktoś go w ten kark puknie.


"Nie, wybacz, kochanie. Miłość nie jest dla wszystkich." ~ Eddie Gluskin (Outlast: Whistleblower)
Avatar użytkownika
Natrea
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 415
Dołączył(a): N, 20 lip 2014, 17:55:00
Lokalizacja: Przy czajniku
ID: 10220

przez Mistic » So, 28 lut 2015, 06:17:49

Ale poco gotowac papu *,.,* xD
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Tukan » So, 28 lut 2015, 08:53:00

Smażona krew :3 Myryryryry :D
Dodaj jeszcze kaszy, będziesz miał kaszankę ^^
Właśni! Wampiry mogą się pożywiać kaszanką? o.O
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Astenna » So, 28 lut 2015, 12:33:37

Ale poco gotowac papu *,.,* xD
Bo inni są głodni :D I niekoniecznie gustują we krwi Wampierzu :D
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Tukan » Śr, 29 lip 2015, 02:16:10

I temat zaśmierdział popsutym jedzeniem :c
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Astenna » So, 1 sie 2015, 00:44:25

Tukan, żarcie nie zając, poczeka. Rody i event wojenny ważniejszy. To był pomysł z gatunku urozmaicenie gry, a nie priorytet.
Dzięki za pamięć :*
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Tukan » So, 1 sie 2015, 12:20:34

Ktoś musi pamiętać o pomysłach niektórych ^^
Obrazek
Spokój to kłamstwo. Jest tylko pasja.
Dzięki pasji osiągam siłę.
Dzięki sile osiągam potęgę.
Dzięki potędze osiągam zwycięstwo.
Dzięki zwycięstwu zrywam łańcuchy.
Avatar użytkownika
Tukan
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 616
Dołączył(a): Wt, 26 mar 2013, 23:22:53
Lokalizacja: Tam
ID: 69

przez Belle. » So, 1 sie 2015, 15:24:40

Pomysł mnie się baaaardzo podoba : ) Też myślałam o czymś podobnym.
Nikt ważny (jeszcze).
Avatar użytkownika
Belle.
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 78
Dołączył(a): So, 18 kwi 2015, 09:47:16
Lokalizacja: UK
ID: 12552

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość