Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Chcę mieć/opisać lokacje co mam zrobić?

Moderator: Caindel

przez Thoran Rion » Wt, 28 kwi 2015, 00:13:50

UPDATE: W chwili obecnej (21 maja 2015) można opisać księstwo, hrabstwo czy inne administracyjne podmioty, można też przygotować opis lokacji rodowej. Jeszcze nie są akceptowane żadne opisy, kiedy wszystko będzie już gotowe otrzymacie o tym powiadomienie w grze.

-------------------------------------------------------------

Ok, trochę rzeczy już wiem jak i co będzie wyglądać więc pora zebrać to do kupy.

Single player - Włości
Docelowo każdy gracz będzie miał mechanicznie swoje miejsce do życia, swoje włości. Będzie mógł je rozbudowywać o konkretne budynki i możliwości i będzie mógł traktować je fabularnie jako istniejące. Obecnie jednak jeszcze ten element mechaniki nie istnieje ale jego zrobienie będzie priorytetem.

Oprócz swoich włości (jest to zawsze kawałek ziemi poza miastem) gracz może nabyć jakieś obiekty w samym mieście. Za obiekt w mieście trzeba zabulić wg rozpiski viewtopic.php?p=109641#p109641
Jak zapłacimy to już możemy fabularnie korzystać z zakupionego obiektu. Istnieje on w fabule. Można też przygotować opis takiej lokacji ale nie jest to konieczne.

Multi player - Rody i organizacje
Rody i organizacje troszkę inaczej działają niż lokacje dla pojedynczego gracza. Otóż ród czy organizacja może posiadać większy kawałek terenu, którego centralnym elementem jest obiekt obronny czyli np. zamek. Jest to tak zwane lenno, teren oddany w użytkowanie przez władcę danemu rodowi czy organizacji. Oddane raz w użytkowanie ziemie nie mogą być odebrane chyba, że po jakiejś ciekawej fabularnej rozgrywce.

Aby teren nabyty przez ród czy organizację się liczył w fabule musi już posiadać opis (w przeciwieństwie do lokacji graczy). Na przykład, chcę posiadać zamek, stać mnie na jego zakup. Więc zakładam ród, kupuję zamek, następnie opisuję ziemię, którą chcę zarządzać i umieszczam opis do sprawdzenia przez skrybów. Jeśli wszystko jest ok to skrybowie akceptują opis i dodają go na wiki i od tej chwili można już budować historię tej ziemi, kształtować jej oś czasu.

I to w sumie jest esencja całego systemu, że jest on prosty bo ceny są ustalone, jedyne co ród czy organizacja musi zrobić to zebrać złoto i przygotować opis lokacji. I już fabularnie się będzie to liczyć!!

-------------------------------------------

Aby dany obiekt w mieście czy lokacja posiadały własną historię, oś czasu należy stworzyć opis takiej lokacji, który zostanie dodany na wiki. Zasady wg, których trzeba to zrobić są spisane tutaj -> viewtopic.php?p=57808#p57808

W razie pytań piszcie.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Śr, 20 maja 2015, 16:32:36

Szczegółowa rozpiska lokacji dla poszczególnych państw

Poniżej przedstawię schemat rozpisywania lokacji dla rodów szlacheckich dla różnych państw.

1. Cesarstwo
-- Księstwo (zarządzanie przez Diuka - zawiera od dwóch do czterech hrabstw) - Należy opisać w skrócie kto jest aktualnym Diukiem księstwa. Nie należy wnikać w gospodarkę księstwa ani w mocne i słabe strony, to wytworzą po woli wasalowie. Trzeba też przedstawić mapkę z zaznaczonym księstwem podzielonym na hrabstwa.
---- Hrabstwo (zarządzane przez Hrabiego, zawiera do trzech wasali) - Opisujemy pokrótce kto jest hrabią, troszkę historii.
------ (Wasal) Baron - To stanowisko może objąć ród gracza. Na mapie zaznaczamy siedzibę rodową punktem.
------ (Wasal) Kawaler - To stanowisko może objąć ród gracza. Na mapie zaznaczamy siedzibę rodową punktem.

Wasal może rozszerzać swoje wpływy przez udział w sesjach GF, które zwiększą wpływy rodu.

2. Twierdza Urrthorror
W Twierdzy nie ma szlachty więc nie można założyć rodu szlacheckiego ale zwykły mieszczański, tak.
Tutaj od razu opisujemy ziemie rodowe, które zaznaczamy na mapie punktem. Członkowie rodu muszą maksymalnie należeć do grupy Obywatele.

3. Irimgard
W Irimgardzie szlachectwa dotyczą dwie grupy społeczne: Szlachta i Magnateria. Tereny opisujemy w wzoru:
-- Kraj (Zarządzane przez Grafa) - Opisujemy pokrótce kto jest grafem i troszkę historii. Na mapie zaznaczamy obszar jaki zajmuje ziemia zarządzana przez Grafa (mogą to być ziemie: Thenerii, Varii, Nehken, Fagdeny, Denerii (Ilhirei), Kasalii (Solinde))
---- Ziemie zarządzane przez Lorda - Opisujemy pokrótce kto jest lordem i troszkę historii.
------ (Wasal) Ziemie zarządzane przez Wojewodę - To stanowisko może objąć ród gracza.

4. Careogród
W państwie krasnoludów wszystko jest klanem, wszyscy są braćmi więc trudno tutaj mówić o typowej lennej hierarchii. Wszystko należy do króla, który może daną ziemie przeznaczyć w użytkowanie mieszkańcowi państwa dlatego ród może opisać swoje ziemie jako nadane przez króla. Trzeba je zaznaczyć punktem na mapie.

5. Almanan
Elfy z Almanan także nie tworzą systemu lennego. Można tutaj założyć ród w jednej z grup społecznych: Magów, Druidów, Rzemieślników, Wojowników lub Artystów. Siedzibę rodu należy zaznaczyć punktem na mapie.

6. Romen-dor
Romen-dor ma naturę dualną ze względu na silną grupę Elfów. Elfy z Dol Velen nie tworzą systemu lennego a każdy z rodów jest równy pozostałym. Rody z Dol Velen opisujemy i zaznaczamy punktem na mapie.
Z kolei w Utopi rody muszą wywodzić się z patrycjuszy. Jeśli zakładamy ród Nobilów to zaznaczamy obszar, który należy do rodu oraz punktem siedzibę rodu. Jeśli zakładamy ród Ekwitów to opisujemy siedzibę i zaznaczamy ją punktem na mapie.
W RD nie ma systemu lennego dlatego każdy ród działa na swojej ziemi jak mu się podoba.

7. Wszechnacja
W Nacji nie ma systemu typowo lennego. Rody zarządzają Hrabstwami/księstwami, które są sporych rozmiarów. Opisując siedzibę rodu należy zaznaczyć teren jakim on zarządza oraz punktem samą siedzibę.

8. Tangrim
Rody w Tangrim wywodzą się tylko i wyłącznie z mieszczan ponieważ zabronione jest mieszkanie poza miastami. Założenie tutaj rodu wiąże się z ograniczonym kontaktem z resztą świata a sam ród ma ograniczone możliwości rozwoju. Ale jeśli ktoś chce to może opisać siedzibę rodu jako budynek w jednym z pięciu miast.

---- Istotne ----
Każdy kraj ma ograniczoną liczbę miast, jednakże może mieć nieograniczona liczbę wiosek czy małych miasteczek do kilku tysięcy mieszkańców. Je także można zawrzeć w opisie ziem rodowych. W miasteczkach tych mogą osiedlać się gracze różnych profesji. Mogą też być tam budowane nowe budynki (po wykupieniu ich mechanicznie). Ziemie rodowe będą mogły też nabywać dostęp do surowców oraz zdobywać wpływy w dostarczaniu surowców strategicznych.

Nie zostały opisane te kraje, których projektów nie ma na wiki. Jak się pojawią to zostaną dopisane.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Śr, 20 maja 2015, 19:51:32

W Irimgardzie ziemie może też otrzymać weteran, ale mocno zasłużony.
Miasta, miasteczka i wsie, są wymienione z nazwy, w projekcie. Należało by je najpierw zapełnić, zanim doda się nowe :) Lordowie i grafowie, też są z nazwy wymienieni :)

Rody muszą być Irimgardzkie, żyjące z kulturą Irimgardzką. Jak coś to mogę pomóc w opisach :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Zielony Ork » So, 23 maja 2015, 14:32:25

Thoran Rion napisał(a):2. Twierdza Urrthorror
W Twierdzy nie ma szlachty więc nie można założyć rodu szlacheckiego ale zwykły mieszczański, tak.
Tutaj od razu opisujemy ziemie rodowe, które zaznaczamy na mapie punktem. Członkowie rodu muszą maksymalnie należeć do grupy Obywatele.

Biorąc pod uwagę proporcje ras w Urrthorror, to przeważają Orkowie i jest to oczywiste.
Pytanie moje brzmi, czy Ork - rasa jakby nie było mało ucywilizowana, bitna i bardzo specyficzna, będzie chciał asymilować nazwy od ludzi?
Czy może lepiej pasowałoby w tym wypadku zastąpienie "rodu mieszczańskiego" klanem (który niejako już występuje w organizacjach) albo szczepem?
Człowiek człowiekowi wilkiem.
Ork orkowi wargiem.
Avatar użytkownika
Zielony Ork
Mieszczanin
Mieszczanin
 
Posty: 85
Dołączył(a): Pt, 12 gru 2014, 00:34:57
ID: 5392

przez Thoran Rion » So, 23 maja 2015, 16:21:16

Możesz nazywać swój ród klanem albo szczepem jeśli ci to pasuje.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » N, 21 cze 2015, 16:26:39

Podejrzewam, że jakoś na początku przyszłego tygodnia wejdą rody. Jeszcze czekam na ceny od Imka.

Jak to będzie wyglądać? Otóż ród będzie mógł założyć każdy, jednak tylko rody z opisanymi lokacjami rodowymi będą mogły walczyć o wpływy w państwie. Lokacja się wiąże z posiadaniem przez ród jakiegoś majątku a wiadomo, że pieniążki to władza.
W opisie lokacji rodowej znajdować się też będzie musiała historia rodu (nie musi być szczegółowa). Jak to powinno wyglądać jeszcze opiszę. W każdym razie po zaakceptowaniu lokacji ród musi wyłożyć pieniądze na wszelkie budynki oraz służbę jaką w lokacji wg projektu posiadają. Aby lokacja została wpisana na wiki, najpierw ród musi zapłacić złotkiem (zgromadzonym we wspólnej kasie rodu).
Potem zaakceptowana i wpisana na wiki lokacje zostanie dodana do majątku rodu, będzie się link do niej wyświetlał w menu rodu. Oprócz tego założyciel rodu będzie mógł dodawać tak jak w organizacjach inne zakładki z informacjami na temat rodu (nie wiążące fabularnie). Dodatkowo każdy ród będzie posiadał własną oś czasu w której będą zapisywane wydarzenia związane z rodem (głównie powiązane z wieściami).
W drzewie rodu będzie można tworzyć postacie (NPCów lub graczy), których nie będzie potem można już w żaden sposób usunąć. Trzeba więc sobie zaplanować dokładnie co i jak ma wyglądać. Do każdej postaci NPC można sobie będzie podpiąć gracza (i odpiąć także).
Rody będą statycznym elementem gry, będą wypełniały państwa, będą zapleczem dla organizacji, nie będą też usuwane. Nawet jeśli w rodzie nikogo nie będzie z graczy to nadal on i jego historia będzie istnieć. Będzie możliwa interakcja rodów NPC z rodami zarządzanymi przez graczy.
Wpływy zdobyte w rodzie będą przypisane do postaci rodu, czyli jeśli gracz dojdzie do rodu a potem z niego odejdzie to wpływy, które zdobył pozostaną na postaci rodu a nie na jego postaci, którą będzie prowadził po tym fakcie.

Mogą też powstawać rody prowadzące nielegalną działalność. Rody ogólnie będą mogły zdobywać wpływy nie tylko w państwie ale też między sobą (co pozwoli na zacieśnianie lub pogarszanie relacji). Rody "podziemne" będą mogły przez to wpływać na rody, które rządzą krajem wymuszając korzystne dla siebie decyzje. Daje to wtedy pewne pole do gry dla rodzin przestępczych ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Sharahin » Śr, 24 cze 2015, 20:44:56

Czy będzie nowy schemat dla opisu włości rodowych, czy będzie obowiązywał ten sam co dla lokacji nie będących majątkiem graczy?
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Thoran Rion » Śr, 24 cze 2015, 21:31:24

Ten sam co dla lokacji.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Tequila » Śr, 24 cze 2015, 23:40:39

1. NPC z rodów nie będą usuwani. OK. A czy będzie opcja edycji? Tu mi przychodzi na myśl, że ktoś po prostu pomyli się w nazwie, zrobi literówkę w opisie osoby, etc. Takie rzeczy. Takie sztywne drzewko, raz na zawsze, może trochę skomplikować sprawę, zawsze można przeoczyć coś albo zapomnieć.
2. Czy rody muszą koniecznie posiadać obszary wielkości księstw, hrabstw, etc., jeśli są szlacheckie? Chodzi mi o przypadek, kiedy ród ma pewne profity wynikające ze stanu, ale należy do nie tak wysokiej szlachty, żeby od razu łapkę po księstwo wyciągać. Mam tu na myśli raczej same włości plus, powiedzmy, małe tereny pod kontrolą, jakieś zadania w ich obrębie (np. utrzymanie mostu, ochrona ludności z sąsiednich osad).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
[Nick na czacie: Tequila 1 (widoczny jako Tequila)]
Avatar użytkownika
Tequila
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 14 gru 2014, 17:45:03
ID: 11988

przez Lord Patelnia » Cz, 25 cze 2015, 00:34:57

Tequila napisał(a):1. NPC z rodów nie będą usuwani. OK. A czy będzie opcja edycji? Tu mi przychodzi na myśl, że ktoś po prostu pomyli się w nazwie, zrobi literówkę w opisie osoby, etc. Takie rzeczy. Takie sztywne drzewko, raz na zawsze, może trochę skomplikować sprawę, zawsze można przeoczyć coś albo zapomnieć.
2. Czy rody muszą koniecznie posiadać obszary wielkości księstw, hrabstw, etc., jeśli są szlacheckie? Chodzi mi o przypadek, kiedy ród ma pewne profity wynikające ze stanu, ale należy do nie tak wysokiej szlachty, żeby od razu łapkę po księstwo wyciągać. Mam tu na myśli raczej same włości plus, powiedzmy, małe tereny pod kontrolą, jakieś zadania w ich obrębie (np. utrzymanie mostu, ochrona ludności z sąsiednich osad).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

#2 "Jak to będzie wyglądać? Otóż ród będzie mógł założyć każdy, jednak tylko rody z opisanymi lokacjami rodowymi będą mogły walczyć o wpływy w państwie. Lokacja się wiąże z posiadaniem przez ród jakiegoś majątku a wiadomo, że pieniążki to władza. "

Czyli z postu T wynika, że aby ród mógł zdobywać jakieś większe wpływy i przejmować stanowiska w państwie to tenże ród musi posiadać jakiekolwiek włości, czytaj - dowolne. Czy to stodoła w polu, czy malutka kamienica gdziekolwiek. Ot, byleby nie byli tak biedni jak Klucznik z Pana Tadeusza. :P

Natomiast co do pierwszego punktu, to i sam jestem ciekawy. xD
Obrazek
Avatar użytkownika
Lord Patelnia
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 174
Dołączył(a): Pn, 16 cze 2014, 15:37:35
ID: 35

przez Tequila » Cz, 25 cze 2015, 01:08:53

Hm, no dobrze, czytałam rozpiskę, ale i tak wolałam się upewnić. Dzięki, Garnczku. :mrgreen:

A to drugie to pokmińcie, bo głupio trochę, jak się machniesz i błąd zostanie na zawsze.
[Nick na czacie: Tequila 1 (widoczny jako Tequila)]
Avatar użytkownika
Tequila
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 113
Dołączył(a): N, 14 gru 2014, 17:45:03
ID: 11988

przez Thoran Rion » Cz, 25 cze 2015, 09:37:20

Nie będzie żadnej możliwości edycji bo niby jak to sobie wyobrażacie? ^^ Najpierw wpisuję imię X a potem zmieniam na Y. Trzeba patrzeć co się wpisuje i tyle. Zawsze można do mnie napisać i jeśli to jest rzeczywiście literówka to poprawię ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » Cz, 25 cze 2015, 11:07:41

Po namyśle dodałem opcję edycji imienia. Każdego NPCa będzie można edytować określoną liczbę razy.
Załączniki
npcu.png
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » N, 5 lip 2015, 12:58:52

Uwaga!
Organizacje obowiązują te same zasady zgłaszania opisów lokacji co rody. To znaczy, że organizacja (przynajmniej praworządna) nie jest bytem, który istnieje poza systemem lennym lub systemem politycznym kraju. Jeśli organizacja opisuje jakąś lokację to najpierw musi opisać księstwo jeśli go nie ma (hrabstwo też dla cesarstwa) a potem dopiero lokację jako włości kawalera.
Każda lokacja organizacji, która została do tej pory zaakceptowana musi zostać poprawiona wg tych zasad.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » N, 5 lip 2015, 13:04:52

a jak kraj nie ma księstw to nie trzeba, tak?
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

Następna strona

Powrót do Wykonane

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości