Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Fabuła główna i MG

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

Pomysł z sesjami

Dobry
46
85%
Zły
3
6%
Nie wiem
3
6%
Nie gram fabularnie
2
4%
 
Liczba głosów : 54

przez Thoran Rion » N, 12 lip 2015, 10:14:57

Wakacje to leniwy czas, w którym możemy pogadać o trapiących nas problemach ^^
Na pierwszy ogień chciałem rzucić MG, którzy zmieniają się jak w kalejdoskopie i przeważnie jest ich mało. System w którym opieramy się na MG moim zdaniem się nie sprawdził, na palcach ręki można policzyć okresy kiedy to działało w miarę sprawnie. Więc co? Zrezygnować z MG? Oczywiście nie. MG odwalają kawał dobrej roboty jeśli są i bez nich na pewno byłoby jeszcze gorzej ale istnieje sposób na włączenie samych graczy do naszego systemu. Obecnie sesja jest sesją Fabuły Głównej (FG) jeśli prowadzi ją lub nadzoruje MG. Ale docelowo bym chciał by każdy gracz mógł być MG w sesji, którą prowadzi, a każda sesja wtedy mogłaby zostać zwieńczona wieścią. Chciałbym zerwać z przymusem koncesjonowania sesji FG, żeby gracze rzeczywiście mogli zacząć coś ugrywać bez konieczności ciągłego czekania. Ok, ale co z bezstronnością? Otóż w sesji bezstronność zapewniają rzuty kostką, mam zamiar zająć się systemem sesji, który nie był aktualizowany od dawna i zmodyfikować go tak by przede wszystkim rzuty wykonywało się łatwo i nie można ich było powtórzyć (obecnie można rzucać aż do uzyskania pożądanego wyniku). Dzięki temu prowadzący sesję będzie zmuszony się podporządkować wynikowi rzutu. W sesji także dodam panel do dodawania MG, w którym twórca sesji będzie mógł oznaczyć graczy, którzy będą mogli robić rzuty jeśli on sam nie będzie tego robił.
Jeśli w jakiejś sesji pojawią się problemy to wtedy można będzie zgłosić się do funkcyjnego MG aby je rozwiązał. Z kolei po zakończeniu sesji gracz mógłby napisać wieść i przesłać ją do MG, którzy sprawdziliby ją, rzucili okiem do sesji czy była przeprowadzona zgodnie z zasadami i jeśli nie byłoby zastrzeżeń to opublikowali jako oficjalną wieść FG.
Szczegółowe zasady tego systemu pojawiłyby się po przetrawieniu tego tematu na forum ^^

Dodatkowo chciałbym jeszcze wprowadzić element oceny prowadzących sesję, czyli po zakończeniu sesji gracze mogliby ocenić prowadzącego MG lub prowadzących w skali od -5 do 5. To by zwiększało/zmniejszało reputację jako MG takich osób i mogłoby pomóc potem w wybraniu danej osoby do pomocy przy sesji. No i wiadomo, prestiż xD

Po woli zbliżamy się do miejsca kiedy to wy przejmiecie na siebie ciężar prowadzenia fabuły ponieważ wejdą wpływy rodów i organizacji. Od wtedy to od was głównie będzie zależeć jak gra się potoczy. Żadne scenariusze MG nie będą miały na to wpływu. Chciałbym, żeby ten nowy system wszedł do gry ponieważ da jasny sygnał wam, że teraz od was wiele zależy, a właściwie wszystko ;)
Tak samo gracze będą mogli zgłaszać się do MG z planami większych wydarzeń w których różne rody czy organizacje będą mogły ugrać wpływy lub sami MG będą je organizować z pomocą graczy.

To jest jedna rzecz, którą chciałem poruszyć. Druga rzecz to kwestia fabularnej kondycji gry. Chciałbym wiedzieć czego oczekujecie po grze w najbliższej przyszłości, co fabularnie mogłoby się poprawić? W mechanice wiadomo, plan wydawniczy jest jaki jest ale fabularnie można by wiele zmienić (choćby w kwestii chowańców). Wyartykułujcie jasno na forum czego chcecie ^^

No i ostatnia sprawa to sprawa "niezadowolenia" różnego typu. Jeśli macie jakieś problemy, pomysły jak rozwiązać problemy to także je tutaj opiszcie. Nie martwcie się nikogo nie pogryzę a inaczej nie damy rady rozwiązać problemów jeśli nie będę o nich wiedział. Słyszę głosy, że mi nie zależy na graczach kiedy mi zależy na was najbardziej. Gdyby było inaczej to nie robiłbym tego przez 10 a już niedługo 11 lat ^^ To długo, wypalenie i inne problemy mnie także dosięgły swego czasu ale radzę sobie z tym w miarę sprawnie. Ale nie poradziłbym sobie gdyby nie pomoc wielu osób (Mistica, Imka, Cai, Astenny, Seby, Sheda, Daveta, Ly itd.). Bycie programistą nie czyni ze mnie uspołecznionego człowieka dlatego czasem moje wypowiedzi są enigmatyczne lub lakoniczne ale to nie zmienia faktu, że doceniam każdą aktywność graczy, jak i aktywność rangowych o wiele bardziej niż swoją. Wiem, że przy wprowadzaniu nowych systemów do gry pojawiają się zgrzyty ale zawsze staram się je obejść tak żeby przynajmniej większość była zadowolona (jak choćby było w przypadku ras mieszanych). Także na pewno krzywdy wam zrobić nie dam a wszelkie większe zmiany godzące w to co ugraliście będą omówione. Także do dzieła ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Caindel » N, 12 lip 2015, 10:45:44

O, powiem, że pomysł całkiem do rzeczy z takim rozwiązaniem z MG. Według mnie usprawni to prowadzenie sesji. Przykłady już mamy - dwie sesje Tynkosłwowe zostały przeprowadzone bez nadzoru MG, wieści i sesje przeszły przysłowiową orkę, którą radośnie zafundowałyśmy z dziewczynami. I okazało się, że jest ok. Wszystko gra i buczy. Wieści są, sesje ugrane, PSy gracze dostali, a MG odpadło: ślęczenie nad planem sesji ( który jest potrzebny jak umarłemu kadzidło w obecnej formie), pisanie pierdyliona narracji, robienia rzutów etc. Także jestem na wielkie TAK dla takiego rozwiązania. Gracze nie będą latac po panelu i spamować PW - Poprowadzisz/Bedziesz nadzorował mi sesję? A MG odpadnie - Wybacz, ale mam już full sesji.
Wieści obecnie są sprawdzane przez Skrybakczki, MG będą mogli spokojnie sprawdzać sesje pod wieści i kwalifikować je czy są czy nie są zgodne z tym co nas obowiązuje. Ja i dziewczyny też służymy pomocą co do urealniania sesji, wydarzeń etc., więc można nam spamować PW w tych kwestiach do woli, jak również wystarczy napisać na forum, gdzie spokojnie uzyska się odpowiedź czy to od Aminów czy tez od MG, albo od którejś ze Skrybów.
No i jeszcze jedno - jeśli tak się stanie, to Fabuła powinna nabrać rozpędu, bo szczerze oczekiwanie na MG, by sesja została zaliczona do FG spowalnia wiele wydarzeń. Dodatkowo rozgrywa się wiele sesji między graczami, które zasługują na miano FG, ale z braku MG nadzorującego tego nie uzyskują. To da nam dużo więcej. I piszę to nie tylko jako Skryba, ale i gracz.
Także ode mnie * co się będę szczypać ^^*AKCEPT dla tego pomysłu.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Delia » N, 12 lip 2015, 11:45:40

Ja się w pełni zgadzam.
Często jest tak, że osoby zarządzające organizacją/rodem wchodzą w rolę MG, bo też prowadzą wiele wątków dla swojej organizacji/rodu. I takie wątki też są ważne dla ogólnej fabuły, więc spokojnie mogłyby być uznawane i rozpowszechniane wieścią.
Moim zdaniem wciąż za mało wiadomo co, gdzie, z kim i dlaczego. Wieści pojawiają się bardzo sporadycznie, bo dotyczą sporadycznych sesji. Uwolnienie aktywności i pomysłowości graczy tylko wyjdzie całej grze na plus.

Moim zdaniem problemem w grze jest jej zbyt duża przestrzeń geograficzna. Wiem, że to może dziwnie zabrzmieć, ale już tłumaczę. Oczywiście, że świat jest wielki i różnorodny - każdy świat fantasy taki powinien być. Ale nie potrafimy czerpać z tej różnorodności, powoduje ona raczej rozproszenie graczy i rozdrobnienie fabuły. Powstają nowe projekty państw, ale prawie nikt w nich nie gra poza wąską grupką zainteresowanych. Wiadomo, że nie ma co zmuszać graczy do grania w jednym ciasnym kotle jakiegoś państewka, czy miasta, ale dobrze by było wypromować kilka głównych "metropolii" i na nich się skupić.
Taką rolę pełni poniekąd karczma Euzebiusza (dla tych, którzy lubią karczemny tryb rozgrywki). Niestety wciąż istnieją tarcia w temacie gdzie ta karczma właściwie leży.^^'
Skupienie (przynajmniej na początku) fabuły w ustalonych rejonach pomoże powiązać ową fabułą więcej graczy (oczywiście tych, którzy zechcą, a sądzę, że jest sporo graczy, którzy chcieliby brać udział w czymś większym, w sensie historii fabularnej). Pomoże uspójnić fabułę, zawiązać zależności i relacje między grupami graczy. Pomoże zbudować wrażenie, że ten świat działa na zależnościach fabularnych, a nie tylko na wyizolowanych grupkach. A tego mi trochę brakuje. Szczególnie, że jestem graczem mocno nastawionym na fabułę.
Myślę, że dużą rolę w tym budowaniu spójnej fabuły mogą odegrać właśnie rody i organizacje, które swą aktywnością skupią graczy wokół siebie. Dlatego uwolnienie sesji od rangowych MG może tylko pomóc. ;)
Avatar użytkownika
Delia
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 61
Dołączył(a): Pn, 12 maja 2014, 10:12:24
ID: 9273

przez Sirendil » N, 12 lip 2015, 12:14:40

Jestem jak najbardziej za pomysłem "ochotniczego MG". Z doświadczenia zauważyłem, że praktycznie większość sesji ma predzej czy później jakiś zastój, co czasami bardzo denerwuje. Warto jest udostępnić graczom możliwość oficjalnego pisania jako MG danej sesji.

Thoranie, z całym szacunkiem, ale gdy wspomniałeś o rzutach, to jedna rzecz mnie mocno ruszyła...
Czy przyglądałeś się kiedyś jak wygląda walka na sesji fabularnej?

- Wojownicy - z reguły rzuca się raz - na siłę lub zręczność. Gracze tworzą sobie buildy fabularne i przy 750 siły i zdolnościach mają około 80 % szans na sukces . Już na niskich poziomach mogą osiągnąć wysoką siłę + zręczność + kondycję i na sesji radzą sobie dobrze. Nie jest im ani za łatwo, ani za rudno.

- Magowie zaś ubolewają. - na jedno zaklęcie trzeba czasem nawet 4 rzutów - Obowiązkowo mądrość i inteligencję. Często także siłę woli. Gdy chodzi o iluzje - dodaj jeszcze rzut na charyzmę.

Przy dokoksowanym buildzie fabularnym i wysokim poziomie postać JEST W STANIE osiągnąć 750 w kazdej z rzucanych cech.
Daje to razem 3-4 rzuty po 80% ... Wielokrotność rzutów dodatkowo obniża jednak szansę ... w efekcie około połowa czarów się nie udaje... jeśli nie więcej.

Aby to zobrazować - brałem udział w sesji razem z 100 lvl maginią oraz dwójką 60-70 lvl wojowników.

Trwała walka - wojownicy zabili wszystkich wrogów, a magini miała 4 nieudane rzuty z rzędu. Mimo znacznie wyższego poziomu od reszty...


Przechodząc do sedna - Thoranie, ja jestem cierpliwą osobą. Ponad rok czekałem na 8Up i teraz jestem bardzo zadowolony z efektów.
Ale czy z systemem magii nie można by coś zrobić już teraz? Rozumiem, że tworzycie nowy system magii, ale czy fabularnie nie da się tego przyśpieszyć? By magowie na sesji mieli chociaż te 70 % szans? Aktualnie, to czasem rzuty trzeba sobie odpuszczać, w okazuje się że 100 lvl mag prostego światła nie byłby w stanie zapalić.
Tyle w kwestii moich propozycji ;)
Avatar użytkownika
Sirendil
Chłop
Chłop
 
Posty: 18
Dołączył(a): Pt, 1 mar 2013, 14:50:32
ID: 5163

przez Telkir » N, 12 lip 2015, 12:36:40

Jak na moje świetna sprawa.
Ale mam jeszcze taką propozycję odnośnie FG.
Wspominałeś Marcinie, że nikt tej FG nie prowadzi, bo to, bo tamto.
A czemu by nie zrobić tak, że gracze wrzucają na forum propozycję FG, robiona jest ankieta i następnie wyznaczany MG, który takową pokieruje i ewentualny MG zastępczy, gdyby z poprzednim coś się stało?
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Caindel » N, 12 lip 2015, 12:45:54

Telkir, moze nie ankieta, a temat z pomyslem. Doskonale wiesz,że nikt jeszcze wszystkim nie dogodzil. Taki pomysl przeszedlby przeglad i jakby bylo ok, mogloby sie bawić.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Thoran Rion » N, 12 lip 2015, 12:59:35

Sirendil napisał(a):Przechodząc do sedna - Thoranie, ja jestem cierpliwą osobą. Ponad rok czekałem na 8Up i teraz jestem bardzo zadowolony z efektów.
Ale czy z systemem magii nie można by coś zrobić już teraz? Rozumiem, że tworzycie nowy system magii, ale czy fabularnie nie da się tego przyśpieszyć? By magowie na sesji mieli chociaż te 70 % szans? Aktualnie, to czasem rzuty trzeba sobie odpuszczać, w okazuje się że 100 lvl mag prostego światła nie byłby w stanie zapalić.
Tyle w kwestii moich propozycji ;)


Tworząc nowe kostki do sesji będą miał to na uwadze. Pojawią się kostki do rzutów przeciwstawnych jak i do czarowania czy ataku, które samodzielnie pobiorą wartości cech graczy i zrobią z nimi magiczne modżo a rzucający dostanie po prostu gotowy wynik, bez jakichś karkołomnych cudów. Policzy to ten sam algorytm co przy walce więc postać rozwijająca się w walce będzie tak samo silna w walce fabularnej. Gracz będzie tylko klikał na rodzaj kości np. ATAK -> będzie wybierał kto kogo atakuje i klikał rzuć (ewentualnie wpisywał modyfikator MG dla obu postaci). End of story. Wynik ataku pojawi się w poście.
Do tego nie jest potrzebny projekt magii żeby zrobić więc na pewno pojawi się to może nawet jeszcze przed wprowadzeniem rodów. Muszę porobić porządki w skrypcie sesji bo jest tam mały kozmoz.

Telkir napisał(a):Jak na moje świetna sprawa.
Ale mam jeszcze taką propozycję odnośnie FG.
Wspominałeś Marcinie, że nikt tej FG nie prowadzi, bo to, bo tamto.
A czemu by nie zrobić tak, że gracze wrzucają na forum propozycję FG, robiona jest ankieta i następnie wyznaczany MG, który takową pokieruje i ewentualny MG zastępczy, gdyby z poprzednim coś się stało?


Nie widzę przeszkód. Globalne wydarzenia mogą tez być realizowane w sposób mechaniczny oprócz fabularnego. Kwestia tylko pomysłu i działamy.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Telkir » N, 12 lip 2015, 13:03:12

W takim razie można założyć na forum oddzielny temat "Propozycje Fabuły Głównej" czy coś takiego :)
Avatar użytkownika
Telkir
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 545
Dołączył(a): Pt, 22 mar 2013, 12:06:05
ID: 3033

przez Thoran Rion » N, 12 lip 2015, 13:15:26

Zaraz zrobię nawet cały dział :)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » N, 12 lip 2015, 14:37:31

Poprowadziłem sesję, nie było mg, wprowadziłem do gry wydarzenia jakie są mi potrzebne do rozwoju rasy, wieść powstała. Problem? Nie :) Więc jak najbardziej gracze powinni móc być mg, mieć z tego punkty sławy i wieść. Ważne żeby określić przy powstawaniu stopień trudności codziennika i jeśli jest najtrudniejszy, prowadzący powinien być zobowiązany do wprowadzenia tego niebezpieczeństwa.

Sprawa gry w izolowanych grupach- Jeśli codziennik jest publiczny (tylko takie mogły by być prowadzone przez graczy za ps i wieść), może do niego dołączyć każdy, ze względu na miejsce rozgrywania codziennika. Jeśli rzecz dzieje się w Irimgardzie, może do niego dołączyć każdy Irimgardczyk. W ten sposób pozbywamy się gry w małych grupach i wprowadzamy element nieprzewidywalny.

Tematy na sesję- Thoran, zrób opcję herolda, którą zamieściłem na forum. Co tydzień mógłbym pisać dla Irimgardu wpis, po którym bardzo łatwo wczuć się w kraj i na podstawie wpisu wymyślić ciekawy temat codziennika. Takich jak ja - opiekunów krajów/rodów/organizacji, na pewno jest więcej i ludzie mogli by się wykazać w rozwoju jakiegoś tworu. Niech kraje żyją!

Samo prowadzenie codziennika- Wszystkie powyższe plany nie mają żadnego sensu, jeśli nie wprowadzimy w końcu systemu fabularnego. To co mamy obecnie to jakiś żart. Nie spychał bym tego też do mechaniki, która jest w biciu potworów, bo to jest biedne na maksa i nie ma nic wspólnego z odgrywaniem postaci.

Zwykły gracz, który prowadzi sesję i chce ps, oraz wieść, powinien mieć udostępnione następujące opcje:

-panel do stworzenia npc w sesji (staty, umki, itd).
-PROSTY SYSTEM RZUTÓW NA WALKĘ (wystarczy, że kliknie atak, kto w kogo, jaką bronią. Poda modyfikatory na trafienie, obrażenia, obroną, unik itd. Zwykłe parę kliknięć i od razu pojawia się wynik X trafił w Y, zabrał mu 3131 hp, zostało 2022 hp. System prosty, ale za tym stoi system fabularny, obliczenia, których gracz nie widzi nawet. System, którego obecnie nie mamy). Prowadzący mógłby się skupić na narracji, a nie na matematyce. Jak prowadziłem sesję 15 osób, to jak dochodziło do walki z 10 przeciwnikami, to musiałem przeznaczyć pół dnia na rzuty i opisy. System sam powinien brać zbroję, bronie, statystyki i tylko podawać wynik. To samo z wzmocnieniami, leczeniem, itd. Jeśli jakiś mag rzucił na kogoś wzmocnienie zwiększające o 5% uniki, to ja nie powinienem tego pamiętać, tylko powinieneś udostępnić opcję w codzienniku- ID ... zwiększ cechę/umiejętność (wybór z listy) na .... x tur/wpisz 0 jeśli do momentu ręcznego usunięcia. To samo jak ktoś jest ranny i gulnie miksturę, to klikam tylko którą gulnął, a system wywala komunikat, oddaje mu hp i losuje ewentualnie, czy się nie zatruł :) Podobnie z czarami. Czar jak nie wyjdzie, to powinny być efekty uboczne, łącznie z otwarciem portal udo piekieł, z którego wyjdzie Diablo :) Magia w Irimgardzie nie jest zabroniona bez powodu :)

Thoran, rzuty przeciwstawne są niepotrzebne, jeśli nie wprowadzisz zasad kiedy to rzucać itd. Po prostu trzeba zrobić system fabularny, w pełni zintegrowany z grą.

Moim zdaniem fajny byłby też system objaśniania słów kluczowych. Jeśli wpiszę w codzienniku anioł, wojownik, Irimgardczyk, ogólnie słowa kluczowe, to te słowa powinny być linkami do artykułów na wiki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Nathan » N, 12 lip 2015, 14:39:13

Dać możliwość prowadzenia sesji przez graczy: łokej. Może sprawi to, że pojawi się więcej MG, bo będą wiedzieli, że ich robota jest prostsza i niekiedy będzie się sprowadzać do nadzoru/sprawdzania zakończonych codzienników. Kwestią sporną jest ocenienie codziennika przez takiego MG, bo wymagałoby to takiej jednostki poświęcenia sporej ilości czasu na przeczytania przynajmniej "ważniejszych" narracji. Problem pojawia się, gdy MG uzna że w sesji są jakieś niedociągnięcia, błędy fabularne i uzna, że sesja nie nadaje się do akceptacji, gdy gracze w tym ten prowadzący nie widzą w tym problemów...nie mniej zapewne chodzi tutaj o przypadki rzadkie.

Jeśli chodzi o rzuty to prawda jest taka, że nie należy temu poświęcać uwagi (przynajmniej do czasu, aż Szefu nie da dobrych schematów z autorzutami), bo co MG to inny schemat. Jeden połączy jakieś cechy, inni rzuci na jedną, jeszcze inny na zręczność, szybkość, wytrzymałość, siłę, percepcję i szczęście...Masz to, na co się godzisz. Nie pasuje MG i jego rzuty? Można odejść z sesji, ewentualnie przedyskutować z prowadzącym tą kwestię. Innej rady nie ma, wymyślanie sprawiedliwego, jednolitego szablonu jest na obecną chwilę bezsensu. (by nie było - moim zdaniem)

Pozostają jeszcze różne szczegóły.
Kto decyduje ile PS'ów dostaje grupka za daną sesję, gdy narratorem nie jest MG MG. Mistrz gry, które oceni sesję na końcu i wieść?
Kiedy mówimy o sesji FB? Wystarcz tylko wieść? Ile minimalnie powinno być postów by można było to nazwać codziennikiem miary fabuły głównej? Ilu musi być uczestników minimalnie? Kto decyduje co i ile można z sesji wynieść? Mówię tutaj o skarbach wszelakiego rodzaju zaczynając od kontaktów i wpływów, na złocie, przedmiotach zwykłych i magicznych kończąc. Wiem, gadam o skrajnościach że ktoś robiąc piknik z ukochaną znajdzie w dziupli drzewa diament wielkości pięści zostawiony lata temu przez krasnoluda uciekiniera. I co ze zgonami? Dalej trzeba pisać, że w tej sesji można dednąć, wiec piszesz na własną odpowiedzialność?

Poczekam co napiszą inni i pewnie jeszcze coś skrobnę.
Gods of war I call you, my sword is by my side, I seek a life of honor, free from all false pride
I will crack the whip with a bold mighty hail, cover me with death if I should ever fail
Glory, majesty, unity, Hail! Hail! Hail!

Obrazek
Avatar użytkownika
Nathan
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 134
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 23:00:41
ID: 566

przez Ethan » N, 12 lip 2015, 14:46:44

Dać możliwość prowadzenia sesji przez graczy: łokej. Może sprawi to, że pojawi się więcej MG, bo będą wiedzieli, że ich robota jest prostsza i niekiedy będzie się sprowadzać do nadzoru/sprawdzania zakończonych codzienników. Kwestią sporną jest ocenienie codziennika przez takiego MG, bo wymagałoby to takiej jednostki poświęcenia sporej ilości czasu na przeczytania przynajmniej "ważniejszych" narracji. Problem pojawia się, gdy MG uzna że w sesji są jakieś niedociągnięcia, błędy fabularne i uzna, że sesja nie nadaje się do akceptacji, gdy gracze w tym ten prowadzący nie widzą w tym problemów...nie mniej zapewne chodzi tutaj o przypadki rzadkie.


Przycisk "zawołaj mg", opis problemu, idzie im do panelu, pierwszy z brzegu bierze sprawę, kontaktuje się z graczem, pomaga, objaśnia.

Jeśli chodzi o rzuty to prawda jest taka, że nie należy temu poświęcać uwagi (przynajmniej do czasu, aż Szefu nie da dobrych schematów z autorzutami), bo co MG to inny schemat. Jeden połączy jakieś cechy, inni rzuci na jedną, jeszcze inny na zręczność, szybkość, wytrzymałość, siłę, percepcję i szczęście..


System fabularny jest niezbędny do walki.
Masz to, na co się godzisz. Nie pasuje MG i jego rzuty? Można odejść z sesji


Nie, to tylko Ty masz takie zasady, że spierdzielasz z sesji jak się gorąco robi. Z sesji nie można odejść w momentach walki.

Pozostają jeszcze różne szczegóły.
Kto decyduje ile PS'ów dostaje grupka za daną sesję, gdy narratorem nie jest MG MG. Mistrz gry, które oceni sesję na końcu i wieść?
Kiedy mówimy o sesji FB? Wystarcz tylko wieść? Ile minimalnie powinno być postów by można było to nazwać codziennikiem miary fabuły głównej? Ilu musi być uczestników minimalnie? Kto decyduje co i ile można z sesji wynieść? Mówię tutaj o skarbach wszelakiego rodzaju zaczynając od kontaktów i wpływów, na złocie, przedmiotach zwykłych i magicznych kończąc. Wiem, gadam o skrajnościach że ktoś robiąc piknik z ukochaną znajdzie w dziupli drzewa diament wielkości pięści zostawiony lata temu przez krasnoluda uciekiniera. I co ze zgonami? Dalej trzeba pisać, że w tej sesji można dednąć, wiec piszesz na własną odpowiedzialność?


To też można zautomatyzować. System może pamiętać na przykłąd ogół zadanych obrażeń. Im więcej, tym ikonka czaszki rośnie, a po kliknięciu przycisku zakończ codziennik, system wywala statystyki i podaje widełki, ile można przyznać ps uczestnikom. Można wprowadzić bardziej szczegółowe kryteria, ale moim zdaniem to walka powinna stanowić o trudności codziennika. To chyba obecnie jedyne kryterium, jeśli chcemy dać sesje ludziom.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Sokół » N, 12 lip 2015, 14:51:32

Ethan napisał(a):(...)Sprawa gry w izolowanych grupach- Jeśli codziennik jest publiczny (tylko takie mogły by być prowadzone przez graczy za ps i wieść), może do niego dołączyć każdy, ze względu na miejsce rozgrywania codziennika. Jeśli rzecz dzieje się w Irimgardzie, może do niego dołączyć każdy Irimgardczyk. W ten sposób pozbywamy się gry w małych grupach i wprowadzamy element nieprzewidywalny.(...)


Tu się na to nie zgodzę częściowo - codziennik publiczny i za niego PSY? Ok, to jest dobra idea (ale ile w takim razie PSów za sesję przypada? 2? 5? 10? 300? wiem, poszłam w skrajność, ale trzeba by to uściślić). Jestem jednak przeciwna dopuszczaniu do codziennika wszystkich, jak popadnie. Czemu? Cześć osób zwyczajnie oleje, albo napisze jeden post i wsio (o jaka optymistka ze mnie! :o ) i wisi później taka osoba. Jeśli ktoś chce brać udział w sesji, niech pisze do osoby prowadzącej. Nie chce, niech subskrybuje, a nie się właduje i po prostu... no, wisi. A iśc na ilość, nie na jakość... jak ktoś lubi, to jasne, czemu nie - droga wolna. Ale dajmy graczom jak i prowadzącym sesję - możliwość zadecydowania, ile osób jest niezbędnych do zabawy. Jakoś nie widzi mi się, by sesje robione dla rodu/organizacji i tylko dla tej grupy osób jeszcze w bonusie miały "wolnych strzelców", którzy przy bardzo dobrych wiatrach może się dopasują (albo i nie).
Zło jest pojęciem względnym, kronikarzu. Nie można zawiesić na nim wywieszki. Nie można go dotknąć, posmakować czy ciąć go mieczem. Gdzie jest zło, zależy od tego, w którym miejscu stoisz, wskazując oskarżycielsko palcem.
"Moralność mam giętką, wszak kto chciałby być świętą, gdy wszystkie bębny piekieł na sabat wzywają?"
Triszał i Lith na forum: http://i.imgur.com/ThOlUNB.gif

Obrazek
Zgredek kocha Caindel. I jest z tego dumny!
Avatar użytkownika
Sokół
Herold
Herold
 
Posty: 2180
Dołączył(a): Śr, 26 mar 2014, 15:26:07
Lokalizacja: tak, proszę z podwójnym espresso
ID: 9776

przez Thoran Rion » N, 12 lip 2015, 14:57:17

Nathan napisał(a):Pozostają jeszcze różne szczegóły.
Kto decyduje ile PS'ów dostaje grupka za daną sesję, gdy narratorem nie jest MG MG. Mistrz gry, które oceni sesję na końcu i wieść?
Kiedy mówimy o sesji FB? Wystarcz tylko wieść? Ile minimalnie powinno być postów by można było to nazwać codziennikiem miary fabuły głównej? Ilu musi być uczestników minimalnie? Kto decyduje co i ile można z sesji wynieść? Mówię tutaj o skarbach wszelakiego rodzaju zaczynając od kontaktów i wpływów, na złocie, przedmiotach zwykłych i magicznych kończąc. Wiem, gadam o skrajnościach że ktoś robiąc piknik z ukochaną znajdzie w dziupli drzewa diament wielkości pięści zostawiony lata temu przez krasnoluda uciekiniera. I co ze zgonami? Dalej trzeba pisać, że w tej sesji można dednąć, wiec piszesz na własną odpowiedzialność?

Poczekam co napiszą inni i pewnie jeszcze coś skrobnę.


Generalnie to nie jest jakieś bardzo trudne do nakreślenia. Mamy system PS, który określa poziom zagrożenia dla postaci i wiąże go z otrzymywanymi PSami. Jeśli więc MG okresli na początku sesji poziom zagrożenia to określi tym samym liczbę PSów do zdobycia, jeśli w sesji tego zagrożenia nie będzie to nie może też być i PSów za nią.
Przedmioty do zdobycia po staremu trzeba zgłosić do akceptacji do Skrybów/MG.

Ethan napisał(a):Zwykły gracz, który prowadzi sesję i chce ps, oraz wieść, powinien mieć udostępnione następujące opcje:

-panel do stworzenia npc w sesji (staty, umki, itd).
-PROSTY SYSTEM RZUTÓW NA WALKĘ (wystarczy, że kliknie atak, kto w kogo, jaką bronią. Poda modyfikatory na trafienie, obrażenia, obroną, unik itd. Zwykłe parę kliknięć i od razu pojawia się wynik X trafił w Y, zabrał mu 3131 hp, zostało 2022 hp. System prosty, ale za tym stoi system fabularny, obliczenia, których gracz nie widzi nawet. System, którego obecnie nie mamy). Prowadzący mógłby się skupić na narracji, a nie na matematyce. Jak prowadziłem sesję 15 osób, to jak dochodziło do walki z 10 przeciwnikami, to musiałem przeznaczyć pół dnia na rzuty i opisy. System sam powinien brać zbroję, bronie, statystyki i tylko podawać wynik. To samo z wzmocnieniami, leczeniem, itd. Jeśli jakiś mag rzucił na kogoś wzmocnienie zwiększające o 5% uniki, to ja nie powinienem tego pamiętać, tylko powinieneś udostępnić opcję w codzienniku- ID ... zwiększ cechę/umiejętność (wybór z listy) na .... x tur/wpisz 0 jeśli do momentu ręcznego usunięcia. To samo jak ktoś jest ranny i gulnie miksturę, to klikam tylko którą gulnął, a system wywala komunikat, oddaje mu hp i losuje ewentualnie, czy się nie zatruł :) Podobnie z czarami. Czar jak nie wyjdzie, to powinny być efekty uboczne, łącznie z otwarciem portal udo piekieł, z którego wyjdzie Diablo :) Magia w Irimgardzie nie jest zabroniona bez powodu :)

Thoran, rzuty przeciwstawne są niepotrzebne, jeśli nie wprowadzisz zasad kiedy to rzucać itd. Po prostu trzeba zrobić system fabularny, w pełni zintegrowany z grą.

Moim zdaniem fajny byłby też system objaśniania słów kluczowych. Jeśli wpiszę w codzienniku anioł, wojownik, Irimgardczyk, ogólnie słowa kluczowe, to te słowa powinny być linkami do artykułów na wiki.


System fabularny jest wprowadzony już lata temu, to, że obecnie nie ma w nim informacji o walce niczego nie zmienia, ludzie jakoś sobie z tym radzą. W każdym razie po to napisałem o kościach by nie był potrzebny żaden system jakoś szczegółowo rozpisany bo wszelkie obliczenia będzie przeprowadzał system gry.
W prawie każdym systemie fabularnym są rzuty przeciwstawne, w KF także są w walce. Nie rozumiem jak można zrealizować wynik walki bez porównywania rzutów na statystyki graczy ^^"

Ethan napisał(a):Nie, to tylko Ty masz takie zasady, że spierdzielasz z sesji jak się gorąco robi. Z sesji nie można odejść w momentach walki.


Za tego typu ataki i pyskówki będę dawał warny i bany.

Ethan napisał(a):To też można zautomatyzować. System może pamiętać na przykłąd ogół zadanych obrażeń. Im więcej, tym ikonka czaszki rośnie, a po kliknięciu przycisku zakończ codziennik, system wywala statystyki i podaje widełki, ile można przyznać ps uczestnikom. Można wprowadzić bardziej szczegółowe kryteria, ale moim zdaniem to walka powinna stanowić o trudności codziennika. To chyba obecnie jedyne kryterium, jeśli chcemy dać sesje ludziom.


Tak, walka w sesji może być wyznacznikiem trudności ale nie tylko. Biorąc pod uwagę tego typu system można także rzuty na innej elementy sumować i określać wg jakiegoś algorytmu poziom zaangażowania danego gracza.

Sokół napisał(a):
Ethan napisał(a):(...)Sprawa gry w izolowanych grupach- Jeśli codziennik jest publiczny (tylko takie mogły by być prowadzone przez graczy za ps i wieść), może do niego dołączyć każdy, ze względu na miejsce rozgrywania codziennika. Jeśli rzecz dzieje się w Irimgardzie, może do niego dołączyć każdy Irimgardczyk. W ten sposób pozbywamy się gry w małych grupach i wprowadzamy element nieprzewidywalny.(...)


Tu się na to nie zgodzę częściowo - codziennik publiczny i za niego PSY? Ok, to jest dobra idea (ale ile w takim razie PSów za sesję przypada? 2? 5? 10? 300? wiem, poszłam w skrajność, ale trzeba by to uściślić). Jestem jednak przeciwna dopuszczaniu do codziennika wszystkich, jak popadnie. Czemu? Cześć osób zwyczajnie oleje, albo napisze jeden post i wsio (o jaka optymistka ze mnie! :o ) i wisi później taka osoba. Jeśli ktoś chce brać udział w sesji, niech pisze do osoby prowadzącej. Nie chce, niech subskrybuje, a nie się właduje i po prostu... no, wisi. A iśc na ilość, nie na jakość... jak ktoś lubi, to jasne, czemu nie - droga wolna. Ale dajmy graczom jak i prowadzącym sesję - możliwość zadecydowania, ile osób jest niezbędnych do zabawy. Jakoś nie widzi mi się, by sesje robione dla rodu/organizacji i tylko dla tej grupy osób jeszcze w bonusie miały "wolnych strzelców", którzy przy bardzo dobrych wiatrach może się dopasują (albo i nie).


Sesje mogą być publiczne (możliwe do czytania) ale przecież dostęp do pisania może być tylko dla określonych osób.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Caindel » N, 12 lip 2015, 15:08:12

Tynek...
Sprawa gry w izolowanych grupach- Jeśli codziennik jest publiczny (tylko takie mogły by być prowadzone przez graczy za ps i wieść), może do niego dołączyć każdy, ze względu na miejsce rozgrywania codziennika. Jeśli rzecz dzieje się w Irimgardzie, może do niego dołączyć każdy Irimgardczyk. W ten sposób pozbywamy się gry w małych grupach i wprowadzamy element nieprzewidywalny.


w życiu! Taka opcja dostępnosci sesji jest nie do przyjęcia, bo/ponieważ/gdyż:
- nie ma narzucania wlaścicielowi sesji, kto będzie w niej uczestniczył,
- sesje organizacyjne/rodowe i inne mają swoje zamierzenia etc., więc nie każda postac pasuje,
- już widzę jak Ty sam prowadząc sesję dla V pozwalasz wszystkim w niej pisać ;)


I teraz cos o publicznosci sesji:
- zmiana priwadzenia sesji z MG na graczy da mozliwośc by sesje prywatne mogly stać się sesjami FG. Chodzi tu w szczególności o sesje typu szpiegostwo/ zdrady rodow/organizacji. Do tej pory te sesje musialy byc rozgrywane w codziennikach otwartych. Kiedy to MG ma sprawdzic sesje pod względem realiów i zgodnosci, mozna pomyslec nad wypracowaniem systemu dla tego rodzaju sesji. To również da większe możliwośc dla graczy. Jednak to jest do przemyślenia, by uniknąc bubli, więc nie poiwilywac mi sie na ten moj wywód:" bo Cai napisała" ;)
- tak - Psy i wiesci za sesje poubliczne :)
- sesje publiczne maja opcje dodawania graczy indywidualnie :)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

Następna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości