Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Coś o magii

Moderator: Caindel

przez Thoran Rion » Śr, 14 paź 2015, 23:51:01

W związku z przeciągającymi się pracami nad magią stworzyłem prosty systemik, którego będziemy używać przez jakiś czas lub przez wieczność.

Wygląda to tak:

Rzucenie czaru to skomplikowana procedura, która może się nie udać. Mag może zechcieć rzucić trudny czar ale jeśli nie posiada odpowiedniej biegłości do tego to zwyczajnie czar mu się nie uda a on sam może odnieść rany lub może stać się coś "nieprzewidzianego".
Aby rzucić czar potrzebny jest czas w którym mag inktantuje zaklęcie. Zaklęcia dzielimy na kilka rodzajów:
1. Obrażeniowe: obszarowe/grupowe, jednostkowe
2. Efektowe: obszarowe/grupowe, jednostkowe
3. Podtrzymywane: grupowe, jednostkowe
4. Rytuały: obszarowe/grupowe, jednostkowe

Każda z tych grup posiada własne właściwości i tak.
1. Zaklęcia obrażeniowe np. ognisty pocisk, rzuca się jedną turę, obrażenia zależą od poziomu czaru (nie wyższa niż poziom maga)
2. Zaklęcia efektowe rzuca się poczatkowo 2 tury + 1 turę zależnie od poziomu efektu. Mamy 10 poziomów efektów, które odkrywa się wraz z rozwojem biegłości.
3. Zaklęcia podtrzymywane rzuca się jedną turę ale potem nie można już rzucać czarów, trzeba się zająć podtrzymywaniem efektu rzuconego czaru podtrzymywanego. Np. przyzwanie 2 szkieletów powoduje, że póki podtrzymuje mag ich istnienie w rzeczywistości póty efekt czaru działa.
4. Rytuały przeprowadza się w grupie, ich efekty są silniejsze niż przy zwykłym zaklęciu efektowym.

Mag używając czaru rozwija biegłość Magii, której rozwinięcie pozwala mu na wybranie efektów i czarów wyższych poziomów.
Nie jest uwiązany do jednej szkoły, może znać i łączyć czary różnych szkół.

Zaklęcia obszarowe i grupowe są słabsze od zaklęć jednostkowych.
Moc zaklęcia obszarowego oblicza się przez podział obrażeń odpowiedniego zaklęcia jednostkowego przez liczbę metrów średnicy okręgu na którym działa czar.
Podobnie z czarem grupowym, zasięg oraz czas jego działania musi zostać podzielony przez liczbę objętych działaniem osób.

Efekty czarów
Poziom 1:
Poziom 2:
Poziom 3:
Poziom 4:
Poziom 5:
Poziom 6:
Poziom 7:
Poziom 8:
Poziom 9:
Poziom 10:


Efekty są jeszcze do wymyślenia i opracowania, wrzucam to tutaj w razie gdyby ktoś miał jakiś pomysł jak to ulepszyć.
Oczywiście to co jest tutaj jest ważne http://www.kf2.pl/wiki/artykul/205#leftMenu
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Kay » Cz, 15 paź 2015, 07:33:05

Kiedyś mi i koleżance wpadł do głowy ciekawy pomysł dotyczący zaklęć. Pomysł był prosty, aby każdy mag miał swoje zaklęcia spisane w Księdze Zaklęć. Księga by powstawała w profilu, a póki by nie było opisanego w niej zaklęcia mag najnormalniej niemógłby z niego korzystać. Zaklęciami możnaby się wymieniać bądź kupować.
Ostatnio edytowano Cz, 15 paź 2015, 09:29:38 przez Kay, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Kay
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 60
Dołączył(a): N, 8 mar 2015, 19:29:31
ID: 136

przez Rinaris » Cz, 15 paź 2015, 07:51:53

Proponuję wprowadzić prosty system z podręcznika.

http://www.d20srd.org/srd/classes/sorce ... m#sorcerer

Mamy poziomy od 1-20 jest jasno określone, ile zaklęć na dzień może rzucić mag z danego poziomu bez ujemnych modów. Klikając na dany poziom wyświetlają się nam dostępne zaklęcia, w ten sposób można byłoby faktycznie zrobić listę czarów, które postać zna i którymi może operować bez przeszkód. Oczywiście w ramach swoich szkół, jakie wybiera.

Wychodziłoby na to, że postaci magiczne dostawałyby 1 krąg na 5 lvl, to wykluczyłoby postacie OP na 5 lvl. Być może skłoniłoby również graczy do szybszego wbijania poziomów.

Za to biegłość można byłoby wykorzystać już do samych rzutów, czyli przykładowo mamy 500 biegłości w magię. to dzielimy przez 10 daje nam 50

Rzut wyszedł 455<415 niepowodzenie, ale że mamy biegłość to do 415 dodajemy te 50 co sprawia, że 455 < 465 zaklęcie nie wychodzi , ALE NIE RANI MAGA CZY OTOCZENIA, BO JEST BIEGŁY W CZARACH ;)
Avatar użytkownika
Rinaris
Chłop
Chłop
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz, 15 paź 2015, 07:43:14
ID: 3114

przez Thoran Rion » Cz, 15 paź 2015, 09:26:17

A po co komu jasne określenie ile zaklęć może rzucić mag dziennie? ^^
Dla nas istotne jest ile tur mag rzuca zaklęcie to w prosty sposób określa ile zaklęć może rzucić eeee na dzień.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Toe » Cz, 15 paź 2015, 09:50:52

Dobra, zadałem to pytanie na pejsie. Ale zadam tutaj.. W tym nei ma uwzględnionego tworzenia/przywoływania nieumarłych. Jak i samych przywołańców. Ostatnio z moimi towarzyszami chcieliśmy stworzyć sesję z kreacją nieumarłych.. Ku temu stwierdziliśmy by je stworzyć potrzeba byłoby dusz, dlatego też kamyczek. To się pytam, jak to wygląda?
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Thoran Rion » Cz, 15 paź 2015, 10:32:59

Ogólnie przywołańce podchodzą pod zaklęcia podtrzymywane ale teraz kminię czy by nie wywalić kondensatorów i zrobić coś innego, czyli, żeby czar nie był zasilany z kondensatora tylko żeby już samo zaklęcie posiadało w sobie ładunek energii, który by zasilał czar. Wtedy przywołanie nieumarłego działałoby póki nie wyczerpie się energia z zaklęcia, a jak chcemy je przedłużyć to rzucamy czar ponownie.

Wtedy pozostają nam 3 grupy czarów:
1. Obrażeniowe: obszarowe/grupowe, jednostkowe
2. Efektowe: obszarowe/grupowe, jednostkowe
3. Rytuały: obszarowe/grupowe, jednostkowe
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Boom » Cz, 15 paź 2015, 10:47:20

Mag używając czaru rozwija biegłość Magii, której rozwinięcie pozwala mu na wybranie efektów i czarów wyższych poziomów.


Tego fragmentu nie do końca rozumiem. Chodzi o biegłość magii (mechaniczną - magia bojowa) czy jakąś nową statystykę? Jeśli biegłość mechaniczną to czad, ale czy istnieje w ogóle jakieś narzędzie do testowania jest w sesji? Widziałem testy na umiejętności i cechy, ale na biegłość już nie.
Avatar użytkownika
Boom
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 627
Dołączył(a): Pn, 13 lip 2009, 22:41:26
ID: 130

przez Toe » Cz, 15 paź 2015, 10:50:26

Thoran Rion napisał(a):Ogólnie przywołańce podchodzą pod zaklęcia podtrzymywane ale teraz kminię czy by nie wywalić kondensatorów i zrobić coś innego, czyli, żeby czar nie był zasilany z kondensatora tylko żeby już samo zaklęcie posiadało w sobie ładunek energii, który by zasilał czar. Wtedy przywołanie nieumarłego działałoby póki nie wyczerpie się energia z zaklęcia, a jak chcemy je przedłużyć to rzucamy czar ponownie.

Wtedy pozostają nam 3 grupy czarów:
1. Obrażeniowe: obszarowe/grupowe, jednostkowe
2. Efektowe: obszarowe/grupowe, jednostkowe
3. Rytuały: obszarowe/grupowe, jednostkowe


Dobra nie zrozumiałem więc. Czyli robimy motyw bateryjek tak? Mamy trupka, ładujemy, i on działa póki ma energię. A co jeżeli bym chciał go puścić samopas? I nie kontrolować/pilnować?
Avatar użytkownika
Toe
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 170
Dołączył(a): Śr, 8 sty 2014, 13:31:09
ID: 51

przez Thoran Rion » Cz, 15 paź 2015, 10:56:16

Obecnie są 2 biegłości, magia tworzenia i magia bojowa. Teraz byłaby jedna biegłość Magia. Jej rozwijanie dawałoby dostęp do nowych zaklęć, które byłyby atutami, nie byłoby przedmiotów zaklęć tak jak teraz.
Myślę, że gracze mogliby handlować efektami zaklęć. Bo ogólnie ucząc się nowego zaklęcia(atutu) mag wybierałby efekt jaki by chciał by owo zaklęcie miało z przygotowanej listy, efekty by były zapisane na czymś co się zwałoby Gishur. I można by było to sprzedawać i kupować.

Toe napisał(a):Dobra nie zrozumiałem więc. Czyli robimy motyw bateryjek tak? Mamy trupka, ładujemy, i on działa póki ma energię. A co jeżeli bym chciał go puścić samopas? I nie kontrolować/pilnować?


No, nie możesz, nieumarli nie żyją bez energii magicznej i podtrzymywana jej przez maga. Generalnie nekromanta jeśli umrze to umierają też jego wszystkie miniony, to raczej popularny element w systemach.
Za to możesz oczywiście ożywić umarłego i zaaplikować mu takie zaklęcie, które będzie miało w sobie tyle energii, że pozwoli na jego dłuuugie istnienie, ale żeby to zrobić będziesz musiał być mocno skiled a może nawet i potrzebować grupy nekromantów do rzucenia zaklęcia.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Rinaris » Cz, 15 paź 2015, 11:08:32

Zapytam konkretnie o swój przykład, jeśli zabralibyśmy duszę jakiejś postaci i umieścili ją w ciele innego żywego organizmu, lub martwego i je zasilili magią, to czy ten twór miałby cześć wspomnień z dawnego życia? Czy w ogóle mógłby funkcjonować?

Inna kwestia, zwłoki które wraca do "życia" Nekromanta muszą być przez niego cały czas zasilane, ile zwłok jednocześnie może "ożywić" 1 nekromanta ? Na jak wiele tur mogłyby żyć własnym życiem, wykonując polecenia Nekrosia, przy założeniu, że on może wykonywać kolejną akcję.
Avatar użytkownika
Rinaris
Chłop
Chłop
 
Posty: 31
Dołączył(a): Cz, 15 paź 2015, 07:43:14
ID: 3114

przez Thoran Rion » Cz, 15 paź 2015, 11:31:53

No i co z duszami? Otóż dusza jest bardzo potężnym obiektem (potężniejszym od dowolnego maga) dlatego jej schwytanie i utrzymanie wymaga wymyślnych pułapek, potężnych magów i skomplikowanych zaklęć. Teoretycznie jest możliwe złapanie duszy i uwięzienie jej w czymś ale to jest mega trudne, zarezerwowane tylko dla najpotężniejszych magów.

Zapytam konkretnie o swój przykład, jeśli zabralibyśmy duszę jakiejś postaci i umieścili ją w ciele innego żywego organizmu, lub martwego i je zasilili magią, to czy ten twór miałby cześć wspomnień z dawnego życia? Czy w ogóle mógłby funkcjonować?


Z żywego organizmu nie można zabrać duszy. Można za to złapać jakąś w miejscu mocy (bardzo niebezpieczne) lub w nawiedzonych miejscach. Zaś schwytana dusza może zostać zaklęta tak jak każde zaklęcie w przedmiot, miejsce, w żywy organizm nie jestem pewien, na pewno nie w posiadający duszę ale w zwierzę po określonym, wyczerpującym rytualne być może.

Inna kwestia, zwłoki które wraca do "życia" Nekromanta muszą być przez niego cały czas zasilane, ile zwłok jednocześnie może "ożywić" 1 nekromanta ? Na jak wiele tur mogłyby żyć własnym życiem, wykonując polecenia Nekrosia, przy założeniu, że on może wykonywać kolejną akcję.


To obliczymy na podstawie siły zaklęcia. Im silniejsze zaklęcie przywołania tym silniejsze przywołańce i tym większa ich liczba.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Shaed » Cz, 15 paź 2015, 15:05:33

Dla mnie bomba :D
A i pomysłów na takie łączenia efektów mam sporo.

Tylko pytanie, czy nie przekoksi się tak nieco Magów względem innych klas? Znaczy tak wiem, potrza sporo czasu, by wywołać jakiś super potężny efekt, ale z drugiej strony brak podziału na szkoły i bak ograniczeń w ilości posiadanych efektów sprawi, że Magowie będą najbardziej wszechstronną i w sumie samodzielną klasą. Kwestia dostosowania następnego zaklęcia do bierzących potrzeb. Mimo wszystko obecnie wcale nie tak łatwo dobrego Maa ubić. W momencie, gdy nie będzie żadnych ograniczeń poza poziomem i czasem nieco martwię się losem wojaków i strzelców. Tutaj nie będzie mowy, żeby na spotkanie z Magiem się przygotować, bo każdy z nich będzie mógł wyskoczyć z czymkolwiek, podczas gdy inni nie mogą szkolić się jednocześnie we wszystkich rodzajach broni.
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Thoran Rion » Cz, 15 paź 2015, 15:31:19

Magia ze swej natury daje wszechstronne możliwości ale czary-atuty będą ułożone w drzewko, to jakie gałęzie gracz wybierze zależy od niego. Dodatkowo każdy atutu będzie miał 10 poziomów tak jak teraz więc trzeba będzie się zastanowić w co się będzie inwestowało. Zupełnie jak przy drodze walki. Kwestia balansu to oczywiście priorytet w tworzeniu takiego systemu i Imek nad tym popracuje, żeby było dobrze ^^
W każdym razie nie widzę przeszkód by mag na 100 poziomie był badasem tak samo jak wojownik na 100 poziomie, ale oczywiście nie tylko dobór atutów będzie o tym świadczył ale też przedmioty (w tym magiczne), których będzie więcej i będą też przedmioty unikatowe dające specjalne możliwości. Także to ma się składać na endgame, w którym trzeba będzie nie tylko rozwijać postać ale też starać się wycyckać coś z przeklętego RNG xD
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Shaed » Cz, 15 paź 2015, 15:41:48

Mnie to kupiło do reszty :D

Brzmi kozacko i jakby trza było pomocy z efektami to chętnie ^^
Avatar użytkownika
Shaed
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1037
Dołączył(a): Cz, 9 wrz 2010, 13:56:11
ID: 17379

przez Thoran Rion » Cz, 15 paź 2015, 15:54:54

Spoko, efekty trzeba dopiero wymyślić. Także jeśli już macie jakieś koncepcje to walcie, najłatwiej byłoby je podzielić wg szkół.

Np. magia żywiołów:
- efekt ognia (podpalenie)
- efekt pioruna (porażenie)
- efekt lodu (zamrożenie)

magia zycia:
- przywrócenie hp
- wyleczenie rany
- zdjęcie efektu magii śmierci

magia natury:
- pnącza (paraliż)
- zmiana w bestię
- kontrola bestii

itd. Nie wiem czy Imek nie ma już czegoś w tym względzie opracowanego ale im więcej ich wymyślicie tym więcej będę mógł zaprogramować i dodać jako Geshi.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Następna strona

Powrót do Wykonane

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość