Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

Aukcje - Podsumowanie

Moderator: Caindel

Zda sie ten pomysl w KF2?

Tak, bardzo chetnie bym z niego korzystal
4
27%
W sumie fajny pomysl
1
7%
Nie mam zdania
0
Brak głosów
Nie bardzo, moze zepsuc mechanike gry
2
13%
Bez sensu
8
53%
 
Liczba głosów : 15

przez Pelit » Wt, 1 maja 2012, 08:38:11

Zbierzmy wszystkie mysli do kupy
-Aukcje by prowadzil NPC
-Rare itemy by byly rzadko (troche przesada by codziennie byly) raz w tygodniu?
-Licytacje (podbijanie ceny)
-Rzemieslnicy mogliby wrzucac swoje rare itemy ktora cene minimalna ustanowi NPC
-Itemy by byly na rozne poziomy, ktos z wyzszym lvl od itemu by nie mogl licytowac (jezeli dobrze zrozumialem Marcina) do tego podpunktu jeszcze Gronel podrzucil taki pomysl
Kod: Zaznacz cały
tutaj bym ośmielił się nawet doprecyzować - można kupować itemy z poziomiem o max 10 poziomów niższym. Powód: przedmiot RARE będzie lepszy od zwykłego itemu o 10poziomów wyższego


Oraz zaproponowal by rzemieslnik mogl wrzucac jeden przedmiot na aukcje
Avatar użytkownika
Pelit
Chłop
Chłop
 
Posty: 8
Dołączył(a): So, 21 kwi 2012, 16:06:07
ID: 1465

przez Thoran Rion » Wt, 1 maja 2012, 09:08:43

Albo NPC wystawia przedmioty albo gracze, inaczej to nie ma sensu najmniejszego ^^
Jeśli mieliby wystawiać gracze to można zrobić tak, że w tygodniu może być wystawiony jeden przedmiot. Rzemieślnicy przez cały tydzień licytują się o to kto będzie mógł ten przedmiot wystawić, osoba, która wygra wystawia przedmiot. Przez kolejny tydzień rzemieślnicy znowu się licytują a gracze w tym czasie licytują przedmiot. Cena maksymalna przedmiotu to powiedzmy pięciokrotność kosztów produkcji. Kto osiągnie tę cenę wygrywa licytację (przy czym licytować można tylko o powiedzmy max 500 GP i nigdy raz za razem - ewentualnie tylko raz dziennie, żeby ograniczyć podbijanie ceny sztuczne).
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Pelit » Wt, 1 maja 2012, 10:37:49

Ja jestem za licytacja graczy, bo w inny przypadku rzemki dostana po kieszeni jak ich wybija NPCepy z rynku
Avatar użytkownika
Pelit
Chłop
Chłop
 
Posty: 8
Dołączył(a): So, 21 kwi 2012, 16:06:07
ID: 1465

przez Kaold » Wt, 1 maja 2012, 10:44:00

Nie pojmuję dlaczego pojawiać się ma cena maksymalna -.-
Bo to sposób na przesłanie sobie złota? No ja was proszę . . .

Ja sobie aukcje widzę jako miejsce gdzie gracz jest wolny - może sztucznie podbijać cenę i co tam sobie zamarzy.

A może by zrobić tak, że za każdym razem gdy rzemyk będzie wytwarzał przedmiot i siądą mu 3 szczęścia krytyczne, to dodać %ową szansę na uczynienie przedmiotu niebieskiego złotym?(i tylko takie by mógł dawać na aukcje?) Nie jest to przemyślana propozycja - tylko głośno myślę(więc można traktować jak spam, lub założyć oddzielny temat i zacząć o tym dyskusje)
Obrazek
Avatar użytkownika
Kaold
Giermek
Giermek
 
Posty: 215
Dołączył(a): N, 12 lip 2009, 15:29:51
ID: 4449

przez Thoran Rion » Wt, 1 maja 2012, 10:45:34

Kaold napisał(a):Nie pojmuję dlaczego pojawiać się ma cena maksymalna -.-
Bo to sposób na przesłanie sobie złota? No ja was proszę . . .

Ja sobie aukcje widzę jako miejsce gdzie gracz jest wolny - może sztucznie podbijać cenę i co tam sobie zamarzy.

A może by zrobić tak, że za każdym razem gdy rzemyk będzie wytwarzał przedmiot i siądą mu 3 szczęścia krytyczne, to dodać %ową szansę na uczynienie przedmiotu niebieskiego złotym?(i tylko takie by mógł dawać na aukcje?) Nie jest to przemyślana propozycja - tylko głośno myślę(więc można traktować jak spam, lub założyć oddzielny temat i zacząć o tym dyskusje)


Jeśli coś godzi w mechanikę i stabilność gry to nie ma sensu takiej opcji wprowadzać. Nie ma że wolny czy niewolny. Jeśli istnieje podejrzenie, że będzie to opcja do transferu złota między multikontami to nie wejdzie ona w życie.
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Gronel » Wt, 1 maja 2012, 16:52:16

co do multikont to już zupełnie inna bajka. Z tego co pamiętam to było w sugestiach kilku postaci na jednym koncie by nie widział ofert swoich multi. Ten sposób by całkowicie rozwiał w/w problem.

Jeśli ma być albo NPC albo gracze, to ja proponuje GRACZY.
Zasada bardzo prosta - gracz który złapał jakiś rare zanosi go do odpowiedniego NPCa (jakąś chatę mu się wciśnie na rozdrożach). On proponuje cene minimalną od której zaczyna się aukcja.
Żeby nie było iż ceny są podbijane TYLKO ostatniego dnia w ostatnich minutach, to proponuje zrobić aukcję na równy tydzień (ale to jest termin tylko proponowany przeze mnie - może być inny) i powiedzmy jeśli itemem nie interesuje się nikt przez 2 dni to jest on sprzedawany osobie która ostatnio licytowała.

Oczywiście przedmiot raz wylicytowany NIE MOŻE być ponownie wystawiany pod młotek, a jego cena w beczce powinna diametralnie spaść (1zł to lekka przesada, ale powiedzmy do połowy zwykłej ceny)

Jeden rzemieślnik by mógł wystawić 1 item co tydzień. Z racji tego że to ma być bardzo rzadki przedmiot to nie powinno się ich tworzyć za często... Nie mniej jednak sposób wytworzenie takiego sprzetu to jest sprawa drugorzędna. Dla samych licytacji jestem na TAK
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Mistic » Wt, 1 maja 2012, 17:06:55

Dając te wszystkie ograniczenia i wymogi opcja staje się jak dla mnie do bani ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

przez Artsutaraz » Wt, 1 maja 2012, 17:20:01

Mistic ma rację. Dużo roboty, mało profitów.

Faktycznie, problem braku walk cenowych jest dla rzemoli palącym problemem (jakby nie patrzeć to najfajniejszy aspekt gry postacią ekonomiczną) ale aukcje go niestety nie rozwiążą, a przynajmniej nie w takim wydaniu i nie z takimi ograniczeniami.
To jest w prawdziwym graczu wielkie, że codziennik jest dla niego celem, a nie mostem.
Avatar użytkownika
Artsutaraz
Rzemieślnik
Rzemieślnik
 
Posty: 144
Dołączył(a): Cz, 19 kwi 2012, 00:41:53
ID: 1686

przez Saurus » Śr, 9 maja 2012, 01:51:42

Jak widzę, nadal nurtują was problemy, na które podałem już w dyskusji rozwiązania. Witki opadają... Łamcie sobie głowy sami.
Kto to widział, żeby się herbatą w wielkim pocie czoła zdobytą dzielić! No kto!
Reguły są dla idiotów, ludzie inteligentni potrafią żyć w chaosie.
BYNAJMNIEJ TO NIE PRZYNAJMNIEJ

Jasne jasne Siwa ;>
Obrazek
Ekipa Kronik Fallathanu składa się z ludzi którzy wychodzą z założenia "I have no fucking idea what am i doing - but it's working" - jak trafnie ujął to Elros xD
Avatar użytkownika
Saurus
Bajarz
Bajarz
 
Posty: 1426
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:56:19
Lokalizacja: krypta
ID: 357

przez Ethan » Śr, 9 maja 2012, 01:57:26

Z takimi ograniczeniami nie ma sensu tego wprowadzać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ethan
Mistrz legend
Mistrz legend
 
Posty: 4713
Dołączył(a): Śr, 24 cze 2009, 14:43:24
ID: 3

przez Saurus » Śr, 9 maja 2012, 02:25:11

A prawda, ankieta... Popieram przedmówcę i pozostałych tak uważających. Zgadzam się też z Marcinem, że nie ma sensu mieszanie NPC i graczy wystawiających. W dyskusji byłem przeciw NPC, jak pamiętam, a pomieszanie NPC i graczy to chyba najgorsza opcja.
Kto to widział, żeby się herbatą w wielkim pocie czoła zdobytą dzielić! No kto!
Reguły są dla idiotów, ludzie inteligentni potrafią żyć w chaosie.
BYNAJMNIEJ TO NIE PRZYNAJMNIEJ

Jasne jasne Siwa ;>
Obrazek
Ekipa Kronik Fallathanu składa się z ludzi którzy wychodzą z założenia "I have no fucking idea what am i doing - but it's working" - jak trafnie ujął to Elros xD
Avatar użytkownika
Saurus
Bajarz
Bajarz
 
Posty: 1426
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 23:56:19
Lokalizacja: krypta
ID: 357

przez Red » Śr, 9 maja 2012, 08:38:04

Saurus napisał(a):A prawda, ankieta... Popieram przedmówcę i pozostałych tak uważających. Zgadzam się też z Marcinem, że nie ma sensu mieszanie NPC i graczy wystawiających. W dyskusji byłem przeciw NPC, jak pamiętam, a pomieszanie NPC i graczy to chyba najgorsza opcja.

indeed
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Red
Herold
Herold
 
Posty: 2128
Dołączył(a): Pt, 3 lip 2009, 11:48:42
ID: 1986

przez Gronel » Śr, 9 maja 2012, 11:02:25

Saurus napisał(a):1. wystawiająca postać nie dostaje golda za nic, musi wystawić i "stracić" jakiś item;
2. skoro wzorujemy się na alledrogo, to czemu nie użyć ich formuły aukcyjnej, czyli przebijania przez minimalny wzrost kwoty ponad obecną najwyższą ofertę, plus cena wywoławcza ustalana przez system jak baza dla rynku - wtedy żeby uzyskać zadaną kwotę za item trzeba by co najmniej naskakać się między dwiema licytującymi postaciami ^^

tutaj dla jasności wkleiłem co proponował pan Saurus:P

A teraz moje pytanie - co powiecie o takim czymś:
*Usunąć NPCa w formie sprzedawcy, ale został by w formie osoby prowadzącej aukcję.
*Itemy (legendarne? złote?) by mógł wrzucać każdy gracz, nie tylko rzemieślnik. (?)
*Cena wywoławcza była by narzucana przez NPCa prowadzącego aukcję (czyli na dobrą sprawę przez system)
*Aukcja by trwała równy tydzień i by polegała na przebijaniu się o konkretne kwoty przez zainteresowanych kupów - graczy. Marcin zasugerował by wprowadzić cenę maksymalną... czemu nie:P Jeśli chodzi o czas w którym jeden gracz może znowu podbić cenę, to jeden dzień to trochę długo - dałbym tutaj 1 lub 2h. Czyli że jak licytuje o 15 to później moge o 16;17 itd)
*Brak ograniczeń co do tego ile itemów naraz może wrzucić gracz. (Ograniczenie jest tylko takie by to była legendarny/złoty item)
Avatar użytkownika
Gronel
Minstrel
Minstrel
 
Posty: 959
Dołączył(a): Pt, 26 mar 2010, 14:15:22
ID: 12674

przez Thoran Rion » Śr, 9 maja 2012, 11:06:48

Jak dla mnie to nadal tylko sposób na transfer złota między multi ^^
GG: 10729637
"Organizacja to nic innego jak praktyczna szkoła współdziałania i solidarności. Dla życia społecznego jest czymś koniecznym i naturalnym; człowiek ani nie chce, ani nie może żyć odizolowany." - Errico Malatesta
Obrazek
Obrazek
https://bandcamp.com/thoran
Avatar użytkownika
Thoran Rion
Administrator
Administrator
 
Posty: 13984
Dołączył(a): Wt, 23 cze 2009, 22:46:21
ID: 1

przez Mistic » Śr, 9 maja 2012, 11:14:24

Dlatego pisałem gdzieś, by domy aukcyjne należały do organizacji, aukcje mogły wystawiać organizację z itemów danych im przez członków, a kasa z aukcji też do org trafiała, za którą ona by mogła opłacać budynki, wojo i wszystko inne co tam Tynek wyknuje ^^
Obrazek
Avatar użytkownika
Mistic
Administrator
Administrator
 
Posty: 3906
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 09:55:40
ID: 107

Następna strona

Powrót do Odrzucone

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości