Kroniki Fallathanu MMORPG - Forum dyskusyjne Tekstowej Gry Fabularnej

Forum Archiwalne, zapraszamy na forum w grze.

ABC podań

Moderator: Skrybowie

przez Chochlik » Wt, 6 lip 2010, 07:01:56

Artykuł z numeru 4 Kuriera Fall.

Wszystko zaczyna się od stwierdzenia „Ja chcę mieć coś fajnego!”. Tutaj pojawia się jednak problem. Trzeba napisać podanie. Ale jak? Co musi ono zawierać? Jakie błędy pojawiają się najczęściej?
Jeśli chcesz mieć przedmiot symboliczny, którego nie znalazłeś w sklepiku „U Malhiasza”, musisz mieć akceptację od MG. Tak samo z małymi zwierzątkami typu kot. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim nie chodzi tutaj o zrobienie „gry policyjnej”, tylko o to, by wszystko zostało opisane poprawnie oraz zgadzało się z założeniami krainy. Może wydawać się komuś głupia akceptacja chociażby kota. Niestety, jest ona ważna. Dla Resortu Kontroli notatka „Zaakceptowany przez MG (imię)(dzień)” jest informacją, że nie muszą tego sprawdzać, wszystko się zgadza i mogą przejść do dalszych zakładek. Zaakceptowanego chowańca, ekwipunek lub innych rzeczy możesz używać podczas potyczek. Niezaakceptowanych - nie.
Czy każde podanie muszę zamieszczać na forum? Nie, ale możesz. Jeśli chodzi o małe chowańce niebojowe - możesz złożyć podanie od razu na pocztę do wybranego przez siebie MG, który zajmuje się rozpatrywaniem podań. Dlaczego tak jest? Większość podań jest rozpatrywana przez dwójkę MG. W przypadku małych chowańców niebojowych nie jest to potrzebne. Czyli przykładowego zwyczajnego kota możesz dostać bez biegania na forum i z powrotem.
Jak napisać dobre podanie, aby miało ono sens? Na forum są podane schematy podań, których powinno się trzymać. W prawie każdym przypadku (nie licząc podań o czary) sprawdza się schemat: historia zdobycia -> krótki opis -> spis umiejętności/profitów. Podanie powinno być wolne od błędów ortograficznych oraz stylistycznych. Warto przed wrzuceniem na forum lub wysłania na pocztę MG wrzucić je do Worda lub sprawdzić w przeglądarce (Google Chrome, Mozilla Firefox oraz Opera posiadają wbudowane słowniki), aby poprawić błędy ortograficzne. Przeczytaj parę razy swoje podanie, aby zniwelować błędy stylistyczne - literówki, brak przecinków, złą konstrukcję zdania. Do swojego podania warto dodać obrazek. Jeśli nie możesz znaleźć nic odpowiedniego, a MG proszą Cię o ilustrację - możesz wykonać rysunek schematyczny np. w Paincie.
Jeśli chodzi o chowańce... częstym pytaniem jest „jakie mogę posiadać?”. Chowańce dzielą się na pięć grup: chowańce niebojowe (to właśnie na nie można otrzymać akceptację na poczcie), chowańce bojowe, niebojowe magiczne, bojowe magiczne oraz bestie. Większość graczy uważa, że tylko zdobywając rasę suli może mieć inteligentnego zwierzaka. Nieprawda. Dla reszty ras istnieje rozwiązanie z wykorzystaniem projektu duszy. Na czym to polega? W zwierzęciu zostaje zamknięta dusza człowieka-samobójcy. Dzięki temu możesz mieć inteligentnego chowańca, który będzie komunikował się z Tobą za pomocą obrazów. Co takie podanie powinno zawierać? Musisz opisać całą historię zajścia oraz zdefiniować, kim był ten człowiek-samobójca (musi być to przyjaciel, znajomy, ktoś w Tobie zakochany lub z rodziny, ponieważ inaczej nie będzie słuchał Twojej postaci). Po opisaniu wszystkich rytuałów (ich opisy znajdziesz na GW Wiki), musisz opisać krótko swojego chowańca, a na końcu dodać rozpiskę wszystkich jego umiejętności. Przy bestiach trzeba pamiętać, że istnieje tak zwane „50% szansy na zwrócenie się przeciwko właścicielowi”. Warto o tym pamiętać, pisząc podanie o takiego chowańca oraz w późniejszej grze.
Najczęstszym błędem są także podania o czary. Nie ma czegoś takiego jak czary zarezerwowane tylko dla jednej, konkretnej osoby. Zaklęcia są przypisane do konkretnej podklasy lub podklas maga. Każdy, nawet jeśli odgrywa wojownika, może przedstawić swoje propozycje co do czarów, które po akceptacji będą dołączone do Wielkiej Księgi Magii znajdującej się na forum. Każdy mag może (a nawet jest to zalecane!) z tych zaklęć korzystać. Często są problemy podczas pisania podań o przedmioty magiczne. Bez problemu można uzyskać akceptację na jakiś świecący przedmiot, który spełniałby rolę pochodni lub „wykrywacza” użycia zaklęć w promilu kilkaset metrów. W Fallathanie nie istnieją jednak magiczne peleryny, które byłyby zdolne do obrony przed gradem strzał czy magiczne gorsety, których zastosowanie jako pancerz dorównywałoby zbroi płytowej. Wielkim problemem jest po prostu przesada. Zanim wymyślisz jakiś magiczny przedmiot – pomyśl, czego odpowiednikiem jest. Jeśli masz wątpliwości, czy tak może być - zgłoś się do któregoś z MG. Lepiej zapytać najpierw, niż później denerwować się, jeśli podanie zostanie odrzucone, prawda?
Warto mieć zaakceptowany swój własny, ciepły kącik. Nie zawsze musi to równać się wielkiemu zamkowi na wzgórzu. Dzięki akceptacji możesz tej lokacji użyć w historii postaci oraz w codziennikach. O czym najczęściej zapominacie? O podaniu numeru pola. Numery pola znajdziecie na mapce, kiedy tylko najedziecie kursorem na interesujące Was miejsce. Pole potrzebne jest dla MG, aby zorientować się, gdzie dany domek lub siedziba się znajduje i czy dany gracz zrozumiał topografię księstwa, w którym ma stanąć ta budowla.
O co mogę się jeszcze starać? Możesz wprowadzać nowe kulty oraz szczepy ras podstawowych. Prawdopodobnie niedługo także będzie można znowu wprowadzać nowe rasy premiowane. Jak widać - jest duży na nie popyt wśród graczy. Co w takich podaniach ma być zawarte? Przede wszystkim historia powstania, opis bóstwa lub rasy, hierarchia, dogmaty wiary/kultura rasy. Przy kultach ważne jest określenie, czym jest bóstwo. Przy tworzeniu nowej rasy lub szczepu musisz mieć na uwadze, aby nie powielać umiejętności innych ras lub klas.
Na koniec mamy do Was wielką prośbę. Przy pisaniu swoich projektów oraz podań - nie sugerujcie się filmami, anime lub książkami. Większość założeń przedstawionych tam światów ma się nijak do naszej kosmogonii. W przypadku ras, szczepów oraz bóstw - stawiamy na oryginalność, ponieważ wraz z zaakceptowanym projektem rasa lub bóstwo przechodzi na własność Kronik Fallathanu.
Pamiętajcie, że KF daje Wam wiele możliwości rozwoju. MG nie gryzą, a samo napisanie poprawnego podania to tylko kwestia godzinki: pół godziny na przeczytanie informacji na GW Wiki oraz pół godzinki na sklecenie historii oraz opisu.
Obrazek
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway." (RDJ)
Avatar użytkownika
Chochlik
Bajarz
Bajarz
 
Posty: 1421
Dołączył(a): Pt, 26 cze 2009, 20:49:38
Lokalizacja: Poznań
ID: 49

Powrót do Archiwum

cron

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości