Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Chcę mieć/opisać lokacje co mam zrobić?

Moderator: Caindel

przez Thoran Rion » N, 5 lip 2015, 14:49:38

Większość krain ma ale jak nie ma to nie ma ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Sharahin » N, 5 lip 2015, 17:30:58

Poza forum wciąż toczy się merytoryczny spór co do powyższej zasady, a ja nie czuję się kompetentna by rozwiewać wątpliwości, więc przytoczę tutaj pytania, które dostałam od graczy:

1. Czy na mapie istnieją jakieś ziemie niczyje, graniczne i sporne, które nie należą terytorialnie do żadnego państwa? (Myślę, że nie, ale nie jestem w tej kwestii autorytetem.)
2. Co z organizacjami przestępczymi i tajnymi?
(Tu proponuję by zakładały sobie siedziby w państwach chaotycznych, a działać przecież mogą i wykopywać sobie placówki w dowolnym innym państwie w którym chcą działać niejawnie/nielegalnie.)

To tylko moje propozycje do rozważenia.
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Ethan » N, 5 lip 2015, 17:37:40

Dobra, dzięki. Na szczęście w Irimgardzie nie ma księstw, hrabstw itd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » N, 5 lip 2015, 17:42:04

Istnieje na Fall coś co nazywane jest Dzikie Ziemie. One są bezpańskie.
A organizacje tajne/przestępcze to raczej spokojnie mogą szaleć wszędzie - na tym polega idea ich działania. I będzie zabawa, jak będą się radośnie ukrywać i takie tam.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Thoran Rion » N, 5 lip 2015, 21:50:23

Ethan napisał(a):Dobra, dzięki. Na szczęście w Irimgardzie nie ma księstw, hrabstw itd.


Są tylko grafowie, lordowie i wojewodowie.
Szczegóły dotyczące każdego państwa zebrałem w poście powyżej viewtopic.php?p=110753#p110753

Sharahin napisał(a):Poza forum wciąż toczy się merytoryczny spór co do powyższej zasady, a ja nie czuję się kompetentna by rozwiewać wątpliwości, więc przytoczę tutaj pytania, które dostałam od graczy:

1. Czy na mapie istnieją jakieś ziemie niczyje, graniczne i sporne, które nie należą terytorialnie do żadnego państwa? (Myślę, że nie, ale nie jestem w tej kwestii autorytetem.)
2. Co z organizacjami przestępczymi i tajnymi?
(Tu proponuję by zakładały sobie siedziby w państwach chaotycznych, a działać przecież mogą i wykopywać sobie placówki w dowolnym innym państwie w którym chcą działać niejawnie/nielegalnie.)

To tylko moje propozycje do rozważenia.


1. Istnieją tylko dzikie ziemie ale średnio nadają się do zamieszkania.
2. Tak jak mówisz, po to są państwa o różnym profilu aby każdy znalazł coś dla siebie.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » N, 5 lip 2015, 22:39:19

To nie jest księstwo, bo tytuł książęcy w Irimgardzie stanowi tylko o dziedziczeniu. Tam powinieneś zmienić na "krainę" po prostu. One są opisane już w projekcie Irimgardu, czy jak dopiszę do tego lorda, który też jest w projekcie, w innym miejscu, to będzie ok?
Theneria – obejmuje ziemie położone na północnym zachodzie królestwa. W większości pokryta jest lasami (głównie liściastymi) pełnymi zwierzyny łownej. Teren jest pofałdowany na południu i bardziej równinny na północy. Panuje tu klimat umiarkowany. Ta prowincja zaopatruje królestwo w drewno, skóry, miód, grzyby i leśne jagody.
Lokacje: Puszcza Irimgardzka; Homana – stolica i duma Irimgardu. Największe miasto Królestwa. Otoczone pięcioma murami oddzielającymi poszczególne dzielnice. Tu znajduje się Zamek Królewski, z którego Król Tynstar zarządza państwem, Wielka Świątynia Tilliona, Główna Świątynia Masziela, siedziby Gildii Bohaterów, zakonów Argielitów oraz Jaszelitów. Tu mieszka najwięcej rzemieślników (garncarzy, sukienników, tkaczy, kowali i płatnerzy) oraz kupców handlującymi przeróżnymi towarami. W jednej z dzielnic znajduje się Targ, na który zjeżdżają kupcy z całego Irimgardu oraz innych państw. Miasto posiada własną kanalizację oraz wiele studni. Woda doprowadzana też jest akweduktem.
Dolina Półksiężyca; Zapomniany Las; Obóz Har`nai
Miasto: Homana
Miasteczka: Kidetury, Mukirun, Jetecy, Lykoroh, Docep, Torutik
Wsie: Dobusyo, Disekoc, Nimicoto, Rihosiry, Musif, Betybat, Ralad, Nysade, Runupe, Wulenyl, Rimika, Mosaha.

Varia – Obejmuje ziemie położone na południowym zachodzie Irimgardu. W tej prowincji pagórkowaty teren stopniowo przechodzi w wysokie góry. Liściasty las zastępowany jest przez las iglasty a potem górskie hale i ostre skały. Klimat jest tu ostrzejszy, typowy dla górskich okolic. Mieszkańcy zajmują się wyrębem ostatnich lasów, hodowlą owiec, rybołówstwem. Tu chwytane i szkolone są gryfy służące w armii.
Lokacje: Puszcza Krwi, Wodogrzmoty Starca, Gryfie Szczyty, Rzeka Błękitnego Kła, Dolina Ciszy
Większe miasta: Hacele
Miasteczka: Xykacyzy, Mehir, Dapej, Tidosaj, Deliv, Gesat, Serasebo
Wsie: Bykix, Wocykyha, Deyod, Locas, Marala, Tihol, Neleha, Ratediry, Mewadiki, Dyselime, Hotod, Bijeny, Berog.

Nehken – Obejmuje ziemie położone na północy Irimgardu. Graniczy z Wolnymi Ziemiami. Jest krainą równinną, niemalże pozbawioną lasów. Dominują tu stepy ze swymi żyznymi czarnoziemami. Klimat jest ciepły, bardziej suchy jak na zachodzie, wystarczająco jednak wilgotny dla rozwiniętego rolnictwa. Lata są ciepłe a zimy chłodne. Tereny bardziej żyzne i wilgotne są zajęte pod uprawę pszenicy, rzepaku i warzyw, na gorszych ziemiach wypasa się bydło i konie.
Lokacje: Północne Równiny, Fortyfikacje Graniczne, Nizina Stalowych Serc, Orle Ruiny
Większe miasta: Hasike
Miasteczka: Sutado, Xelukole, Wexaba, Nodera, Rokaso, Tacywyr, Denah, Cakamad, Zetuxi, Lafucyk
Wsie: Wrzosowo, Gutipalo, Cymih, Sedutug, Nelegoh, Dasevas, Lycylom, Narusune

Fagdena – obejmuje ziemie położone na południu Irimgardu. Teren jest nieco bardziej pofałdowany a klimat chłodniejszy. Zimy są znacznie ostrzejsze. Im dalej na południe tym mniej pól uprawnych a więcej owczych pastwisk. Występują tu również złoża miedzi i adamantu oraz znacznie skromniejsze – żelaza.
Lokacje: Szczyt Tirundila, Zimowe Kresy, Wielki Mur, Smoczy Jar
Większe miasta: Yokumody,
Miasteczka: Nyraxide, Nyletyh, Totade, Matawi, Desony, Lovoluco, Nabino, Tuhixetu, Ponyre, Dysini, Desar
Wsie: Tohetaxa, Tehosyh, Cinovysy, Hepyrun, Mirelu, Rysycade, Salixe, Fiven, Rewidymo, Cilifi, Lylolo, Diraner, Lowoliy, Bihodi

Deneria – obejmuje ziemie położone na północnym wschodzie Irimgardu. To tereny dawnego królestwa amazonek Ilhirei, któremu nadano nową irimgardzką nazwę, by odróżnić nazwę prowincji od jej stolicy. Teren tu jest bardzo różnorodny, występują tu lasy, równiny, pagórki i jeziora. Klimat jest umiarkowany, bardziej wilgotny niż w Nehken. Mieszkańcy żyją z rolnictwa, hodowli bydła, jeziora dostarczają ryb a lasy drewna i zwierzyny łownej.
Lokacje: Ilhireia – Stolica Księstwa, Miasto Amazonek, Ilhireia – miasto w którym rządzą kobiety, Amazonki. Uznają zwierzchność Irimgardu a w zamian mogły zachować większość ze swych praw. Ilhireia otoczona jest kamiennym murem, większość jednak budynków nadal jest drewnianych. Stopniowo powstają kolejne kamienne budowle, doprowadzono wodę akweduktem i trwają prace nad ukończeniem budowy kanałów dla odpływu nieczystości. Kamienny jest Pałac Namiestnika, siedziba Gildii Magów oraz świątynie. Nowe budynki mają klasyczny irimgardzki kształt, wzbogacony o typową ilhirejską ornamentykę.
Podgrodzie Ilhireii, Ostatni bastion, Jezioro Maiacorha
Większe miasta: Ilhireia,
Miasteczka: Neragene, Hekagom, Kasox, Moripino, Kemuri
Wsie: Tokey, Kohasir, Rudusos, Tiria, Masea, Irkis, Taluois

Kasalia – obejmuje ziemie położone na południowym wschodzie Irimgardu. To ziemie dawnego Księstwa Arcanii ze stolicą w Solinde. Teren prowincji jest równinny w zachodniej części, stopniowo przechodząc w wysokie góry. Równiny pokryte są suchym stepem, przechodzącym w pustynię. W górach roślinności jest również niewiele. Osady ludzkie skupione są przy nielicznych źródłach wody. Rolnictwo ledwie zaspokaja potrzeby tej krainy. Nieliczne tereny nadają się pod hodowlę koni. Jedynym bogactwem tej krainy są złoża soli i siarki.
Lokacje: Solinde – Solinde, zwane również Perłą Południowych Ziem, położone jest na terenie półpustynnym, nieobfitującym w żyzną glebę. Tutejsze rolnictwo nie należy do głównych gałęzi gospodarki. Otaczające miasto pola są nawadniane z licznych studni i podziemnych źródeł, które zanikają o dwa dni drogi od Solinde. Miasto to jest centrum kultu Tilliona i największym skupiskiem jego wyznawców. Jest On dla tego miasta głównym bóstwem i szczególnym opiekunem. Mieszkańcy powiadają, że to tylko dzięki niemu na środku niemal pustynnych przestrzeni wytryska z ziemi woda. Stąd wywodzi się zwyczaj po którym łatwo rozpoznać Solindyjczyka, nawet na krańcu królestwa. Każdy z rdzennych mieszkańców rozlewa na ziemię kilka kropel każdego napitku, sławiąc przy tym imię Tilliona. Miasto otoczone jest dookoła wysokimi murami obronnymi, które chronią je od wieków nie tylko przed najeźdźcami ale również przed burzami piaskowymi jakie często nawiedzają tę część królestwa. Samo miasto składa się z kilku części, z czego najbardziej reprezentatywną i najpiękniejszą dzielnicą jest Górne Miasto w którym znajduje się m.in. pałac królewski oraz ogrody królewskie. W części Środkowego Miasta znajduje się główna świątynia Tilliona, będąca siedzibą Zakonu Paladynów Tilliona. Opiekują się oni całym Solinde i jego mieszkańcami.
Góry Krańca Świata, Wzgórze Miecza, Pustynia Solindyjska, Ruiny Portalu,Harpie Miasto
Większe miasta: Solinde,
Miasteczka: Lulesic, Zonelod, Tesyg, Maladedu, Nolan, Tatiluho, Basemid
Wsie: Yarosiye, Sudyc, Foxacyn, Fohev
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Sharahin » N, 5 lip 2015, 22:43:24

Z tego co pamiętam, krainy w państwie nie mogą być zróżnicowane gospodarczo. Przemysł, rolnictwo i inne gałęzie rozwoju mają tworzyć gracze, poprzez zakładanie tam swoich warsztatów, majątków, pól, stadnin itp.
Nie powinno się precyzować na wiki w czym dany region kraju jest rozwinięty.
Przynajmniej tak było, kiedy ja się brałam za opis księstwa. Jedyne co ma zawierać opis regionu/księstwa/krainy, to władza na tym terenie, krótka historia i ewentualnie warunki klimatyczne czy ukształtowanie terenu.
Avatar użytkownika
Sharahin
Giermek
Giermek
 
Posty: 297
Dołączył(a): Wt, 7 sty 2014, 21:42:49
ID: 42

przez Thoran Rion » N, 5 lip 2015, 23:09:38

Opis takiego regionu zarządzanego przez Grafa także musi być oddzielnym od państwa opisem. Fragmenty z projektu zawsze można usunąć + to co napisała Sharahin.

Szczegółowo to opisałem w linku, który podałem wcześniej
W Irimgardzie szlachectwa dotyczą dwie grupy społeczne: Szlachta i Magnateria. Tereny opisujemy w wzoru:
-- Księstwo (Zarządzane przez Grafa) - Opisujemy pokrótce kto jest grafem i troszkę historii. Na mapie zaznaczamy obszar jaki zajmuje ziemia zarządzana przez Grafa (mogą to być ziemie: Thenerii, Varii, Nehken, Fagdeny, Denerii (Ilhirei), Kasalii (Solinde))
---- Ziemie zarządzane przez Lorda - Opisujemy pokrótce kto jest lordem i troszkę historii.
------ (Wasal) Ziemie zarządzane przez Wojewodę - To stanowisko może objąć ród gracza


Każdy opis musi być oddzielnie ponieważ będzie on potem uzupełniany o wieści które danej ziemi będą dotyczyły tak aby informacje było łatwo odnaleźć. Już mamy tych opisów 50 i już pojawiają się między nimi nieścisłości (na granicy Cesarstwa i Irimgardu stoi twierdza samosiejka ^^) więc trzymajcie się tego co określiłem bo będzie burdel ^^
Ten system jest po to by zapanować nad natłokiem danych. Każdy niech pilnuje swojego poletka i będzie dobrze.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » N, 5 lip 2015, 23:29:54

Chciałbym konsultować nowe opisy Irimgardu, jeśli można.
Tylko to księstwo zamień na krainę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » Pn, 6 lip 2015, 06:52:02

Ethan napisał(a):Chciałbym konsultować nowe opisy Irimgardu, jeśli można.
Tylko to księstwo zamień na krainę.


Tynek, każdy gracz ma prawo wypowiadać się w pojawiających się opisach. Do tego nie trzeba specjalnej zgody. :)
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Ethan » Pn, 6 lip 2015, 14:27:00

Super :) Tyle, że ja chcę być ekspertem od Irimgardu i zatwierdzać te opisy :) Mogą one zmienić charakter kraju, który jest od początku moją wizją.
Ostatnio edytowano Pn, 6 lip 2015, 15:32:20 przez Ethan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Thoran Rion » Pn, 6 lip 2015, 15:04:16

Ethan napisał(a):Super :) Tyle, że ja chcę być ekspertem od Irimgardu i zatwierdzać te opisy :) Mogą one zmienić charakter kraju, który jest od początku moją wizją.


Nie możesz być ^^ Teraz ja jestem ekspertem od każdego kraju i skrybaki są. Jak chcesz być ekspertem to wstąp do skrybów.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Ethan » Pn, 6 lip 2015, 15:34:39

Nie, mnie tylko Irimgard interesuje. Skryba chyba robi coś więcej, plus jakieś poprawki pisowni.

To mam nadzieję, że weźmiesz pod uwagę moje uwagi. Pozdro.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Caindel » Pn, 6 lip 2015, 15:37:33

Tynek, spokojnie wypowiadaj się w tematach. Każda uwaga na wagę złota, byle sensowna i nie trollowa.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Thoran Rion » N, 12 lip 2015, 14:13:54

Temat dotyczący zasad zgłaszania lokacji został zaktualizowany o informacje o rodach i organizacjach oraz kosztach budynków: viewtopic.php?f=260&t=3793&p=57808#p57808
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

Poprzednia strona

Powrót do Wykonane

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość