Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Bestiariusz - zasady

Tutaj można zapisywać w oddzielnych tematach prace z Bestiami.

Moderator: Skrybowie

przez Thoran Rion » Pn, 5 lip 2010, 13:20:18

Pozwoliłem sobie napisać pomoc dla piszących opisy.

Bestiariusz.
W bestiariuszu mogą znajdować się tylko bestie- gatunki żyjących na wolności w Fallathanie stworzeń, nie posiadających inteligencji i duszy. Ich pochodzenie musi być zgodne z obecną kosmologią krainy, dlatego też ich istnienie w niej jest spowodowane kilkoma czynnikami.
1. Bestie, które powstały na Fallathanie wraz z narodzeniem się Sferrum (stworzenia takie nie posiadają umiejętności magicznych).
2.Bestie stworzone przez magów lub istoty inteligentne, wyniki eksperymentów i mutacji istniejących stworzeń(mogą posiadać umiejętności magiczne ale używają ich nieświadomie, instynktownie).
3.Bestie które przybyły do Fallathanu z innych Sferrum za pośrednictwem Starszych ras (np Neuwrath) lub stworzone przez Starsze rasy.
4.Bestie - nieumarli.
5.Bestie z równoległego wymiaru (Demony).

Rasy inteligentne - niegrywalne
Oprócz bestii na Fallathanie żyją rasy inteligentne, niegrywalne. Zaliczamy do nich wszystkie, które posiadają Ajhos (duszę). Jako ze jedynymi rasami inteligentnymi na Fallathanie w momencie gdy powstało Sferrum, byli ludzie i krasnoludy, pozostałe rasy inteligentne przybyły z innych Sferrum,


Schemat tworzenia bestii

W temacie proszę wpisać tylko nazwę bestii.

Opis powinien zawierać dane takie jak:

Z Wielkiej Biblioteki Cesarskiej
Dział XXX Potwory i Bestie.
Stronica - określa poziom potwora (od 1 do 150)
Gatunek:
Grupa:

Grupy
Każdy bestiariuszowe monstrum należy przydzielić do odpowiedniej grupy.

Grupa I: zwierzęta (pospolite istoty żyjące w naturalnym środowisku)
Grupa II: bestie (istoty będące zagrożeniem dla ras rozumnych, powstałe w naturalny sposób wraz z narodzinami Sferrum)
Grupa III: bestie magiczne (istoty stworzone/przywołane za pomocą magii/stworzone przez alchemie)

Grafika
Zacznij od grafiki abyś wiedział jak wygląda twa przyszła bestia, gdy posiadasz juz takową, rozpocznij opis.

Nazwa:
Nie musisz wstawiać angielskich pisowni, możesz tworzyć swoją, niepowtarzalną nazwę, jednak taką aby oddawała klimat bestii (przykładowo- żagielnica jeziorna, płetwosmok, mieczoróg itp). Mitologiczne potwory, typu kraken, lewiatan, rok, gryf itp, pozostawił bym w orginalnej wersji

Opis wyglądu:
Opisujesz swoimi słowami jak wygląda bestia (do tego celu przyda się wcześniej uszykowana grafika0. Nie musisz opisywać suchych statystyk w metrach i centymetrach, praca ma czytać się lekko i przyjemnie, Najważniejsze są cechy, które wyróżniają monstrum.

Występowanie i zwyczaje:
Tu mamy największe pole do popisu bo to kraina fantasy, trzeba jednak zachować pewne granice rozsądku. Pracę rozpoczynamy od kosmologi bestii, czyli w jaki sposób zaistniała w Fallathanie. Oto opcje, które należy wykorzystać.
1. Bestie, które powstały na Fallathanie wraz z narodzeniem się Sferrum (stworzenia takie nie posiadają umiejętności magicznych).
2.Bestie stworzone przez magów lub istoty inteligentne, wyniki eksperymentów i mutacji istniejących stworzeń(mogą posiadać umiejętności magiczne ale używają ich nieświadomie, instynktownie).
3.Bestie które przybyły do Fallathanu z innych Sferrum za pośrednictwem Starszych ras (np Neuwrath) lub stworzone przez Starsze rasy.
4.Bestie - nieumarli.
5.Bestie z równoległego wymiaru (Demony- w trakcie tworzenia kosmologii).
Kolejna rzeczą jest opisanie gdzie dany potwór występuje, opis środowiska naturalnego (można określić dokładną nazwę krainy, jeśli takowej nie ma w spisie lokacji Fallathanu, należy ją opisać i dać do akceptacji na Forum KF),tryb życia, pokarm, rozmnażanie itp.
Opisujemy jego zwyczaje i upodobania, i niech będą to nowatorskie schematy. Jest to bestia a więc walczy, poluje i broni się, ma wrogów jaki i sprzymierzeńców, Opisujemy styl jej walki, jej umiejętności jak i słabości.
Ostatnia rzeczą jaką można zrobić są ciekawostki na temat naszego monstrum. Jest to bestia, więc polują na nią rasy inteligentne jak i inne potwory. Łowca pragnie zysków a większość kreatur ma coś cennego, gdy padnie (skóra, rogi, łuska, krew wnętrzności, mózg itp - tu można sporo wprowadzić co tylko uatrakcyjni fabularnie naszego potwora).
Ostatnią rzecz to miały być ciekawostki ale jest jeszcze coś o czym zapomniałem - legendy i podanie krążące na temat naszego potwora. Tu już pozostawiam wolną rękę i puszczam wodze waszej fantazji.

To tyle, mam nadzieję że ułatwi to początkującym opisanie swej ulubionej, niepowtarzalnej i nieistniejącej nigdzie indziej niż tu - na Fallathanie- bestii.

----------------------------------------------------
LINK DO KOREKTORA ON-LINE

https://www.languagetool.org/pl/

Powyżej macie link do strony, gdzie można robić korekty tekstów opisów przed wrzuceniem na forum. Ułatwi to pracę Wam i nam. "Cai"
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Thoran Rion » N, 10 lis 2013, 12:54:17

Z regulaminu usunięte zostały dwie grupy (4 i 5) jako niepotrzebne. Mamy trzy grupy:

Grupa I: zwierzęta (pospolite istoty żyjące w naturalnym środowisku)
Grupa II: bestie (istoty będące zagrożeniem dla ras rozumnych, powstałe w naturalny sposób wraz z narodzinami Sferrum)
Grupa III: bestie magiczne (istoty stworzone bądź przywołane za pomocą magii)
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Dragonias » Cz, 19 gru 2013, 16:45:00

Marcin a do jakiej Grupy mam zaliczyć niegrywalną rasę inteligentną, przybyłą z innego Sferrum, bo pod II to niezbyt pasuje.

Może zrobić IV grupę - Bestię i rasy inteligentne, które przybyły z innego Sferrum.
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Mistic » Cz, 19 gru 2013, 16:51:58

W bestiariuszu nie ma i nie będzie ras inteligentnych Oo
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Dragonias » Cz, 19 gru 2013, 16:55:28

Mistic napisał(a):W bestiariuszu nie ma i nie będzie ras inteligentnych Oo


Z palca tego nie wyssałem:

Pozwoliłem sobie napisać pomoc dla piszących opisy.

Bestiariusz.
W bestiariuszu mogą znajdować się tylko bestie- gatunki żyjących na wolności w Fallathanie stworzeń, nie posiadających inteligencji i duszy. Ich pochodzenie musi być zgodne z obecną kosmologią krainy, dlatego też ich istnienie w niej jest spowodowane kilkoma czynnikami.
1. Bestie, które powstały na Fallathanie wraz z narodzeniem się Sferrum (stworzenia takie nie posiadają umiejętności magicznych).
2.Bestie stworzone przez magów lub istoty inteligentne, wyniki eksperymentów i mutacji istniejących stworzeń(mogą posiadać umiejętności magiczne ale używają ich nieświadomie, instynktownie).
3.Bestie które przybyły do Fallathanu z innych Sferrum za pośrednictwem Starszych ras (np Neuwrath) lub stworzone przez Starsze rasy.
4.Bestie - nieumarli.
5.Bestie z równoległego wymiaru (Demony).

Rasy inteligentne - niegrywalne
Oprócz bestii na Fallathanie żyją rasy inteligentne, niegrywalne. Zaliczamy do nich wszystkie, które posiadają Ajhos (duszę). Jako ze jedynymi rasami inteligentnymi na Fallathanie w momencie gdy powstało Sferrum, byli ludzie i krasnoludy, pozostałe rasy inteligentne przybyły z innych Sferrum
,
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Mistic » Cz, 19 gru 2013, 16:59:35

A czy ja mówię, że to wyssałeś z czegokolwiek oO Ja mówię, że w tej chwili, żadnych nowych ras czy to grywalnych czy to niegrywalnych nie będzie. Jest ich wystarczająco, a robienie projektu rasy w postaci strony a4 jak w wypadku bestii mija się z celem
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Dragonias » Cz, 19 gru 2013, 17:05:45

Wiem, ale jest też haczyk, który pozwala opisać rasę jak potwora. Przykładowo ras Uzuka (wymyślona), przybywa do krainy wraz z orkami. W tym momencie drogę wstępną mam za sobą. Jeśli ta rasa byłaby przykładowo rozumna na pograniczu trolla, jej opis zająłby tyle treści co dobrze opisanego potwora.
Nie chodzi mi o rasy superinteligentne, raczej o bardziej pierwotne.
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Mistic » Cz, 19 gru 2013, 17:15:10

Nie ma, żadnego haczyka, szukania dziury w całym i kombinowania jak koń pod górkę żeby przepchnąć coś pod dywanem więc proszę cię byś nie kombinował dalej tylko skupił się na tych elementach które faktycznie trzeba zrobić. Bo w tej chwili na naszej bańce pojawiły się tylko 4 rasy niegrywalne z serii inteligentnych, w tym jedna już wymarła ( reszta to Tenau i przyjaciele)
A co najważniejsze, żadna rasa czy to grywalna czy nie, nie będzie opisywana w taki sposób jak potwory.
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Dragonias » Cz, 19 gru 2013, 17:18:46

Przecież jest spisana jedna :D :D :D
viewtopic.php?f=175&t=4826
Każdy rewolucjonista kończy jako ciemięzca lub heretyk. Albert Camus
Avatar użytkownika
Dragonias
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 1070
Dołączył(a): N, 30 maja 2010, 21:47:09
ID: 1372

przez Thoran Rion » Cz, 19 gru 2013, 22:23:16

Dragonias napisał(a):Przecież jest spisana jedna :D :D :D
viewtopic.php?f=175&t=4826


To nie jest rasa inteligentna tylko monster.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1


Powrót do Bestiariusz

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości