Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Biegłości i Doświadczenie u rzemieślników

Masz fajny pomysł i chcesz go omówić w większym gronie? To forum jest dla Ciebie.

Moderator: Caindel

Kto za a kto przeciw

1. za wzrostem pkt biegłości wraz ze wzrostem ceny i doświadczenia ze stworzonych przedmiotów.
13
68%
2. przeciw wzrostowi pkt biegłości adekwatnie do ceny i doświadczenia wynikających ze stworzonego przedmiotu.
3
16%
3. Jest mi to obojętne.
3
16%
 
Liczba głosów : 19

przez Nyx (BloodMerry) » Cz, 22 paź 2015, 12:16:08

Jako osoba grająca rzemieślnikiem ( alchemikiem) ubolewam nad tym, że pkt biegłości nie wzrastają wraz z doświadczeniem i ceną wykonanego przedmiotu. Za to maleje w związku ze źle wykonanym przedmiotem. Jestem ciekawa opinii innych osób, nie tylko rzemieślników. Uważacie, że tak powinno być, czy może jednak powinny pkt biegłości wzrastać wraz z wykonaniem lepszych przedmiotów? Bo obecnie przy tworzeniu lepszych przedmiotów pkt biegłości są takie same jak przy przedmiotach normalnych. Zmniejszają się zaś przy źle wykonanych przedmiotach.
Avatar użytkownika
Nyx (BloodMerry)
Chłop
Chłop
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr, 21 paź 2015, 22:55:46
ID: 38

przez Ksyw'dzill » Cz, 22 paź 2015, 14:37:43

Biegłość za wykonywanie przedmiotu rośnie wraz ze zwiększeniem jego poziomu, maksymalnie do +10 względem poziomu postaci. Jeśli masz 50 poziom, to najwięcej biegłości dostaniesz za item z 60+ poziomu. Tak samo jest w walkach ^^
Avatar użytkownika
Ksyw'dzill
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 878
Dołączył(a): So, 27 paź 2012, 15:20:21
ID: 811

przez Nyx (BloodMerry) » Cz, 22 paź 2015, 14:44:47

Nie chodzi mi o różnicę w poziomie względem biegłości a o różnicę między jakością produktu ( na tym samym poziomie) a wartością biegłości
Avatar użytkownika
Nyx (BloodMerry)
Chłop
Chłop
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr, 21 paź 2015, 22:55:46
ID: 38

przez Mazurski » Cz, 22 paź 2015, 15:02:00

Nyx (BloodMerry) napisał(a):Nie chodzi mi o różnicę w poziomie względem biegłości a o różnicę między jakością produktu ( na tym samym poziomie) a wartością biegłości


czyli chodzi ci o to, że za itemek czerwony lub niebieski powinniśmy dostać więcej biegłości?
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Nyx (BloodMerry) » Cz, 22 paź 2015, 15:05:10

no tak. T mówi, że to zależy od szczęścia czy wypadnie taki czy taki. Ale to tak nie do końca tak jest. Mam 2 postaci którymi eliksiry robię, mają różną ilość biegłości i ta co ma ich mniej (jest na wyższym lvl) ma znacznie więcej szczęścia, a jakoś na jakość przedmiotów mi się to nie przekłada za cholerę.
Avatar użytkownika
Nyx (BloodMerry)
Chłop
Chłop
 
Posty: 7
Dołączył(a): Śr, 21 paź 2015, 22:55:46
ID: 38

przez Thoran Rion » Cz, 12 lis 2015, 22:01:28

I jak? Głosujcie w ankiecie ;)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Nominis » Cz, 12 lis 2015, 22:27:17

Biegłość też dostają wojacy za walkę, jak wojak przegra to biegłości nie dostaje co jest chyba oczywiste. Jak wojak w walce zada krytyka to też więcej biegłości za to nie dostaje. Jeśli zmieniać zasady otrzymywania biegłości dla rzemków to i trza by to zmienić u wojaków. Dla mnie taka zmiana musiała by się wiązać z z resetem wszystkich postaci bo ten co dzisiaj ma 100lvl będzie miał mniej biegłości niż ten kto teraz zacznie od zera i dojdzie do 100 lvl. Starzy wyjadacze będą pokrzywdzeni, a dla mnie osobiście jest dobrze jak jest i jeśli miało by się to zmienić to dla wszystkich, a skoro nowe zasady to i reset całkowity wszystkich.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Astenna » Cz, 12 lis 2015, 22:35:20

I tak nie ma co kombinować, bo czeka nas wcześniej czy później główny reset. Będzie zmieniona mechanika, profesje, umki na atuty - całe staty będą zupełnie inaczej wyglądać, więc nie ma co teraz adminowi wody z mózgu robić, choć pomysł rozsądny, idea szlachetna i też go popieram. Stopniowanie uzyskanej biegłości w zależności od jakości wykonanego przedmiotu jestem za. I zgodzę się też co do wojowników - im lepsza walka/pokonanie potwora tym więcej wszak powinno się zdobywać doświadczenia (szacun za przeżycie w starciu z bestią :)) i biegłość w posługiwaniu się bronią.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Nominis » Pt, 13 lis 2015, 09:13:36

Co by to rozsądne to to musi działać w dwie strony. Jeśli za zrobienie lepszego przedmiotu ma być więcej biegłości to za zepsuty przedmiot tej biegłości powinno ubywać. To samo u wojów, za nie pokonanie potwora biegłości powinno ubywać, a za krytyk powinno jej być więcej. I właśnie za taka opcją bym był.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Caindel » Pt, 13 lis 2015, 10:48:35

Przecież za nie zrobiony przedmiot/przegrana walke nie otrzymujesz biegłości, więc co ma Ci ubywać? Dostajesz nawet nie połowę PD. Żadnej kasy, biegłości etc. To chyba już jest w drugą stronę?
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Nominis » Pt, 13 lis 2015, 12:02:56

Jeżeli ma być na plus to niech będzie też na minus, a nie na zero.
Obrazek
Avatar użytkownika
Nominis
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 157
Dołączył(a): So, 29 wrz 2012, 12:00:31
Lokalizacja: Zawiercie
ID: 418

przez Caindel » Pt, 13 lis 2015, 14:36:27

A niby jak gracze którzy dopiero zaczynają maja niby wbić tą biegłość, przy takich założeniach? Zanim cokolwiek z postacią zrobisz, dostajesz manto i to konkretne. Nie mówię o postaciach wykoksanych mechanicznie, a w życiu, tylko o tych co się koksają. Przy takich jak Twoje założeniach, to gracze będą zaczynali z ujemną biegłością, a to znaczy jedno - potknął się o własne buty i zabiją o skórkę od chleba. Jak postać wygrywa walkę, to się "uczy, rozwija", jak nie wygrywa, to "nauki brak". Czemu chcesz karać kogoś, że uczy się mechaniki, poszukuje najlepszej dla siebie, bo tym będzie ujemna biegłość - karą za brak mechanicznego wykoksania. Takie rozwiązanie jak teraz jest jest ok, jeśli chodzi o przegrane walki.
Sarkazm jest sztuką. Gdyby był nauką, byłabym doktorem habilitowanym.


Pierwszy Nadworny Kucyponek Mista.


Kochana przez Własny Zespół Zoologiczny!


...bo widzisz, jesteś szefowa idealna, dlatego się z tobą zgadzam xD by Triszał
Avatar użytkownika
Caindel
Nadworny kucyponek
Nadworny kucyponek
 
Posty: 2120
Dołączył(a): Pn, 11 cze 2012, 18:04:06
Lokalizacja: Schowek na odkurzacz i widły
ID: 284

przez Mazurski » Pt, 13 lis 2015, 14:43:01

Z porażki też można wyciągnąć wiele rzeczy, aby następnym razem nie popełnić tego samego błędu.
Nie widzę, żadnego uzasadnienia, aby były minusy za porażkę w czymkolwiek.
„Głęboko leżą korzenie głupoty” - Cyceron
Avatar użytkownika
Mazurski
Obieżyświat
Obieżyświat
 
Posty: 471
Dołączył(a): Wt, 17 gru 2013, 19:25:46
ID: 101

przez Astenna » Pt, 13 lis 2015, 14:43:52

Dokładnie. Brak biegłości za nieudaną pracę lub walkę jest wystarczającą "karą" dla postaci.
Obrazek

"Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni - ignorują." /Valerius/
"Nie oceniaj mnie, dopóki mnie nie poznasz. Nie lekceważ mnie, dopóki się ze mną nie zmierzysz. Nie mów o mnie, dopóki nie porozmawiasz ze mną." /Valerius/
- Z Marvillami nie można się nudzić. /Vaentis/
Śpieszmy się grać, bo postacie tak szybko odchodzą. /Aine/
Avatar użytkownika
Astenna
Stary Bajarz
Stary Bajarz
 
Posty: 1697
Dołączył(a): Cz, 23 cze 2011, 19:01:35
Lokalizacja: Abertillery
ID: 1103

przez Rudy » Pt, 13 lis 2015, 15:42:10

Nominis napisał(a):Jeżeli ma być na plus to niech będzie też na minus, a nie na zero.


Relatywnie rzecz biorąc, zakladane jest,ze za 10PA otrzymasz N Pd. Jak robisz coś co ma większy poziom, to n+x, jak mniejszy n-x.

W takiej sytuacji, robiąc przedmiot z wyższym poziomem zyskujesz x PD. Robiąc przedmiot z niższym JUZ tracisz xPD.

W momencie,gdynie wyjdzie Ci przedmiot tracisz n PD.

Tak więc już jest tak jakbyś chciał,relatywnie rzecz biorąc.

Chyba że chcesz,żeby zmniejszała się biegłość bazowa,co jest totalnie bezsensu,bo jak kucharzowi wyjdzie raz zakalec,to nie znaczy,że przez to jego umiejętności gotowania poszły się kochać.
Now I lay me down to sleep
Pray the lord my soul to keep
If I die before I wake
Pray the lord my soul to take
[Metallica]
Obrazek
Avatar użytkownika
Rudy
Giermek
Giermek
 
Posty: 302
Dołączył(a): Pn, 4 cze 2012, 15:05:24
ID: 121

Następna strona

Powrót do Pomysły & Dyskusje

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości