Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Fabularne pkt Biegłości

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

przez Telkir » Pn, 7 wrz 2015, 08:45:02

Skoro już zasypuję różnymi propozycjami, to czemu nie poruszyć tego tematu?
Ogólnie widze, że czasem MG tylko z życzliwości zwracają uwagę na biegłości w grze, bo są one kojarzone tylko z mechaniką i nic nie wnoszą do fabuły.
Więc czemu nie wprowadzić biegłości fabularnych? Rzemyki dostawałyby takie biegłości, za sesje w których robią coś zgodnego ze swoim fachem, wojownicy za walki, a inni za inne rzeczy (wcale nie mówię tu o erosesjach kf'owych prostytutek :D). Takie biegłości mogłby dawać bonusy w postaci modów do rzutów, czy coś w tym stylu.
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Ksyw'dzill » Pn, 7 wrz 2015, 09:02:26

Oddzielnych, fabularnych biegłości wprowadzać nie będziemy. Po prostu obecne biegłości zaczną się do fabuły liczyć (umki będzie się wykupowało na tej samej zasadzie co obecnie atuty, ju rimember zią? Wspominałem kilka razy) ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Toe » Pn, 7 wrz 2015, 09:55:16

Ksyw'dzill napisał(a):Oddzielnych, fabularnych biegłości wprowadzać nie będziemy. Po prostu obecne biegłości zaczną się do fabuły liczyć (umki będzie się wykupowało na tej samej zasadzie co obecnie atuty, ju rimember zią? Wspominałem kilka razy) ^^


A zwiększy się jakoś gain? Albo możliwość robienia czegoś co ten gain da większy? *Dalej marzy o walce z kilkoma mobkami albo atutach atakujących z cooldownem dla maga*
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Ksyw'dzill » Pn, 7 wrz 2015, 20:04:11

Generalnie rzecz biorąc biegłość będzie rosła między 0.1 a 2 na walkę, ale sam progress postaci oparty na biegłości będzie podobny - po prostu za PAt będzie kupowało się wszelkie umki. Walka z kilkoma potworkami będzie, najpewniej na zasadzie instancji, a dodatkową biegłość będzie można zdobyć za questy. A silniejsze zaklęcia maga ładowane będą przez kilka tur, więc myślę, że o to marzenie Ci spełnimy ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Telkir » Pn, 7 wrz 2015, 22:55:01

No tak, zapomniałem, że gdy romansowaliśmy na PW, to mi o tym wspominałeś, brawo ja ;_;
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Toe » Wt, 8 wrz 2015, 06:45:25

Ksyw'dzill napisał(a):A silniejsze zaklęcia maga ładowane będą przez kilka tur, więc myślę, że o to marzenie Ci spełnimy ^^


Tutaj chodziło mi ogólnie rzecz biorąc że prócz boskiego promienia i przywołańców mag nie ma żadnych atutów zadających dmg. Więc zawsze będzie słabszy od postaci Maga-Wojownika który te atuty ma z profesji woja, i które chyba mają tylko 3 tury respawnu. A tak mag użyje jednorazowych atutów pt. boski promień, przywołanie chowańca/nieumarłego/tarczy magicznej.. Wiesz o co mi chodzi? Więc nawet jeżeli mag ma te leczenie/wskrzeszenie, to na dłuższą metę nie jest zdolny ubić woja x) Tj ja wysnułem takie wnioski po jednej walce właśnie z mago-wojem.. ;x
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Lord Loczek » Wt, 8 wrz 2015, 09:07:13

Toe, ale teraz Mag-Woj bedzie troche trudno zrobić. Bo wybierasz dwie ścieżki i musisz rozwijać. Ale ta druga bedzie rozwijać sie wolniej od pierwszej.

Wiec tak naprawde tylko wysoko lvl postaci bedą jako tako prawdziwymi mago-wojami.
Ale ci startujący mają przechlapane xD
Avatar użytkownika
Lord Loczek
Giermek
Giermek
 
Posty: 367
Dołączył(a): Wt, 1 sty 2013, 19:25:57
ID: 3003

przez Ksyw'dzill » Wt, 8 wrz 2015, 09:18:21

"Atutów" bojowych dla maga jako tako nie widzę, ale to z tego powodu, że planuję większą różnorodność, niż ta, którą dawałby zestaw atutów. Każda szkoła magii będzie miała szereg efektów (które zaś będą miały poziomy), które mag będzie mógł swobodnie wymieszać (w liczbie zależnej od biegłości maga) tworząc dla siebie zaklęcie. Odtworzenie Boskiego Promienia będzie łatwe, ale możliwe też będzie stworzenie zaklęć łączących np. obrażenia natychmiastowe i rozłożone w czasie, wymieszane jeszcze z wpływem na inicjatywę (która będzie miała sporo większe znaczenie, bo każda akcja zżerać będzie nieco ini), debuffem na wroga, wyssaniem życia itp. itd. Zaklęcie wyższegp poziomu (czyt. zajmujące kilka tur zbierania inicjatywy) równoważne będą atutom wojownika zżerającym podobną ilość paska ini, a najsilniejsze zaklęcia silniejsze niż cokolwiek co woj będzie wyprawiał (i rzucenie ich będzie trwać długo). Szybkie zaklęcia zaś (rzucane w 1 turę) będą słabsze od ciosów wojownika, co nadrabiane będzie uniwersalnością tworzenia zaklęć.

A z mago-wojem nie wygrasz obecnie, jeśli wie co robi, hybrydy są jedynym sensownym buildem do PVP ^^

@Szoł - Dowolne trenowane biegłości będą rozwijać się tak samo szybko. Po prostu do dwóch wybrać będzie można sobie profesję, która da bonus do cech i dostęp do zaawansowanych atutów ;)
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Toe » Wt, 8 wrz 2015, 09:41:11

Ksyw'dzill napisał(a):"Atutów" bojowych dla maga jako tako nie widzę, ale to z tego powodu, że planuję większą różnorodność, niż ta, którą dawałby zestaw atutów. Każda szkoła magii będzie miała szereg efektów (które zaś będą miały poziomy), które mag będzie mógł swobodnie wymieszać (w liczbie zależnej od biegłości maga) tworząc dla siebie zaklęcie. Odtworzenie Boskiego Promienia będzie łatwe, ale możliwe też będzie stworzenie zaklęć łączących np. obrażenia natychmiastowe i rozłożone w czasie, wymieszane jeszcze z wpływem na inicjatywę (która będzie miała sporo większe znaczenie, bo każda akcja zżerać będzie nieco ini), debuffem na wroga, wyssaniem życia itp. itd. Zaklęcie wyższegp poziomu (czyt. zajmujące kilka tur zbierania inicjatywy) równoważne będą atutom wojownika zżerającym podobną ilość paska ini, a najsilniejsze zaklęcia silniejsze niż cokolwiek co woj będzie wyprawiał (i rzucenie ich będzie trwać długo). Szybkie zaklęcia zaś (rzucane w 1 turę) będą słabsze od ciosów wojownika, co nadrabiane będzie uniwersalnością tworzenia zaklęć.

A z mago-wojem nie wygrasz obecnie, jeśli wie co robi, hybrydy są jedynym sensownym buildem do PVP ^^

@Szoł - Dowolne trenowane biegłości będą rozwijać się tak samo szybko. Po prostu do dwóch wybrać będzie można sobie profesję, która da bonus do cech i dostęp do zaawansowanych atutów ;)



Czyli to wygląda tak, jeżeli dobrze zrozumiałem.

Zdzisiek stwierdza że robi Woja walczącego Mieczem Jednoręcznym i Magią życia. Z tego też powodu ma atuty przypisane do miecza jednoręcznego i magii życia. Po jakimś czasie rozmyślił się, i stwierdził że jego Kapłan Bojowy zamiast mieczem będzie napieprzać młotkiem. Ale atutów nie może zmienić bo na początku wybrał walkę bronią jednoręczną.

Ignac zaś stwierdził że zrobi maga Ognia i Ziemi, atuty ma pod te dwie szkoły i może dowolnie łączyć możliwości. Okazyjnie bada inne style ale nie ma z tego powodu żadnych korzyści prócz przyjemności z badania.

Tak?

Bo w innym wypadku wchodzimy na poziomie craftingu spellów i bliskości do odpowiednich szkół. Bo kurde pomieszany jestem..

I tak na PVP sensowny mago-wój jest nie do zajechania ~_~"
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Ksyw'dzill » Wt, 8 wrz 2015, 09:58:36

Blisko, ale:

Atuty będą podzielone pod atuty drogi (droga walki, rzemiosła, magii i bogactwa), atuty biegłości i atuty profesji. Jeśli Zdzisiek uzna, że chce zmienić broń na inną jednoręczną, to wciąż większość atutów mu zostanie (tylko te związane z mieczami 1h z atutów biegłości i atutów profesji przestaną być użyteczne). Jeśli będzie chciał zmienić broń na broń 2h to zostaną mu tylko atuty z drogi walki + atuty pasywne zwiększające ogólną sprawność z atutów biegłości i profesji.

No i rozwijanie dwóch biegłości zamiast jednej, oczywiście, owocuje dzieleniem zdobywanej biegłości na dwa, po połowie w każdą.

Ignac zaś może korzystać z dowolnych odblokowanych przez atuty efektów zaklęć. Mag żywiołów będzie mógł na poziomie atutów wyspecjalizować się w ogniu i ziemi, ale poprzez zdobywanie kolejnych poziomów profesji dostawać też będzie za free efekty z innych żywiołów - po prostu na niższych poziomach, niż te od ognia i ziemi. Do tego będzie mógł też podszkolić sobie inną szkołę magii, ale tam nie dostanie już atutów profesji - czyli tych, które są najfajniejsze.
No bo mag "ognia i ziemi" to po prostu mag żywiołów podpadający pod szkołę magii żywiołów ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Boom » Cz, 10 wrz 2015, 21:30:06

Panie Imek, kiedy nastanie ta złota era, bo my się doczekać nie możemy!?!
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Mistic » So, 12 wrz 2015, 12:38:50

Maruda ^^
Będzie jak skończone wszystko będzie, jest dużo głębokich i mocnych zmian, a to wymaga czasu by wklepać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Rudy » Pn, 14 wrz 2015, 09:44:54

Więc czekamy cierpliwie. :)
Now I lay me down to sleep
Pray the lord my soul to keep
If I die before I wake
Pray the lord my soul to take
[Metallica]
Obrazek
Avatar użytkownika
Rudy
Giermek
Giermek
 
Posty: 302
Dołączył(a): Pn, 4 cze 2012, 15:05:24
ID: 121

przez Ethan » Pn, 14 wrz 2015, 10:39:00

Chyba wy :) Za długo to trwa. Nie wiadomo co robić. Ciągłe zawieszenie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » Pn, 14 wrz 2015, 11:07:27

Tynek, dobrze się bawić i nie matrudzić ;)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

Następna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości